[9n] Katalizator

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mlodykulka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 09 gru 2008, 17:34

[9n] Katalizator

Post autor: mlodykulka »

witam prawdopodobnie poszedl u mnie katalizator. co myslicie? wywalic? kupic uzywany? kupic nowy? jak robicie u siebie? nie chce pozniej palącego sie check engina... |pozdrawiam
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

masz polo 9N czyli domniemywam nowe i podejrzewasz katalizator?
raczej jedna z sond lambda walnięta, napisz coś więcej dlaczego twierdzisz że to katalizator szlag trafił a nie sondę?
Uzupełnij swój profil o rocznik i kod silnika.
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
mlodykulka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 09 gru 2008, 17:34

Post autor: mlodykulka »

a wiec Polo 1.2 12V silnik AZQ 2002r .
Katalizator podczas jak auto chodzi jest czerwony... dlatego wydaje mi sie ze moze byc wypalony..
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Jeśli już to raczej zabity. Generalnie jestem za wywaleniem kata pod warunkiem że niema z nim sondy.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
m
mlodykulka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 09 gru 2008, 17:34

Post autor: mlodykulka »

i wlasnie chodzi o to ze sonda jest i za i przed...
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

A teraz check Ci się nie pali?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
m
mlodykulka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 09 gru 2008, 17:34

Post autor: mlodykulka »

co jakis czas mruga. ogolnie to sa bledy wypadania zaplonow na 1 , i 3 roznie pokazuje...
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote=""mlodykulka""]ogolnie to sa bledy wypadania zaplonow na 1 , i 3 [/quote]
To masz odpowiedź dlaczego Ci się katalizator czerwieni.
Jeśli wypada zapłon - mieszanka nie ulega spaleniu w cylindrze i wydostaje się do wydechu. Dalej trafia na rozgrzany katalizator i tam się spala podnosząc jeszcze jego temperaturę.
Napraw usterkę, bo sobie katalizator zajedziesz - a wtedy prawdopodobnie zaczną się pojawiać błędy z sond lambda :geek:
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
m
mlodykulka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 09 gru 2008, 17:34

Post autor: mlodykulka »

no wlasnie narazie nie moge dojsc do tej usterki.. myslalem ze juz kat poszedl ale bledow sondy jeszcze nie ma.. łancuszek nie rozciagniety swiece nowe cewki ok jutro bedzie sprawdzany rozrzad czy sie nie przestawil.. i wiecej pomyslow nie mam.. Jakby cos wpadło Tobie do glowy to prosze napisz.
pozdrawiam
M
Marcinofws
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 10 lut 2012, 11:23

Post autor: Marcinofws »

witam ja w mojej polowce (9n 1.2 12V AZQ ) nie posiadam wkladu w katalizatorze , od momentu kupna co jakies 200 km zapalal mi sie check engine z racji niskiej sprawnosci katalizatora Blad chyba P0420 , sprawdzilem czy wogole mam katalizator i okazalo sie ze poprzedni wlasciciel usunal wklad i wstawil na calej dlugosci rure , przetestowalem tzw emulator dostepny na allegro . Emulator to tulejka dystansowa miedzy sonda a rura wydechowa - zaniza wskazania 2 sondy czyli jakby spaliny zostaly oczyszczone . poki co zdaje egzamin jezeli na dniach sie nic nie zapali powinno byc ok . na dniach zaloze i tak zalozenie kata bo kupilem nostatnio na allegro tylko musze przespawac kolektory :/
c
caballito
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 01 lip 2014, 20:00

Post autor: caballito »

[quote=""Marcinofws""]witam ja w mojej polowce (9n 1.2 12V AZQ ) nie posiadam wkladu w katalizatorze , od momentu kupna co jakies 200 km zapalal mi sie check engine z racji niskiej sprawnosci katalizatora Blad chyba P0420 , sprawdzilem czy wogole mam katalizator i okazalo sie ze poprzedni wlasciciel usunal wklad i wstawil na calej dlugosci rure , przetestowalem tzw emulator dostepny na allegro . Emulator to tulejka dystansowa miedzy sonda a rura wydechowa - zaniza wskazania 2 sondy czyli jakby spaliny zostaly oczyszczone . poki co zdaje egzamin jezeli na dniach sie nic nie zapali powinno byc ok . na dniach zaloze i tak zalozenie kata bo kupilem nostatnio na allegro tylko musze przespawac kolektory :/[/quote]



Witam. Temat wprawdzie stary ale może to nawet lepiej. Mam pytanie jak ten emulator się sprawdził w dłuższym okresie czasu? Nie spowodował zwiększonego spalania czy przejścia w tryb awaryjny? Pozdr.
G
GalaktykaS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 02 cze 2013, 11:22
Lokalizacja: LTM

Post autor: GalaktykaS »

Czołem. Może ja się wypowiem. Miałem problem najpierw z sonda lamda, stwierdziłem ze jest uszkodzona, znalazłem używana i wymienilem. Jednak problem ze sprawnością katalizatora (poniżej progu) dalej występowała. Bodajże od kwietnia jeżdżę na takowym emulatorze i problem nie wystepuje (o ile pamiętam to może max z 3 razy wystąpił), przy czym kat jak był tak dalej jest na swoim miejscu. Cały czas zwlekam z kastracją/ wymiana kąta.
Żądnych trybów awaryjnych nie miałem, ze spalaniem również ok ;)
Możesz zastosować pod warunkiem że jesteś pewny tego ze to kat się kończy, i nie jest to spowodowane innymi usterkami.

Napisane z C5303.
Pozdrawiam.
c
caballito
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 01 lip 2014, 20:00

Post autor: caballito »

Cześć,

Dzięki za posta. Jedno co mogę powiedzieć to to, że po skasowaniu błędu przejeździłem jakiś miesiąc czasu bez zapalającej się kontrolki (tzn. gasła zaraz po odpaleniu)... do czasu aż wyjechałem za miasto. Wydaje mi się że dopóki nie przekraczam tych 2500 obr. (czyli w mieście) to jest ok, a jak już wchodzę powyżej 3000 obr. (czyli w trasie) to kontrolka zapala się. Nie wiem czy to wskazuje na katalizator czy coś innego. Kiedyś widziałem podobnego posta w archiwum ale teraz nie mogę go znaleźć. Spalanie jest w normie, moc też, nie ma żadnych niepokojących objawów.

Chciałem też zrobić test katalizatora ale w oprogramowaniu które ściągnąłem z netu (VCDS Lite) ta opcja była nieaktywna, a teraz nawet nie mogę podpiąć samochodu (tzn. udało mi się tylko za pierwszym razem i tyle, od tamtej pory wywala jakiś błąd).

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”