[6n2] benzyna 1.4 bierze olej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Mały2601
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 05 lis 2009, 13:00
Lokalizacja: Kraków (okolice)

[6n2] benzyna 1.4 bierze olej

Post autor: Mały2601 »

Witam!

Mam przejechane swoją polówką 1.4 MPI 60 KM 105 tyś. Silnik pracuje na Mobilu S 5W-50 pełny syntetyk ale polóweczka zaczęła brać olej i to dość intensywnie bo po 600 km ubyło 4mm z miarki czyli +/- 400 ml. Spod pokrywki zaworów się nie leje, z resztą cały motor jest suchy, nie ubywa płynu chłodniczego, więc to raczej nie uszczelka pod głowicą. Więc co to może być :?:

Sądzicie że ten olej jest już za rzadki? co jak co ale to nie jest chyba tak duży przebieg żeby już lać 10W-40 :?:

co o tym sądzicie i z góry wielkie dzięki za radę :-)
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Trochę spore zużycie jest. Na moje sprawdź pozadniej czy ci gdzieś olej nie ubywa. Przy takim zużyciu to za tobą było by niebiesko ....
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
M
Mały2601
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 05 lis 2009, 13:00
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Post autor: Mały2601 »

jutro pojadę na kanał do mechanika to obejrzymy to jeszcze raz.

W sumie przyszła mi na myśl jeszcze zatkana odma. Ale to też jest wątpliwe jak na tak duży ubytek...
Awatar użytkownika
Alone
Początkujący
Początkujący
Posty: 153
Rejestracja: 20 maja 2009, 5:42
Lokalizacja: Krakoof

Post autor: Alone »

A jak sprawdzasz stan oleju??? Rano po nocy czy chwile postoisz i sprawdzasz???Kopci ci na niebiesko??? Bo ja sprawdzam zawsze po nocy i to jest najlepsze sprawdzanie ponieważ kiedys sprawdzałem po nawet godzinnym postoju i miałem prawie minimum oleju, rano patrze na miarke a tam grubo ponad połowe. Wiec radze ci sprawdzac zawsze po nocnym postoju na równej nawieżchnii:)
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

Miałem podobną sytuację, też na pełnym syntetyku, zmieniłem na 10w40 mobil i trzyma poziom. Ale ja mam 150tys.
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Ja mam pare km ponad 200 tys i smiga na 5W40 Motulu i grama nie bierze. przy 150 tys jezdzilem jeszce na 0W40 i tez nic nie brala. Przebieg to nie ma nic do gadania tylko przeszlosc olejowa. Czy ktos wymienial w terminach olej czy tez na dobrej jakosci olejach jezdzil czy np z gęstszego oleju zalałeś rzadszy np majac 10W polsyntetyka zalales 5W syntetyka i rozszczelnilo silnik. Lecz jak mowie przy takim znikaniu oleju to z wydechu na niebiesko powinno kopcic .
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
M
Mały2601
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 05 lis 2009, 13:00
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Post autor: Mały2601 »

od kąd autko przestało być serwisowane w ASO był lany cały czas 5W-50 Mobila, autko jest pewne bo jeździł nim mój dziadek a kupił je z salonu.

co najciekawsze Polóweczka nie robi zadymy na niebiesko...

Byłem u pewnego faceta który zna się na VW i powiedział mi że 1.4 60 KM powinno po wyjechaniu z fabryki jeździć na 10W-40. Nie doszukał się żadnych zewnętrznych wycieków, a odmę to sobie sam sprawdziłem pod domem, poprostu ją zatkałem na chwilkę i potem dmuchnęła więc jest drożna. Są więc dwie możliwości: wymiana oleju na 10W40 pewnie znwou na Mobila (na Motula mnie nie stać :scratch: ) a jak to nic nie da to trzeba będzie mierzyć ciśnienie.


Na razie dziękuję bardzo za rady, wymienię olej zaobserwuję co się dzieję i od razu zdam relację
:)
s
sitopl
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 18 maja 2009, 15:32
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sitopl »

Kolego według mnie ten olej jest za rzadki. Ku Twojemu zdziwieniu do tego motorku fabrycznie był lany olej 10w-40. Wiem to na pewno bo do dziś mam fabryczna butelkę od nowości. Ja mam zalany taki i przy 130 tyś nie bierze nawet łyka a auta nie oszczędzam raczej. Pozdrawiam
M
Mały2601
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 05 lis 2009, 13:00
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Post autor: Mały2601 »

[quote="sitopl"]Kolego według mnie ten olej jest za rzadki. Ku Twojemu zdziwieniu do tego motorku fabrycznie był lany olej 10w-40. Wiem to na pewno bo do dziś mam fabryczna butelkę od nowości. Ja mam zalany taki i przy 130 tyś nie bierze nawet łyka a auta nie oszczędzam raczej. Pozdrawiam[/quote]


Wielki dzięki:) znacznie poprawiłeś mi humor :yahoo:
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

10W to juz polsyntetyk az dziwie sie ze lali taki na pierwszy montaz hmmm
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
s
sitopl
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 18 maja 2009, 15:32
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sitopl »

Też się kolego dziwiłem ale takie są realia. Na klimat umiarkowany był fabrycznie zalewany 10 w 40. No i cieszę się że mogłem poprawić humor :wave:
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Mam takie banalne pytanie,jaki macie kolor oleju w swoich autkach?Wymieniałem olej pod koniec lipca ub. roku i jak sprawdzam na bagnecie to jest lekko czarny już,mobil super s.Chociaż mam już przejechane 9,5tys.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

olej ma być czarny odsyłam do programu z przed lat o olejach tam wszystko jest wytłumaczone z chemicznego punktu widzenia, olej ma być cały czarny bo ma trzymać wszystkie cząsteczki sadzy w zawiesinie tak aby były rozproszone, a nie w jednym miejscu bo olej zwyczajnie zatkałby kanały olejowe i doprowadził do zatarcia jednostki.
Tu jest świetny materiał z tamtych czasów (słynny program tv pt. Sonda, niestety ci kolesie już dawno są w piachu i nie doczekali się następców)
niby mówią o oleju mineralnym bo wtedy nie było na rynku takich super oliwek ale mniej więcej opisują tu wszystko co powinniśmy wiedzieć o oleju silnikowym:
http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm ... re=related
w 3 części tego odcinka w minucie 2:45 jest na temat środka dyspergującego który odpowiedzialny jest za to aby ta sadza w oleju była równomiernie rozprowadzona w oleju a nie zalegała w miejscu.
W benzynie olej może być jeszcze jasnego koloru po kilku tyś km kiedy przy dizelkach robi się szybciej czarny a jeszcze szybciej w dizlach z turbiną która traktuje olej bardzo wysokimi temperaturami.
Oglądnijcie cały odcinek bo warto.
civic r18a2/407 1,6 HDi
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Świetny link rat4,należy Ci się duże :piwo: ,obejrzałem z przyjemnością.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”