1.9 TDI - przy 3 na 3tys obrtów Turbina nie ciegnie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

1.9 TDI - przy 3 na 3tys obrtów Turbina nie ciegnie

Post autor: waskiPN »

Witam wszystkim

Posiadam POLO 1,9 TDI 90KM i mam problem chyba z Turbo gdyż nie zawsze ale ostatnio przy dużych mrozach turbina tak jak by sie nie załaczała. w momencie zmiany biegu z 4 na 3 auto zachowuje sie jak diesel .. gdyż nie słychać turbo jak i nie czuć zeby chodziło a na pierwszych 2 biegach nieraz 3 chodzi bez zarzutu ...
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 19:32 przez waskiPN, łącznie zmieniany 1 raz.
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
Awatar użytkownika
kjub
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 22 lis 2008, 21:10

Post autor: kjub »

http://sjp.pwn.pl/ najpierw popatrz tu a potem napisz posta jeszcze raz :hmm:

//Jeśli chcesz komuś wytykać błędy, sam pisz poprawnie. G.//
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

może faktycznie nie napisał tego po polskiemu ale chyba nie aż tak trudno zrozumieć iż turbinka nie zawsze się załącza , nie wiem jak jest w tym modelu - czy jest tam zmienna geometria łopatek czy nie ale częstą przyczyną jest zasyfienie i nie ustawiają się pod takim kątem jak powinny po porządnym przegonieniu autka przeważnie czuć poprawę
Obrazek
Awatar użytkownika
klslowik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:21
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: klslowik »

To forum nie jest od uczenia się pisania poprawnie po "polskiemu" więc może zejdźmy z tematów poprawnej polszczyzny i skupmy się na właściwym problemie :)

Przyczyną może być kończąca się turbina. Nie daje wystarczającego doładowania za każdym razem, albo silnik przechodzi w tryb awaryjny.

Na pewno trzeba zacząć od sprawdzenia turbiny.
Polo: 6N 1.9D AEF 1998
http://www.vwpolo.info/
Obrazek
h
hryniew
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46

Post autor: hryniew »

A czy po puszczeniu gazu i ponownym przyspieszaniu od niskich obrotów turbo wstaje? Podstawa to VAG i logi dynamiczne grupy 11tej - tam jest ciśnienie doładowania i teoretyczne ciśnienie przy odpowiednich obrotach - można stwierdzić czy jest przeładowanie, czy jakiś inny problem. Oczywiście tyczy się to turbo ze zmienną geometrią - przy 90 KM były dwie wersje turbo. Jak chcesz dokładne opisy to wejdź sobie na www.vwgolf.pl/forum i tam jest dział techniczny/TDI. Są tam naprawdę dobrzy fachowcy i po logach rozszyfrują błyskawicznie co jest nie tak.
Awatar użytkownika
waskiPN
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: waskiPN »

No wiec auto zostawiłem w garażu na 2dni zeby sie ładnie nagrzało i sprawdziłem auto poraz kolejny . Wiec pierwsze 3 biegi przekroczyły 4tys obrotów bez problemu i licznik znalazł sie na 140KM/h ale gdy wlaczyłem 4 tak jak by hu*** wzieło turbine i zamiast licznik nabijać wyżej to predkość spadała a gaz był w podłoge wiec popusciłem gaz lecz nic sie nie zmieniło.

Typ Silnika mam AHU .. jak to komuś coś da wiecej .. i czy turbo można czyścic i czy posiada jakies czujniczki ?
VW POLO KOMBI 1.9TDI 90KM - JEDYNY - GRUPA WIELKOPOLSKA
[size=12px]http://www.youtube.com/watch?v=s2zK1niinI0[/url] V max POLCI
Awatar użytkownika
blade13
Początkujący
Początkujący
Posty: 176
Rejestracja: 10 lis 2008, 18:20
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: blade13 »

Zrob logi i bedzie wiadomo o co chodzi dokladnie. Moze turbo przeładowuje i wchodzi w tryb awaryjny. Mozna czyscic turbo ale trzeba je pozniej odpowiednio złożyć...
Member since 2006...
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzechu
Fotomaniak
Posty: 784
Rejestracja: 10 lis 2008, 21:19
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Grzechu »

Pousuwałem zbędne posty. Następny razem autorzy off-owych wpisów zostaną nagrodzeni karteczką.
Obrazek

Ślesin 09 ]I Miejsce[/color]-Naj bodykit 6n2 -> Ibiza look
III Miejsce-Rzut felgą (10 kija długości)[/colo
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

radze tez zamienic zawór AGR z EGR, jak pomoże i nie bedzie odcinało na 4 biegu to padł jeden z zaworów, miałem tak w passatcie 1.9 AFN a teraz chula wszystko
Awatar użytkownika
blade13
Początkujący
Początkujący
Posty: 176
Rejestracja: 10 lis 2008, 18:20
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: blade13 »

Chodzi pewnie o zawor N75...
Member since 2006...
Obrazek
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

no dokładnie o to mi chodziło :mrgreen:
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

upewnij się, że przewody gumowe na odcinku turbina-ic-silnik są szczelne
zwłaszcza jak przy dobrym ciśnieniu doładowania kopci za bardzo
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”