Jaki aparat zapłonowy.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Jaki aparat zapłonowy.

Post autor: Artpolo »

Po ostatniej awarii uziemiającej stwierdzono między innymi zużytą kopułkę i palec.
Problem polega na tym, że nie mogę dobrać pasującej kopułki - próbowałem od Bosha do Beru. Różnią się wewnętrznymi zapadkami co uniemożliwia zamontowanie na aparacie.

W związku z powyższym jaki polecacie dobry aparat zapłonowy? Silnik 1.6 75KM 1F
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Z tego, co pamiętam były dwa systemy u nas.
Bosch (to samo co Beru?) i Magneti Marelli - oczywiście nie zamienialne. Weź starą do sklepu i oglądnij na miejscu.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 9:46 przez Cooyon, łącznie zmieniany 1 raz.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
conan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 259
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:30

Post autor: conan »

u mnie jest Magneti Marelli aparat zapłonowy, (kopułka ma kolor czarny i do tego jest w tej metalowej puszce "ekranie" a boscha jest chyba czerwona)
Jak bys miał magneti marelli to mogę ci napisać nr katalogowy bo mam nówke kopułkę w domu i palec z firmy BERU która produkuje części do boscha i magneti i do wszystkich innych !

kopułka VK 519
0 330 920 419

palec EVL 088
0 300 900 088
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

ja mam 1.4 aex i mam czerwona wiec to chyba nie zalezy od koloru
a w tym sammym silniku raczej nie montowali roznych
Bo czerwone jest szybsze

cFk
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Z tymi apratami zapłonowymi w AEX-ach nie ma reguły.
Ja miałem MM (czarny kolor kopułki) i gdy chciałem dokupić kopułkę i palec, to miałem duży problem. Używek nie dało się dostać, więc w grę wchodził jedynie zakup nowych części.
Teraz mam zamontowanego Boscha (czerwony) i także wszystko dobrze hula.
Zatem kto ma Boscha, ten może się cieszyć! :D
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
b
baxi
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 01 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: baxi »

Witam Kolegów,

Podłącze sie pod wątek chociaż troche z innej beczki a mianowicie mam układ zapłonowy MM czyli tez z czarną kopułką. Czy któryś z kolegów móglbymi podać kolejność podłączenia przewodów WN bo chce sprawdzić czy mam poprawnie podloączone świece.
b
blue
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 07 paź 2009, 20:24

Post autor: blue »

Muszę do swojej polóweczki zakupić aparat. Znalazłem coś takiego i zastanawiam co to warte ??
http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-vw-g ... 06650.html
Jak to jest bleee, to doradzacie coś innego?

Silnik AKV,teraz jest aparat magnetti marelli

.... EDIT
dzięki że wszyscy tak ochoczo rzucili się pomóc :-D
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Z MM ogólnie jest problem, bo większość aparatów zapłonowych w "Polówkach" jest firmy Bosch.
Stąd trudno o dostępność części na szrotach i giełdach.
Ja swego czasu zrobiłem błąd, gdyż zakupiłem nową kopułkę i palec rozdzielacza MM, a uszkodzony był cały aparat, który ostatecznie wymieniłem na Boscha.
W ten sposób w garażu zalegają mi praktycznie nowe części do aparatu zapłanowego Magnetti Marelli, na których przejechałem jakieś 200-300 km. :(
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
rafisoltys
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 202
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rafisoltys »

ARTPOLO

Jutro sprawdzę u siebie jaki mam bo mam ten sam silnik i ci napisze.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""rafisoltys""]ARTPOLO

Jutro sprawdzę u siebie jaki mam bo mam ten sam silnik i ci napisze.[/quote]

Hehe good.
Z tym, że to było ponad rok temu.
U nas jest Magneti Marelli. Przy zakupie trzeba wziąć pod uwagę, że te elementy były robione do lipca 1997 roku. Po tym okresie nie pasuje nic. Przynajmniej u mnie tak wyszło.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”