VW polo coupe 92r. 1.0benz urwana pół oś

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

VW polo coupe 92r. 1.0benz urwana pół oś

Post autor: speedmaster »

Witam.
dzisiaj wracałem sobie z krótkiej trasy (ok 30km) kiedy to usłyszałem zgrzyt, trzask i wycie silnika jakby nie było wrzuconego biegu..
więc zepchnąłem auto na parking przy drodze.. i okazało sie że przegub/pół oś leży na jezdni..
pytałem sie mechanika to stwierdził że urwałem przegub wewnętrzny.. jednak byłem w motoryzacyjnym i widzialem ten przegub.. i wydaje mi sie że On jest w całości a to co sie urwało.. to śruby.. tylko teraz pytanie.. czy rzeczywiście moje przypuszczenie może być słuszne że po prostu śruby nie wytrzymały i sie "wykręciły urywając".. czy jednak tak wygląda urwanie przeguba wew. ?
kiedyś mi kolega mówił że mam co jakiś czas sprawdzać sobie czy śruby nie są luźne na tym łączeniu tuleja ze skrzyni a przegub wew. bo lubią sie czasem odkręcać i luzować..
tak na końcu dodam że od kilku dni było coś słychać że jest nie tak.. przy ruszaniu lub żywszym dodawaniu gazu tak jakby coś było luźne w zawieszeniu (jakby pracowało przód-tył) wydawało mi sie że to mogą być tuleje na wachaczu jednak teraz troche jestem zdezorientowany..

to mój pierwszy post ale mam nadzieje że nie ostatni.. prosze o pomoc.. i dziękuje z góry.
Pozdrawiam Borys S.
r
r-tea
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 30 kwie 2009, 0:26

Post autor: r-tea »

Lewa czy prawa strona?
POLO 86C/2F
1.3 3F w nadwoziu Stelilheck (po swapie)
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

lewa strona.. od kierowcy.. czyli z tego co pamiętam ta krótsza..
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

mialem identyczny przypadek w styczniu ub roku.. i tez poloska od str kierownika... w moim przypadku wystarczylo wstawic nowe sruby i nie było wiecej problemow
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
r
r-tea
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 30 kwie 2009, 0:26

Post autor: r-tea »

Zgadzam się. Jak puściły tylko śruby to wystarczy je dokręcić, ewentualnie zastosować nowe. Ale i tak przyjrzał bym się temu przegubowi na Twoim miejscu bo jak urwie się daleko od domu to smutek. Sprawdź czy gumowe osłony nie są rozerwane. Jak są wymień i uzupełnij smar.
POLO 86C/2F
1.3 3F w nadwoziu Stelilheck (po swapie)
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

na szczęście 'tylko' śruby sie odkręciły.. :) kolega mi to przykręcił.. gumy raczej są całe bo w innym wypadku by na pewno na to zwrócił uwage.. ;) a tym czasem jedynie mi powiedział o gumach stabilizatora, czy jakoś tak że mam do wymiany.. ;)

dzięki serdeczne za odpowiedzi i podpowiedzi.. :))



niestety.. temat powrócił.. dość szybko ;/
okazuje sie że gwintu już praktycznie nie ma.. a śruby można 'wcisnąć' w ich miejsce palcem..
i tu moje pytanie.. czt te 'dzwony; tuleje' czy jak to tam sie zwie.. można kupić w sklepie ? czy tylko ze starej skrzyni można wyciągnąć gdzieś na szrocie.. ;>
pytam bo w ogóle nie wiem co mi sie opłaca bardziej.. ;/ wymiana skrzyni.. gwintowanie.. czy wymiana samych tulei..
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”