przytykanie po wcisnięciu gazu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
LiS
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 gru 2009, 12:04

przytykanie po wcisnięciu gazu

Post autor: LiS »

witam mój problem jest taki gdy jadę i delikatnie posługuję się gazem jest Ok, ładnie powoli przyspiesza i silnik zachowuje się elegancko, ale czasami jak wcisnę pedał ostrzej to samochód zaczyna się przytkać, jednak nie dzieje się tak za każdym razem czasami jest ok ale nie zaobserwowałem żadnych czynników które mógłbym powiązać z tym zjawiskiem, mój silnik to 1,4 60km
Proszę o rady
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

zacząłbym od sprawdzenia filtra powietrza może kończy już swój żywot i autko się dławi
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

przeczyść przepustnicę oraz wszystkie elementy zapłonu a najbardziej to palec i kopułka, może masz słabą iskrę i dlatego tak przerywa....
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
dzikiOko
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2009, 17:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dzikiOko »

[quote="rat4"]przeczyść [..] elementy zapłonu a najbardziej to palec i kopułka...[/quote]

czy może ktoś dokładnie opisać, jak tego dokonać?

z góry dziękuję!
Volkswagen Polo 6n2
1.4MPI 44kV AUD
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

czyścisz rozpuszczalnikiem lub benzyną ekstrakcyjną elementy ruchome, możesz użyć papieru wodnego lub drobnoziarnistego ściernego i poczyścić przypalone styki do stanu podobnego jak na obrazkach, to samo się tyczy palca w rozdzielaczu zapłonu też delikatnie końcówkę metalową potraktuj, obadaj też fajki świec i same świece ewentualnie przeczyść środek fajek.
Do świec dostaniesz się po demontażu puszki filtra powietrza, potrzebny śrubokręt krzyżakowy.
ObrazekObrazekObrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
dzikiOko
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2009, 17:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dzikiOko »

To jest w pełni satysfakcjonująca odpowiedź na pytanie! Jak najwięcej takich rzetelnych użytkowników i posiadaczy Wolfsburskich krążowników szos :)
Mam kolejne pytanie.
Czy ten układ zaprezentowany powyżej, występuje również w 6n2 czy tylko w 6n?
Pytam, gdyż dotarło do mnie kilka głosów, iż 6n2 ma inne rozwiązanie. W związku, z faktem, iż ja posiadam 6n2 i mam problemy właśnie gdzieś w "kablach" potrzebuje rady.
Problem z jakim się borykam, jest taki, że od wakacyjnej powodzi, w której moje polo zatopiło się deczko ( do linii drzwi, w ten sposób, że przy otwartych wrotach, woda płynęła równo z linią uszczelki, nie nalewając się do środka) i od tamtego momentu na wolnych obrotach lekko przerywa, jakby się dławiło. Do tego jest jeszcze spadek mocy przy ruszaniu. W momencie gdy przekrocze 1000obr/min i zwolnie równocześnie pedał sprzęgła, obroty spadają do 700, a zaraz potem wskakują spowrotem na 1000-1100obr/min. Wnioskuję, że problem leży w zawilgoconej instalacji, choć równocześnie podejrzewam układ paliwowy (przepustnica była strasznie zasyfiała), nie wiem gdzie dalej zaglądać!
Volkswagen Polo 6n2
1.4MPI 44kV AUD
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”