Wymieniony filtr paliwa i pusta pompa, jak dolać ropę ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lakerol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 sty 2010, 7:56

Wymieniony filtr paliwa i pusta pompa, jak dolać ropę ?

Post autor: lakerol »

Pomóżcie proszę, wymieniłem filtr paliwa i tym samym mam pustą pompę przy próbie rozruchu, jakim sposobem dolać ropę by nie męczyć rozrusznika ?
Moje polo 1.9D, 96rok

Dzięki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Filtr trzeba było zalac paliwem, a węże zdjąć jak najostrożniej - żeby paliwo nie wyleciało.
Zalej filtr - powinno pomóc.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
l
lakerol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 sty 2010, 7:56

Post autor: lakerol »

[quote="Cooyon"]Filtr trzeba było zalac paliwem, a węże zdjąć jak najostrożniej - żeby paliwo nie wyleciało.
Zalej filtr - powinno pomóc.[/quote]
Zalałem, niestety za późno czego efektem był rozładwany akumulator. Teraz na nowo naładowałem akumulator ale jest problem z odpaleniem, nie moge sie pozbyć powietrza z przewodu wlotowego do pompy a auto nie odpala :(

Jakieś porady czy hol do mechanika ?
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Trzeba pompę odpowietrzyć, jest specjalna kalamitka do tego na króćcu dolotowym do pompy paliwa - muszą być 2 osoby.

Było już o tym wiele razy pisane jak i o wymianie filtra, jako nowy powinieneś poszukać a nie dublować tematów, bo od tego jest już duży i czerwony napis Szukaj.
l
lakerol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 sty 2010, 7:56

Post autor: lakerol »

[quote="vjarecki"]Trzeba pompę odpowietrzyć, jest specjalna kalamitka do tego na króćcu dolotowym do pompy paliwa - muszą być 2 osoby.

Było już o tym wiele razy pisane jak i o wymianie filtra, jako nowy powinieneś poszukać a nie dublować tematów, bo od tego jest już duży i czerwony napis Szukaj.[/quote]

Przepraszam ale "szukajki" jak najbardziej użyłem - http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... d8c06d0eb3, po prostu temat, mi jako laikowi wydawał mi się nieco odmienny, więc proszę o wyrozumiałość :)

Tak jak zrozumiałem, jedna osoba kręci, druga w tym samym czasie szybko odkręca ten zaworek i zakręca po kilku obrotach ?
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="lakerol"]Tak jak zrozumiałem, jedna osoba kręci, druga w tym samym czasie szybko odkręca ten zaworek i zakręca po kilku obrotach ?[/quote]
Jaka sprytna bestia... :) Tak do momentu aż sam odpali, jeżeli wszystko jest ok to powinno się samo całkiem odpowietrzyć.

Nie to znalazles co powinieneś
viewtopic.php?f=13&t=7299&hilit=+filtr
viewtopic.php?f=20&t=10046&hilit=+filtr
viewtopic.php?f=20&t=11536&hilit=+filtr
viewtopic.php?f=13&t=4120&hilit=+filtr

Polecam przeczytać wszystkie moje posty na temat tego modelu :amen:
l
lakerol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 sty 2010, 7:56

Post autor: lakerol »

[quote="vjarecki"][quote="lakerol"]Tak jak zrozumiałem, jedna osoba kręci, druga w tym samym czasie szybko odkręca ten zaworek i zakręca po kilku obrotach ?[/quote]
Jaka sprytna bestia... :) Tak do momentu aż sam odpali, jeżeli wszystko jest ok to powinno się samo całkiem odpowietrzyć.

Nie to znalazles co powinieneś
viewtopic.php?f=13&t=7299&hilit=+filtr
viewtopic.php?f=20&t=10046&hilit=+filtr
viewtopic.php?f=20&t=11536&hilit=+filtr
viewtopic.php?f=13&t=4120&hilit=+filtr

Polecam przeczytać wszystkie moje posty na temat tego modelu :amen:[/quote]

:amen: Niech moc będzie z Tobą, dzięki :)
l
lakerol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 sty 2010, 7:56

Post autor: lakerol »

A pytanie jedno jeszcze ... kręce i kręce i odpowietrzam i bez rezultatu, mam wrażenie, że paliwo "tańczy" sobie w przewodzie, jest na to jakaś rada ? Ile czasu mniej więcej trwa odpowietrzenie pompy ?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Nie całą minutę, musisz popuszczać odpowietrznik tak żeby
zaczynało podciekać paliwo i zakręcać, zaczynało podciekać paliwo i zakręcać, zaczynało podciekać paliwo i zakręcać, zaczynało podciekać paliwo i zakręcać,
a druga osoba cały czas niech kręci aż odpali. Nie potrzeba tu żadnych czarów, jak założyłeś odpowiedni filtr, tak samo podpiąłeś jak poprzedni i zalałeś go
do pełna olejem napędowym.
l
lakerol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 sty 2010, 7:56

Post autor: lakerol »

Dzięki vjarecki za odpowiedź.

Być może mój błąd, niemniej jednak chyba źle zastosowałem się do instrukcji i powiedzmy, że stosowałem cykle powiedzmy 5 sek kręcenia.
Osoba zaczyna kręcić ja odkręcam zaworek i dokręcam po 4 sek. i osoba przestaje krecic. Następnie po podgrzaniu swiec i zgasnieciu kontrolki osoba znów kręci 5s i ja w tym czasie powtarzam czynność jak powyżej. Mam wrażenie, tak jak napisałem wcześniej, że paliwo chyba nie leci z filtra ? tylko "pulsuje" w przewodzie ??

Czy coś robię źle ?
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="lakerol"]Mam wrażenie, tak jak napisałem wcześniej, że paliwo chyba nie leci z filtra ? tylko "pulsuje" w przewodzie ??

Czy coś robię źle ?[/quote] Nalej do słoika ON i włóż bezpośrednio do nie go wężyk dolotowy od pompy to się przekonasz czy ssa :)
Jeżeli stoisz pod chmurką to co 30s podgrzej świeczki (o ile są sprawne) :)
Tu masz foto jak powinien być prawidłowo podpięty filtr - zapożyczone z innego tematu
http://fidek.org/polo.silnik.jpg
Poczytaj moje wypociny, dowiesz się więcej.
l
lakerol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 sty 2010, 7:56

Post autor: lakerol »

[quote="vjarecki"][quote="lakerol"]Mam wrażenie, tak jak napisałem wcześniej, że paliwo chyba nie leci z filtra ? tylko "pulsuje" w przewodzie ??

Czy coś robię źle ?[/quote] Nalej do słoika ON i włóż bezpośrednio do nie go wężyk dolotowy od pompy to się przekonasz czy ssa :)
Jeżeli stoisz pod chmurką to co 30s podgrzej świeczki (o ile są sprawne) :)
Tu masz foto jak powinien być prawidłowo podpięty filtr - zapożyczone z innego tematu
http://fidek.org/polo.silnik.jpg
Poczytaj moje wypociny, dowiesz się więcej.[/quote]

Vjarecki, raz jeszcze dziękuję.

Co do filtra, zamontowałem go jak poprzednim razem w roku ubiegłym, wiec jest ok.
Jak ze słoika pięknie "pije" ropę i nawet odpalił, tak z filtrem jest problem i pomimo zapełnienia na full, jak wspominałem, paliwo "tańczy" w przewodzie ... czy to wina wadliwego filtra ? przewody nie wydają się przepuszczać powietrza ? a może to ten plastikowy zaworek na filtrze, na powrocie, czy może on przepuszczać na styku z filtrem czy ma on na to jakiś wpływ ?
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

przedewszystkim musisz mieć sprawne aku dobrze naładowane następnie postaraj sie wszystkie możliwe wężyki zalać ropą (np użyj strzykawki do tego) zalej zarówno przewód ten co idzie do baku od filtra i zalej też ten co idzie od filtra do pompy potem skręć dobrze wszystko.Zawołaj kogos do pomocy i zasada jest taka jeden kręci kluczykiem i wciska pedał gazu do oporu a drugi popuszcza nakrętki na rurkach od wtrysków i zakręca trzeba sie troche z tym pobawić ale efekt jest 100% sam tak robiłęm u siebie.Warunek tylko musi być mocne aku i dobrze kręcić.No i nie zapominaj świec podgrzać.
l
lakerol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 sty 2010, 7:56

Post autor: lakerol »

[quote="ghul177"]przedewszystkim musisz mieć sprawne aku dobrze naładowane następnie postaraj sie wszystkie możliwe wężyki zalać ropą (np użyj strzykawki do tego) zalej zarówno przewód ten co idzie do baku od filtra i zalej też ten co idzie od filtra do pompy potem skręć dobrze wszystko.Zawołaj kogos do pomocy i zasada jest taka jeden kręci kluczykiem i wciska pedał gazu do oporu a drugi popuszcza nakrętki na rurkach od wtrysków i zakręca trzeba sie troche z tym pobawić ale efekt jest 100% sam tak robiłęm u siebie.Warunek tylko musi być mocne aku i dobrze kręcić.No i nie zapominaj świec podgrzać.[/quote]

A czy nie jest to wina samego filtra ? Ze słoikiem, pomimo powietrza w rurce auto odpaliło i widać było jak fajnie płynie ropa, po podłączeniu ponownie filtra mam wrażenie, ze zasysa gdzieś powietrze i dlatego nie pobiera ropy i paliwo tylko buja się w rurce ? Czy nowy filtr może być nieszczelny (noname za 30 pln) ?
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

lakerol nikt nie jest Kaszpirowskim, żeby Ci powiedzieć - wina jest filtra :banghead:
Oczywiście, że może być to wina filtra, ale musisz to sam sprawdzić np. załóż stary filtr i zobaczysz czy jest ok - eliminacja !!
Jedynie droga eliminacji poszczególnych czynników daje rezultaty a nie chybił trafił.
Zastosuj się do wskazówek ghul177-a bo przerabiał on podobny problem z moją pomocą, tyle, że u niego była przytkana pompa wtryskowa i nie ssała.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”