[6N] Odma odpowietrzenie - rozwiązanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
aroska
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2009, 16:55
Lokalizacja: zabrze

[6N] Odma odpowietrzenie - rozwiązanie

Post autor: aroska »

Jak wiecie swapowałem zatartego AER-a na AEX-a i ,,nowy'' silnik zwrócił uwage dodatkowym odpowietrzeniem, jak ogladałem silnik na zdjęciach myślałem że jest to samoróbka. Po oględzinach na żywo okazuje się że jest to orginalne rozwiązanie stosowane w niemczech w ,,naszych'' silnikach. Tam gdzie kupywałem silnik były jeszcze 3 takie silniki z tym rozwiązaniem :grin:
http://img406.imageshack.us/img406/7448/0001383.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/3602/0001384.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/2709/0001385m.jpg
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no ciekawe, to już ktoś pokazywał taki silnik z tym rozwiązaniem, dobre bo ciepło z silnika ogrzewa ten wężyk i nie ma bata żeby coś się tam zakleiło i same opary tamtędy lecą a nie olej.
civic r18a2/407 1,6 HDi
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Można i tak
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

też fajnie i pomysłowo... tylko że jest to nieszczelny układ i przy takim patencie jednak będzie śmierdziało z nawiewu spalinami już podobnie kombinowałem i smrodem się to kończyło....
jak już coś to poprowadzić taki wąż może nawet większy wzdłuż silnika aby miał zawsze ogrzewanie aż na sam dół do tyłu aby spaliny uciekały pod samochód wtedy może nie będzie śmierdzieć
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

nie wydaje mi się, że to ori rozwiązanie, chociaż mogę się mylić.

ori podgrzewacz odmy jest rozwiązany w ten sposób
http://home.nordwest.net/cfocken/test/motor.htm

Manual
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190828
a
aroska
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2009, 16:55
Lokalizacja: zabrze

Post autor: aroska »

Jest raczej orginalne, pozostałe silniki które były mialy identyczne rozwiązanie w tym samym miejscu otwór w obódowie ten sam numer, znaki vw, audi..., to jest dodatkowe odpowietrzenie na wypadek zatkanej odmy
m
marekT
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: marekT »

Ja zeszłej zimy miałem podobny pomysł, chciałem kupić nowy korek od wlewu oleju wywiercić w nim dziurkę, i z niej poprowadzić wężyk do filtra powietrza.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

User tamtego forum napisał :
[quote=""Robsson79""]Wszystko fajnie gdyby to tylko zdawało egzamin.Sam mam zainstalowany podgrzewacz odmy a mimo wszystko potrafi zamarznąć.Problem polega ze odma zamarza nie na rurce tylko w samym "pudelku odmy". p.s lepszym rozwiazaniem jest przed zima przeczyszczenie odmy od syfu jaki tam sie zbiera..[/quote]
Czyli ważne jest podgrzanie tego pudełka odmy i czyszczenie.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

To rozwiązanie jest ori
Obrazek
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

Koledzy mam ten sam problem, majonez na korku, w tej puszcze i w tej rurce, odmę czyszczę przed zimą, staram się raz w tygodniu robić dłuższy wypad, ale jednak chciałbym zamontować jakiś podgrzewacz, rozumiem, że rozwiązanie które opiera się na częściach:
030 103 474G
030 103 531G

Jest rozwiązaniem oryginalnym stosowanym w 6N1, i nie ma problemu żeby to zamówić w ASO i zamontować w tym modelu. Ja mam trochę inne pokrywę filtra powietrza na zatrzaski a nie śruby, ale nie było by problemu ze zrobieniem dziury.
Tylko potrzebuje pewności, że to działa, ma ktoś coś takiego u siebie.
A jak rozwiązano ten problem w modelu 6N2 i następnych, czy tak jak widać to tu: http://home.nordwest.net/cfocken/test/motor.htm, czyli przecięty przewod odmy i włożona grzałka ze złączem. Z rozcięciem przewodu i kupieniem tego chyba też nie będzie problemu.
Tylko które rozwiązanie jest lepsze, czekam na opinie tych którzy mają tą rurkę od pokrywy zaworów do obudowy filtra i tych którzy mają tą grzałkę w rurce idącej od odmy.
m
maxsis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 sty 2010, 21:28
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: maxsis »

Panowie mam pytanie, zrobiłem sobie taką dodatkową odmę u góry jak na obrazkach, tylko przewierciłem korek od oleju zamiast śruby imbusowej i z tamtąd poprowadziłem węża do obudowy filtra powietrza, tak jak na zdjęciu, dałem wężyk około fi6, chciałbym wiedzieć czy ktoś robił już taką odmę u góry i czy ten wężyk nie będzie za cienki? z tego co widziałem z fotek to ten oryginał co jest na fotkach szerszy nie jest. aha i mam jeszcze jedno pytanko udało się komuś dostać te oryginały?? i w jakiej cenie?? bo chciałem tak zrobić ale u mnie w mieście w sklepach są niedostępne...
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie musi być za bardzo szeroki ważne żeby był drożny, a będzie wporzo bo ciepło silnika ucieka do góry (jak to ciepło :) )
i będzie ogrzewać tę rurkę pokaż jak to wykonałeś, wrzuć fotki chętnie to zobaczę.
Do ori rozwiązań nie mam nic ale daj sobie spokój z szukaniem tego po ASO bo zbielejesz jak zaśpiewają ci cenę za gumowy wąż.... :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
r
rob2000
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 06 gru 2009, 17:50

Post autor: rob2000 »

witam!prosze napiszcie co jest nie tak z ta odmą w oryginale że trzeba dorabiać dodatkowe odpowietrzenie?jestem troche zielony w temacie bo mam ten szczyt niemieckiej techniki dopiero od miesiąca :agree:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

odma jest puszczona z tyłu silnika i jest na tyle oddalona od bloku silnika że lubi się tam wilgoć i opary oleju skraplać i tworzyć coś a'la majonez który zamarza i powoduje jej zatkanie co owocuje brakiem odpowietrzenia i powietrze zbiera się w skrzyni korbowej powoduje ciśnienie i wypycha olej przez simeringi lub bagnet czy inne uszczelnienia, co dalej może spowodować wyplucie dużej ilości oleju i w skrajnych przypadkach silnik pracuje bez smarowania co grozi jego zatarciem.
Aby dowiedzieć się więcej i nie zadawać zbędnych pytań poczytaj te oto posty masz tam wszystko na temat odmy:
viewtopic.php?f=13&t=8797&hilit=czyszczenie+odmy
viewtopic.php?f=13&t=11903&hilit=inne+rozwi%C4%85zanie+odmy
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
maxsis
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 sty 2010, 21:28
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: maxsis »

Oto mój patent na odme :) dodam że jeszcze nie jest skończony, gdyż biały klej który widać na obudowie filtra powietrza łączący obudowę z plastikową rureczką na której jest wąż, zostanie zastąpiony spawem, co bardzo wzmocni konstrukcje a później spaw i rurka zostaną pomalowane na czarno pod kolor obudowy. W korku również jest plastikowa rureczka na której jest wąż, rurka do korka jest wciśnięta na siłę, dziurę w korku wierciłem minimalnie mniejszym wiertłem, a całość jeszcze jest uszczelniona silikonem czarnym, tak by wyglądało to estetycznie. Co do ori, to się pytałem o tego węża i powiedzieli mi za niego 200zł (przypomnę że wąż ma około 40cm!) natomiast koszt mojej odmy to: korek 0zł (jest ten stary), plastikowe rureczki 4zł, wąż 3zł, robota 0zł (robiłem sam) spawanie (myślę że też będzie tanie), więc za około 10zł mamy druga odmę :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”