Witam jak w temacie wczoraj zapalając auto był niezły mróz więc zapaliłem i zostawiłem aby pochodził z 10 min. i zagrzał się abym nie miał rano problemów z zapłonem. Zgasiłem auto i coś mnie tknęło by popatrzyć jaki poziom oleju w silniku... Patrze a tu prawie, że minimum...(zawsze na rozgrzanym silniku mogłem sprawdzić jaki jest stan i 3 miesiące temu miałem tyle ile powinno być) I ZNOWU coś mnie tknęło i popatrzyłem na tył a tam wieeelka plama czarna (teraz wiem, że to woda) na 100% wyleciała z tłumnika, a, że była cała czarna to przez to, że w tłumniku jest sadza itd. Moje pytanie brzmi jeśli jest taki temat proszę ten zamknąć, a jeśli nie to proszę odp. Nie wiem co jest grane, a dziś auto było mi potrzebne jak nie powiem co i musiał tata ze mną wszędzie jeździć... Co może być przyczyną tego, wycieku płynu i oleju. Dodam jeszcze, że przy gazowaniu woda lała się nadmiernie z tłumnika i było to widać gołym okiem i zgasiłem auto aby zapobiec zatarciu. A i jeszcze jedno kuzyn mi tak mówił, ale według mnie to błędna teoria: W wakacje miałem nieprzyjemne zdarzenie brak bezpiecznika od wentylatora co poskutkowało zagotowaniem płynu i powiedział, że może głowica się zepsuła, według mnie to błędna teoria, ale wolę wam o tym zdarzeniu napisać.
Mogla Ci sie glowica "popsuc" przez przegrzanie. A to ze woda w tlumniku to nic groznego jesli to tylko woda, jesli tlumnik jest rozgrzany to osadza sie w nim para wodna, ktora zamarza i oszrania tlumnik. Nawet slyszalem o przypadku ze koles stal pod gorke i zamarznieta woda zablokowala mu tlumnik. Przy przekreceniu kluczyka pojawia Ci sie kontrolka cisnienia oleju? Jesli po zapaleniu znika to jest ok. Smialo go zagrzej i po pewnym czasie powinno przestac sie lac z tlumnika bo woda wyparuje.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Auto 10 min. temu zaprowadziłem do mechanika i powiedział, że wszystko sprawdzi, dzięki marcin86 że zainteresowałeś się tematem. Ale powiedz mi teraz dlaczego ubyło płynu chłodniczego ?
Wiesz co Luki38 dziś sprawdzałem olej, pojeździłem troche tak bez celu ( :blush2: ) po mieście tu i tam i motor sie zagrzał dobrze do 90* a potem macha w góre, bagnet i patrze a tutaj oleju jest 75 % czyli prawidłowo. Może wtedy jak sprawdzałem olej nie spłynął dobrze do miski i dlatego tak bagnet pokazał ? W każdym razie mechanik sprawdzał uszczelke i powiedział, że ani uszczelka ani głowica są nienaruszone. Czyli pare 100-wek zostaje w kieszeni...
waglik
Ile zapłaciłeś za sprawdzenie uszczelki i głowicy. Ile zajeło to mechanikowi czasu plus minus.
Ja mam podobny problem też mi ZNIKA płyn z układu chłodzenia.
Wiesz co nie wiem, ale koleś kupił mi korek do wlewu płynu chłodniczego (miałem,ale był zepsuty gwint), płyn chłodniczy i zapłaciłem 50 zł. A czasu to mu to zajęło pare godz. Auto odstawiłem w niedziele a na pewno wtedy nie robił, w poniedziałek pewnie koło 8:00 a auto było gotowe ok 12:00