[86c2f] Polo 1.3 nie odpala???

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
porsche
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2010, 9:35

[86c2f] Polo 1.3 nie odpala???

Post autor: porsche »

Witam
Mam polo FOX 1.3 benzyna z pełnym wtryskiem, rok 91 i mam problem z odpaleniem auta. Przyjechałem autem i zaparkowałem, było wszystko OK i za chwilkę już go nie odpaliłem. Wszystko kręci i nic.Kumpel sprawdzał i ponoć nie ma iskry. Może jakieś pomocne rozwiazania problemu???
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Poszukaj na forum. Powodów może być kilka, ale wszystko było już opisane.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
p
porsche
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2010, 9:35

Post autor: porsche »

Ok. Właśnie przegladałem i faktycznie, może być jak widzę sporo różnych przyczyn takiego problemu. Ale nie znalazłem tego, co może być przyczyną braku iskry, gdy sprawdzaliśmy świece.
Dzięki za info
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote=""porsche""]Ale nie znalazłem tego, co może być przyczyną braku iskry, gdy sprawdzaliśmy świece.[/quote]
1. Czujnik Halla
2. Uszkodzone przewody WN
3. Bezpiecznik

To tak na początek.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Jak nie masz wogole iskry to najprwdopodobniej Hall wysiadł miałem tak samo przyjechałem do domku i za kilka minut kaput. Ale dla pewności sprawdz przewody WN cewke jak masz miernik to zobacz czy na cewke napiecie dochodzi jak tak to Hall kaput
PozdraVWiam
p
porsche
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2010, 9:35

Post autor: porsche »

Dzięki za podpowiedzi. Polówka jeszcze unieruchomiona, ale na 99% padła cewka z modułem i właśnie jej szukam.
Pozdrawiam
u
unknownman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:45
Lokalizacja: Lublin

Post autor: unknownman »

[quote=""porsche""]Dzięki za podpowiedzi. Polówka jeszcze unieruchomiona, ale na 99% padła cewka z modułem i właśnie jej szukam.
Pozdrawiam[/quote]
Znam ten ból, mi w ciągu roku padła dwa razy.
Sprawdź czy przypadkiem nie masz nieszczelności przy pompce spryskiwaczy i zbiorniku na płyn.
Mi cewkę skutecznie powoli zalewało.
Po wymianie drugiej przykryłem ją jakąś grubą folią i do tej pory nie ma problemu :)
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

[quote=""unknownman""][quote=""porsche""]Dzięki za podpowiedzi. Polówka jeszcze unieruchomiona, ale na 99% padła cewka z modułem i właśnie jej szukam.
Pozdrawiam[/quote]
Znam ten ból, mi w ciągu roku padła dwa razy.
Sprawdź czy przypadkiem nie masz nieszczelności przy pompce spryskiwaczy i zbiorniku na płyn.
Mi cewkę skutecznie powoli zalewało.
Po wymianie drugiej przykryłem ją jakąś grubą folią i do tej pory nie ma problemu :)[/quote]
nie ma nic gorszego jak zawijanie czy obkładanie elektrycznych czesci folia czy innymi rzeczami... para wodna z czasem zrobi swoje....


[quote=""Cooyon""][quote=""porsche""]Ale nie znalazłem tego, co może być przyczyną braku iskry, gdy sprawdzaliśmy świece.[/quote]
1. Czujnik Halla
2. Uszkodzone przewody WN
3. Bezpiecznik

To tak na początek.[/quote]

możesz mi napisać gdzie znajduje sie bazpiecznik? mam ten sam problem i jakos nie chce mi sie na mrozie wyciągać wszystkich bezpieczników po kolei
Obrazek
u
unknownman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:45
Lokalizacja: Lublin

Post autor: unknownman »

[quote=""marian""]nie ma nic gorszego jak zawijanie czy obkładanie elektrycznych czesci folia czy innymi rzeczami... para wodna z czasem zrobi swoje....[/quote]
Ja nic niczym nie zawijałem.
Po prostu pod pompką spryskiwaczy przyczepiłem dość sztywną folię i zrobiłem cewce daszek, żeby się na nią nie lało :)
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote=""marian""]możesz mi napisać gdzie znajduje sie bazpiecznik?[/quote]
Nie odpowiem Ci na to pytanie, bo nie znam rozlokowania bezpieczników w 86c2f.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

bo tak sie składa że też mi zgasł podczas jazdy... i tez iskry nie ma... bezpieczniki w skrzynce ok, instalacji nie ruszam bo od mrozu izolacja pęka....
Obrazek
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Marian
Przecież sam wiesz że nie ma żadnego bezpiecznika daj spokój PKP to nie Elka :grin:
Obrazek
p
porsche
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2010, 9:35

Post autor: porsche »

Polóweczka pali i śmiga jak nowa, po wymianie cewki z modułem, padła całość. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
w
wnyku
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwie 2013, 11:19

Post autor: wnyku »

żeby nie zakładać nowego tematu napisze tu :)

Moje polo też padło, tz. normalnie odpaliłem, zadusiłem i już nie odpaliło.

Pierwsza moja myśl to "napewno padła cewka(płyn od spryskiwaczy się na nią lał)"
Zakupiłem uzywaną cewke i dalej nie mam wcale iskry... spawdziłem cekwe w innym polo i jest dobra wiec
złomu nie kupiłem. Do cewki dochodzą trzy przewody, troche pomiezyłem i na dwóch jest normalnie 12V a jeden pewnie to jakieś sterowanie.

Jak to jest? czujnik halla podaje jakiś impuls na cewke i wtedy dopiero jest iskra?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

czujnik halla podaje impulsy do ECU, który decyduje kiedy ma nastąpić zapłon. ECU reguluje dodatkowo kąt wyprzedzenia zapłonu zależnie od obrotów, obciążenia itp.
Z cewki wychodzą trzy przewody (tzn cztery ale WN na rozdzielacz nie licze). brązowy to masa, czarny to +12V po załączeniu zapłonu, czarno-zielony to przewód sygnałowy z ECU.
I teraz tak... na sucho(bez zapłonu) wszędzie powinien być potencjał masy, tzn wpinasz jedną sonde miernika w przewód brązowy, a drugą sondę na pozostałe. wszędzie ma być 0V.
Po załączeniu zapłonu pojawi się napięcie 12V na przewodzie czarnym, czyli pomiędzy czarnym a brązowym będzie 12V. Na czarno-zielonym napięcie trzeba sprawdzić oscyloskopem po uruchomieniu silnika lub przy rozruchu jeśli nie zaskakuje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”