1,9 d przerywa i dymi na niebiesko

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

1,9 d przerywa i dymi na niebiesko

Post autor: nigol_jom »

Witam,

Nabyłem ostatnio VW POLO 1,9 d AEF z 98 roku. przebieg 220 000 km. Poprzedni właściciel nie za bardzo dbał o auto więc postanowiłem oddać go do mechanika na przegląd. No i t zaczęły się problemy.

Po kupnie przyjechałem autem 300 km, później jeszcze 2 dni jeździłem po miejscu i było wszystko ok. Trochę za niskie obroty miał na ciepłym silniku i tak jakby na zimnym "ssanie" się nie włączało. Ale auto paliło i jeździło bez problemów. Przy wysokich obrotach kopcił na czarno.

Mechanik: Wymiana oleju, wymiana rozrządu, regulacja obrotów na ciepłym silniku, sprawdzenie "ssania".

Po mechaniku: Zimne auto na luzie przy dodawaniu gazu lekko przerywa a powyżej 3000 obrotów kopci na niebiesko - bardzo kopci. Dalej zimne na 1 i 2 biegu pomiędzy 1000 a 2000 obrotów nie do jazdy, tak przerywa jakby ropy nie dostawał (dostaje). Jak go rozgonię do 3000 obrotów już można w tych granicach w miarę normalnie jechać.
Ciepło auto: da się jechać tylko przerywa sporadycznie. Na luzie dalej kopci na niebiesko i przerywa powyżej 3000 obrotów.

Mechanik mówi że siadła pompa Lucasa.
Ja: jakoś tak w jeden dzień i akurat u mechanika?????

Mechanik to Bosch Serwis

Help...
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

cos ten mechanik spaprał robote bo skoro wczesniej bylo dobrze a teraz kicha to on jest winowajcą i zrzuca wine na pompe. Pewnie zle poustawial dawki paliwa i tak sie dzieje. JEdz do ludzi ktorzy od lat zajmuja sie dieslami i niech oni ci ustawią pompe.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
matii
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 27 paź 2009, 6:45
Lokalizacja: Wieruszów
Kontakt:

Post autor: matii »

[quote="nigol_jom"]Nabyłem ostatnio VW POLO 1,9 d AEF z 98 roku. przebieg 220 000 km. [/quote]
Jak na ten silnik taki przebieg to można rzec dopiero dotarty :D
[quote="nigol_jom"] Ale auto paliło i jeździło bez problemów. Przy wysokich obrotach kopcił na czarno.[/quote]
No wg mnie normalka. No chyba że kopci jak lokomotywa.
[quote="nigol_jom"]Po mechaniku: Zimne auto na luzie przy dodawaniu gazu lekko przerywa a powyżej 3000 obrotów kopci na niebiesko - bardzo kopci.[/quote]
Nie szkoda ci silnika? Takim sposobem to silnik raz dwa i bedzie do remontu. Ale jeśli jest to delikatny dymek to nie przejmowałbym się tym.
[quote="nigol_jom"]Ciepło auto: da się jechać tylko przerywa sporadycznie. Na luzie dalej kopci na niebiesko i przerywa powyżej 3000 obrotów.[/quote]
Wydaje mi się że tu albo leją wtryski, lub pompa siada. A jeśli wystąpiło to po wym. rozrządu to musiał Ci go źle ustawić.
Była Cordoba Vario FL TDI
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

Właśnie szkoda mi silnika i staram się coś z tym zrobić :D w poprzednim Vento miałem 350 000 km i od wymiany do wymiany, żadnych problemów..

Byłem dziś w firmie regenerującej pompy i dostałem krótka piłkę: Jak był rozrząd wymieniany to musieli przestawić...

Tak wiec czeka mnie kolejna wizyta w Bosch Servis w Raciborzu... racze miło nie będzie...

Jestem umówiony z "ludźmi" którzy od lat zajmują się VW na ustawienia...

A tak przy okazji... drugi raz się przejechałem na tym serwisie...
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

powiem tak firma moze i miec 50 lat tradycji ale ludzie tam pracujacy nie zawsze bedą kompetentni, u mnie bylo to samo musialem jechac na ustawienie kąta wtrysku bo buraki nie ustawili po wymianie rozrzadu i 100 w plecy.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

a o co dokładnie chodzi z tym kątem wtrysku? bo ja robiłem rozrząd i nic nie słyszałem o ustawieniu kątu wtrysku autko jezdzi bez problemów no prócz tego że na ciepłym cięzko pali ale to norma chyba dla tych polówek i pomp lucasa no i pół roku temu wymieniałem też końcówki wtrysków co dokładnie sie reguluje i gdzie jeśli chce ustawić ten kąt wtrysku jak dla mnie to chyba żle mu rozrząd ustawili najlepiej takie sprawy załatwia sie u jakiegoś dobrego fachowca co siedzi w tym od lat a nie jakieś serwisy itd..moja opinia
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

kąt wtrysku czyli po mojemu ustawienie kiedy paliwo zostanie wtloczone do wtrysku i przez niego rozpylone i z tego co sie orientuje to w 1.9d to jest dawka statyczna czyli czas na rozgrzanym silniku wstrzykniecia jest taki sam ale juz na zimnym jest inny bo chodzi o ssanie. w silniku SDI jest dawka dynamiczna bo nie ma gałeczki z ssaniem i tym steruje komputer i na pompie ustawia sie odpowiednie czasy dla wtrysku. Jesli sie pomylisz i chocby 1 mm to juz auto bedzie palić inaczej i inaczej sie zachowywac mimo tego iz bedzie ci sie zdawac ze wszystko jest ok.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Zle ustawiony kat wtrysku- to moga byc problemy z odpaleniem ale bedzie silniejszy w druga strone zle ustawiony to bediz epalil jak dizecko ale bedzie slaby. Oczewiscie niejak bediz edrastycznie przestawiony bo wtedy wcal emoz enie zapalic albo wlasnie przerywac, nie dawac sie wkrecic na obroty itp.
Zle ustawiony rozrzad czyli wal glowny z walkiem rozrzadu( wcal enie musi byc przestawiony o ząbek na kole a wystarczy ze ktos poluznil srube na walku rozrzadu i deczko przestawil na stozku. SIlnik moze kopcic na niebiesko albo jak bedzi ew druga strone przestawiony na mocno czarno. Diesel to precyzyjna maszyna.

SDI maja dynamiczne ustawienie dawki i kata wtrysku. Katem steruje ECU ale w niewielkim stopniu. Tak wiec tez sie ustawia kat wtrysku a on sobie juz sam reguluje delikatnie. Na vagu jest TDI timmeing i tam widac. SDI to podobnie jak TDI. AEF nie ma elektoniki i pompa jest sterowana linka ale tez sie ustawia kat wtrysku.

Wydaje mis ie ze kolega ma kat za bardzo opozniony.
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

dziękuję za pomoc.

Jestem umówiony na piątek w serwisie (innym, z doświadczeniem, renomowanym... itd) na ustawianie kąta i ewentualnie na przestawienie rozrządu...

W piątek podsumowanie...

Jestem po wizycie w warsztacie. Jeśli ktoś z okolicy Raciborza to SSerwis... polecam.

Co się okazało:

Rozrząd był przestawiony o prawie cały jeden ząbek. Do tego była poprzestawiana pompa "na oko" albo jak kto woli "na ucho",

Ustawienie kosztowało mnie tyle co wymiana... tylko bez części, sama robocizna.

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Awatar użytkownika
siwylol2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:02
Lokalizacja: Rozgarty kolo Torunia

Post autor: siwylol2 »

Ja mam taki problem iz obroty max kolo 3,5 tys i strasznie dymi nie wiem od czego to jest . dodam ze mam niby jakis stozkowy filtr powietrza własnej roboty(byl juz w samochodzie) moze dostaje za malo powietrza i dlatego sie dławi??? prosze o info . SDI silnik
VW Polo 1,9 D 1996r
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

Ja Cię postraszę... mnie najpierw powiedzieli że pompa do wymiany :d

Z tego co się dowiedziałem to może być czujnik temperatury - 70 zł - podaje złą temp i pompa daje złe dawki paliwa a może być pompa - regeneracja 1500 zł :d

Autko Ci tylko dymi czy też przerywa? Jaki kolor dymku?
Awatar użytkownika
siwylol2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:02
Lokalizacja: Rozgarty kolo Torunia

Post autor: siwylol2 »

nic nie przerywa. No czujnik o tem jest zepsuty napewno bo wskazowka tylko sie unosi troche i stoi. a dymi tylko jak sie odpali i gdy np jest kolo 3,5 tys obrotow jak sie przegazuje. a podczas jazdy nie. tak dymi jak traktor ;p a to ze np filt powietrza jest za malo przepuszczalny nic nie robi? i jest za malo powietrza w silniku?
VW Polo 1,9 D 1996r
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

Jak traktor to znaczy na biało czy czarno?

Czujnik bezwzględnie wymień bo ma on dość spory wpływ na pracę silnika... nie polecam czujników za 25 zł... 2 mi się zepsuły w ciągu miesiąca... dopiero na oryginale jeżdżę normalnie...

Co do filtra... wyciągnij go i zapal bez filtra... daj jakiś filc na rurę żeby nie zanieczyścić silnika i zobacz czy dymi...

czy jak jest ciepły to chodzi trochę nie równo? czy na zimno odpala szybko czy ciężko?

moja rada... czujnik najsampierw...
Awatar użytkownika
siwylol2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:02
Lokalizacja: Rozgarty kolo Torunia

Post autor: siwylol2 »

bardziej na niebiesko no ale mam traktor i wiem ze jak odpoli to tak samo jest. w zime teraz pali ciezko ale jak jest cieply to od razu. Nic sie nie dzieje jak jade pracuje rowno i dobrze. wymienilem dzisiaj srodek tego filtra bo byla gobka i wsadzilem inna ,mniejsza dostaje wiecej powietrza i chyba lepiej pracuje. No czujnik to podstawa jest do wymiany. Tylko narazie nie mam kasy a nie chce kupowac zlomu co zaraz sie rozpadnie.
Mam pytanie czy jak silnik dostaje za malo powietrza to moze olej ciagnac do gory ? np przy tym plastki co do niego sie podłacza filtr powietrza?
VW Polo 1,9 D 1996r
Awatar użytkownika
nigol_jom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lis 2009, 15:36
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: nigol_jom »

Jak kopci na czarno to jest ok, na niebiesko to już nie za bardzo... po pierwsze czujnik a później reszta układu wtryskowego... Filtr powietrza bym zostawił w spokoju... ale poczekaj jeszcze może na jakieś.

Jak nie masz kasy to kup czujnik za 25 zł... miesiąc pojeździsz... i dozbieraj do oryginału... ewentualnie allegro...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”