[6N] Kolektor 4-2-1

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
MICHAL
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 30 maja 2009, 19:24
Lokalizacja: SBI

[6N] Kolektor 4-2-1

Post autor: MICHAL »

Czeasc. Mam takie pytanie czy kolektor 4-2-1 z seata ibizy 16. 75km pasuje do polo 6n 1.4 60km?I co mozna osiagnac po zalozeniu, co z tlumnikami srodkowym i koncowym?Moze zostac seryjny?
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

trzeba porównać flansze czy sa takie same
co można uzyskać ... wyzszy zakres górnych obrotów
M
MICHAL
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 30 maja 2009, 19:24
Lokalizacja: SBI

Post autor: MICHAL »

W dolnych obr. nic sie nie zmieni?A tlumniki trzeba wymienic na przelotowe?
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

jak założysz tłumniki to"odetkasz" układ wydechowy
nie trzeba
oczywiście wielkiego przyrostu mocy nie ma co się spodziewać
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Zasponsoruj głowicy porting. Ponoć najwięcej mocy kryje się właśnie w głowicy, szczególnie w wolnossaku.
Obrazek
l
lexyy
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 gru 2009, 1:04

Post autor: lexyy »

tak pasuje flansza ta sama, nie wiem jaki masz silnik ale jesli AEX/AKV to mysle ze nie warto bo popsujesz moment obrotowy, musiał bys wywalic kat i włozyc jakis renomowany tłumik no i oczywiscie dolot zrobic, tera jak nie miałes dawno odkreconego kolektora to mozesz brac pod uwage ze ukreca sie szpiliki, czyli dolicz głowica+ uszczelka
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Kolektor 4-2-1 z zasady własnie dobrze wpływa na elastycznośc/moment obrotowy i przesuwa cała zabawę w niski i średni zakres obrotów. 4-1 za to winduje max KM/Nm w góre kosztem dołu. MICHAŁ widzę że dałeś zdjecie tego kolektora z allegro co wisi od pewnego czasu, niewiem czy warto sobie nim zawracać głowe bo to jakas niezbyt wybitna samoróba. Sam układ rur jakis dziwny, nie ma niczego wspólnego z kolektorami Supersprinta czy nawet wzorowanym na nich ta-technixie. Bez 1000 w kieszeni nie ma co podchodzić do tego tematu uważam
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Borek z 650 można podejśc - gośc w Nowym Sączu za tyle robi pod konretny silnik, a zajmuje się przygotowaniem aut do sportu i to z sukcesem nawet.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Skfarek wiem, mówisz o Vidze. 650 to za kolektor ze stali zwykłej, przyglądałem się zdjęciom tego kolektora do polo i szczerze mówiąc to troche usmarkane te spawy i rury dopasowane jakotako ale nic więcej, do tego niby uzywają gietarek trzpieniowych a, przynajmniej w tym co widziałem, na zgięciach są wyraźne przewężenia. Pewno wykonanie duzo zależy od tego na ile klient upierdliwy i pedant ;) . Za nierdzewkę chcą 1200.
Ja będe robił u kolesia w Płocku (MTG-Mario Tuning Garage- ginekolog hobbysta hehe) on robi z kwasiakowych rurek i kolanek kolektory i kompletne wydechy, spawane jest tigiem. Koleś podchodzi do tego bardzo profesjonalnie i bardzo przykłada się do roboty bo po prostu to lubi i traktuje bardziej jak rozrywkę a nie podstawowe źródło dochodu

link do projektów na SR:
http://www.racingforum.pl/index.php?s=5 ... 4302&st=40
na koncu strony jest taki kolektor jak do naszych silników. To są zdjęcia sprzed kilku lat, wiadomo że teraz doszło troche doświadczenia i lepszego sprzętu i wyroby Maria są bardziej dopracowane
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Borek jak narazie widziałem nieźle zrobione z Vigi, może gośc się opuścił?
Napisz ile za ten kolektor do twojego koleś będzie chciał, jak fajnie wyjdzie to wysyłkowo też zamówię :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Ja będe płacił 1000 bo będe miał już swoją flansze z innego źródła, normalna cena ok 1200 co moze wydawać się duzo ale jak porównamy to z ofertą np. El-teca (ok 2000zł) który robi kolektory dokładnie tą samą metodą z podobnym efektem to robi się atrakcyjnie. Nie wiem czy wysyłkowo da rade bo u Maria proceder wygląda tak że wstawiasz mu auto na kilka dni do garazu i on sobie tam spokojnie wszystko dopasowuje no ale jest gwarancja że spasowanie będzie idealne. Jak będzie robił u mnie to uprzedze, zeby sobie zrobił jakiś szablon coby potem zrobić taki sam bez auta ;)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Opcja z szablonem ok, w końcu mamy takie same bloki silnika :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”