napinacz - jak wymienić?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
alb
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 08 sty 2010, 19:20

napinacz - jak wymienić?

Post autor: alb »

Koledzy może ktoś się orientuje jak wymienić napinacz od paska alternatora w silniku 1.9 d AEF. Proszę o pomoc.
d
dugi202
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:09
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: dugi202 »

no to czeka cie troche roboty ja u siebie wymieniałem i trzeba cały przod rozebrac
a
alb
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 08 sty 2010, 19:20

Post autor: alb »

dzięki to mnie pocieszyłeś zastanawiam się czy robić samemu czy oddać do mechanika
d
dugi202
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:09
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: dugi202 »

a
alb
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 08 sty 2010, 19:20

Post autor: alb »

dzięki za stronkę
a
alb
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 08 sty 2010, 19:20

Post autor: alb »

dugi202 nie wiesz jaki napinacz będzie pasował do tego silnika na alegro jest taki ma oznaczenie 1Y czy to ten
d
dugi202
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:09
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: dugi202 »

niewiem
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

Wcale nie musisz rozbierac całego przodu!

Ale tu tez pytanie co chcesz wymieniac... Sam napinacz (tą puszkę ze sprężyną) czy kółko napinacza.
Obie rzeczy są dziecinnie proste do wymiany. Napinacz trzyma się na dwóch śrubach imbusowych. Odkręcic jest je bardzo łatwo, dostęp nie taki tragiczny. Gorzej z wyjęciem tego bolca z napinacza, do tego potrzeba pomysłu i duzo siły. Pukanie w niego, zeby wyszedł zajmuje duzo czasu, bo dostep rzeczywiscie parszywy, ale to i tak lepsze, niz zdjemowanie calego przodu i spuszczanie płynów.

Jesli chodzi o samo kółko napinacza, to nie ma łatwiejszej rzeczy, niz wymiana tego. Po prostu odkręcasz srube, a kółko zastępujesz nowym. Trzeba tylko pamiętać, ze śruba ma tutaj lewy gwint.


1Y, to inny silnik. Potrzebujesz napinacza do AEF


EDIT:

Baardzo przydaje się kanal. Z ziemi to dosyc niewdzięczna robota. Tymbardziej, ze zimno, jak cholercia.


EDIT2:
Jesli szukasz napinacza, to mam na sprzedaz. A jesli rolki, to polecam kupić samo łożysko i dać komuś do wprasowania. Łożysko kosztuje kilka złotych, a cała rolka ponad 200zł.
Obrazek
a
alb
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 08 sty 2010, 19:20

Post autor: alb »

Lynn nie wiesz o jakim numerze katalogowym podejdzie ten napinacz do mojego silnika 1.9 D nr. AEF. Dzwoniłem do kilku sklepów z częściami i mówili mi że są dwa napinacze do tego silnika jeden ma kolor srebrny a drugi czarny i kosztują ok. 160 zł,
ale jeszcze w innym sklepie powiedzieli mi że do tego silnika podchodzi tylko orginalny i kosztuje 340 zł i jestem skołowany jeżeli masz ten napinacz to podaj mi numer katologowy i cenę.
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

028 145 278 M


A nie masz starego napinacza? Wez go do reki, tam masz numerek (zapewne taki jak podałem). Jedź z tym do sklepu i kup to samo.
Te napinacze różnią się pewnie od siebie łożyskami. Bo są różne typy. Ale smiga tak samo
Obrazek
a
alb
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 08 sty 2010, 19:20

Post autor: alb »

Jak bym ten napinacz wyciągnął to bym znał numer i bym się nie pytał na forum. Wielkie dzięki za ten numer.
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

No to wyciągnij!

Bierzesz oczkowy klucz 15 (nie płaski, lekko zagięty) i zaczynasz kręcic w strone przeciwną do ruchu wskazówek zegara (tak naciągasz napinacz). Wtedy zdejmujesz pasek klinowy i znowu łapiesz za klucz i kręcisz. Tym razem w strone zgodną z ruchem wskazówek zegara. Kilka ruchów i masz w rece rolke napinacza. 2 minuty roboty.
Obrazek
a
alb
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 08 sty 2010, 19:20

Post autor: alb »

Ale mi chodziło nie o rolkę napinacza tylko o sam napinacz, chciałem sprawdzić numer ale napinacz jest schowany za rolką.
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

Aaaa... No to źle zrozumialem.

W takim razie podałem zły numer. Napinacz ma:
028 903 315 P

I przypominam, ze mam taki na sprzedaż :D Dokładnie jest to napinacz od wodzu.janovia (kupiłem 5 części na wszelki wypadek i tego nie użyłem). Możesz go poogladac na jego zdjeciach.
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=2867
Obrazek
a
alb
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 08 sty 2010, 19:20

Post autor: alb »

Wielkie dzięki Lynn o to mi chodziło.
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”