problem z cchłodzeniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
miro64
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2009, 16:41

problem z cchłodzeniem

Post autor: miro64 »

Witam forumowiczów,może znajdzie się ktoś kto moze pomóc.Mam od niedawna polo z silnikiem 1.6 ,i mam problem z układem chłodzenia tzn.nie mogę osiągnać temeratury 90 stopni wskaznik dochodzi do 70 po długim grzaniu ok 15 minut na postoju a wczasie jazdy spada do zera,przypuszczam że może to być termostat (czytałem na forum o tym problemie ) ale moze to być coś innego dlatego pytam zanim się za to wezme, nigdy tego nie robiłem więc może jakieś fachowe porady , z góry dziekuje

:bow:
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

byl temat na forum nie jednokrotnie.

86c2f z silnikiem 1.6 fabrycznie nie bylo chyba ze masz auto po tuningu

na poczatek zawsze jest podejrzany termostat. pozniej sie szuka dalej
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Witam dołącze sie do tematu i dodam coś od siebie bo nie rozumiem tu czegoś sam mam taki niuans od kilku dni testy przeprowadzam i doszedłem do ciekawych wniosków. moja Polusia też nie osiąga tych 90stopni i też mowiono mi że to termstat wkładałem już 2 i zawsze to samo dodam że termostaty nówka sztuka orginalne VW, po wyjeciu termostatu sprwdzeniu go kilku krtnie wyszlo że działa w 100% i teraz wymiana czujnika temperatury(firmy FAE) na nowy wyszło że na blacie 110stopni termostat zamkniety a płyn w chłodnicy nawet 90 stopni niemiał wniosek strzelony czujnik, założyłem stary czujnik i temperatura na blacie nieco ponad 70stopni termostat zamknięty bo otwiera się dopiero przy 84stopniach tak jest napisane na nim. Jak Polusie zgrzeje w miejscu to temp.podskoczy do ponad 90 stopni i włącza się wentylator. No i na koiec dodam że szybko mam ciepło w środku:) Moje wnioski są takie że ten typ tak ma i niewiem co by trzeba było zrobić żeby osiągnąć 90stopni podczs jazdy. można by było jeszcze chłodnice zastawić kartonami.
PozdraVWiam
z
zuzu-6
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:17

Post autor: zuzu-6 »

kolunio21 mam tak samo jak ty w czasie jazdy ok70 stopni jak sie zatrzymam to rośnie do 90 stopni i wiatrak sie włącza tylko ja mam tak że w czzasie jazdy ciepłe powietrze leci ale nie tak jak powinno ,a na postoju to temp. rośnie a powietrze zaczyna zimne lecieć. I to jest zagadka dlaczego tak sie dzieje ? moze ktoś miał taki pszypadek [ termostat wymieniłem ].pozdrawiam
m
miro64
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2009, 16:41

Post autor: miro64 »

Szanowny kolego burczyk niestety ale tak jest mam polo z silnikiem 1.6 55 kw fabryczny bez tuningu dlatego pytam , może ktos miał podobny problem w takiej wlasnie polówce,wymiana częsci nie jest problemem,( lecz chodzi o to by wymienić wadliwe na dobre a nie dobre na dobre i pakować sie w niepotrzebne koszty ) dzięki za poradę odnośnie wymiany termostatu - wiem czytałem na forum o roznych problemach w tym temacie .
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Umnie problemu z ogrzewaniem nie ma bardzo szybko jest ciepło i w czasie jazdy też ciepełko leci. Kolego zuzu-6 a odpowietrzałeś układ chłodzenia? no i jeszcze spróbój włożyc karton miedzy grilem a chłodnicą, bo jest zima no i szybko się silnik wystudza;)
pozdraVWiam
W
Walas
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 06 sty 2010, 11:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Walas »

Miro64 który rok masz poloweczki ?
z
zuzu-6
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:17

Post autor: zuzu-6 »

kolunio21 drogi kolego cały układ odpowietrzony za pomocą magicznej śróbki która jest na wentyladorze. Wiem kolego ze jest zima ale problem nie polega na tym że mam zimno jak jadę tylko jak jest w miejscu. to jest ciekawe . ale sprobuje jeszcze płachtę wsadzic przed chłodnicę.
m
miro64
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2009, 16:41

Post autor: miro64 »

dokładnie to ona jest 23.05.95.(wlałem nowy płyn z koncentratu pół na pół z wodą do rozcieńczania wszystko kupione na shelu ) odpowietrzylem dokładnie,jesli wlożenie kartonu przed grila rozwiązywało by problem to ok ale jesli nie to moge uszkodzić uszczelkę pod głowicą a tego nie chcę ,wetylator się załancza normalnie przy 80-85 stopni jak zaskoczy do tej temperatury co jest rzadkośćią (może to jest powód niska temperatura ale jak to sprawdzić by nie narobić więcej szkód), i teraz nie wiem czy się nie otwiera czy nie zamyka termostat
m
miro64
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2009, 16:41

Post autor: miro64 »

kolunio21!!! :bow: dzieki za temat to co opisałeś jest dokładnie u mnie , tylko czy uszczelka wytrzymie pod głowicą?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Sądze że uszczelka pod głowicą śmiało wytrzyma ja mam włożony karton(na cześci chodnicy) co prawda nie powinno się zasłaniać chlodnicy ale kawałek można dla lepszego dogrzania;) Vw mają bardzo dobre chłodzenie i naprawde można by było bez wody pojechać tylo żeby pompa wytrzymała;) Uwarzam że nie ma co na siłe wszystkiego wymieniać bo to nic nie zmieni a kasiory szkoda.Ja uważam że te typ tak już ma! A w taką podoge jak mamy za oknem to naprawde ciężko zagrzać auto no chyba że jeździć po osiedło na 1 i 2 biego przez pół godz.;D.
PozdraVWiam
W
Walas
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 06 sty 2010, 11:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Walas »

W takim razie Miro64 twoje polo to 6N . ;)
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote=""miro64""]Szanowny kolego burczyk niestety ale tak jest mam polo z silnikiem 1.6 55 kw fabryczny bez tuningu dlatego pytam , może ktos miał podobny problem w takiej wlasnie polówce,wymiana częsci nie jest problemem,( lecz chodzi o to by wymienić wadliwe na dobre a nie dobre na dobre i pakować sie w niepotrzebne koszty ) dzięki za poradę odnośnie wymiany termostatu - wiem czytałem na forum o roznych problemach w tym temacie .[/quote]


To, że masz Polo z silnikiem 1.6 55KW, to niekoniecznie oznacza, że masz model 86C 2F, bo te modele fabrycznie nie wychodziły z takimi silnikami i o to chodziło koledze bruczykowi.
Obrazek
to jest wlasnie 86C 2F czy aby na pewno Twój samochodzik tak wygląda?

Czy może tak:
Obrazek


A co do Twojego problemu, to problem termostatu. Temat wielokrotnie sie przewijał i objawy są wlasnie takie jak u Ciebie
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Przy sprawnym termostacie i temperaturze silnika 90 stopni zbiorniczek i rura gumowa powinny być przyjemnie ciepłe gdyż termostat zaczyna przepuszczać od ok 86-88 stopni aż do całkowitego otwarcia w granicach 100 stopni w zależności od producenta.
Das Auto.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

zgodze się z tym kolego,a jak nie można uzyskać tych 90 stopni przy sprawnym termostacie??
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”