Nierówna praca silnika APQ na wolnych obrotach

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tualb65
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:05

Nierówna praca silnika APQ na wolnych obrotach

Post autor: tualb65 »

Witam. Nie wie czy ten temat był poruszany ale ...mam 10 letnie Polo z silnikiem APQ 1,4 z przebiegiem 74tyś. Od paru dni na wolnych obrotach zaczyna trząść całym autem. Po dodaniu gazu wszystko wraca do normy. W diagnostyce silnika wyszedł błąd "0215-regulacja biegu jałowego powyżej granicy adaptacji". Błąd sugerował wymianę silniczka krokowego, ale w tym silniku on nie występuje. Padło na świece i kabel WN. Wymieniłem i dalej to samo. Co możecie mi w tym pomóc. Bogdan
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

przeczyść przepustnicę i zaadaptuj pewnie jest zasyfiona,
jeśli to nie to, to obadał bym jednak cewkę bo może już miesza...
i ewentualnie czujnik temperatury cieczy może być uwalony i takie jaja robić, a na końcu zostaje czujnik ciśnienia/temp w dolocie, wykręcić i przeczyścić.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

wyczyść porządnie przepustnicę i ją zaadaptuj. Problem powinien ustąpić. Co i jak zrobić znajdziesz na forum bo było już kilka razy
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="tualb65"]W diagnostyce silnika wyszedł błąd "0215-regulacja biegu jałowego powyżej granicy adaptacji". Błąd sugerował wymianę silniczka krokowego, ale w tym silniku on nie występuje.[/quote]
Jeżeli adaptacja to jak nie występuje silnik krokowy jest zabudowany na przepustnicy to jak robili ci diagnostyke to mogli obadać kąt ustawienia przepustnicy powinno być o ile sie nie myle 3" lub 3.7' na ciepłym silniku jeżeli więcej to znaczy żle wyczyszczona przepustnica no chyba że silnik zimny wtedy większa bo jest na ssaniu,ale należy robić wsio na ciepłym silniku.
Zapytam jeszcze czy pedał gazu cie nie kopie lub czy na wolnych obrotach w przepustnicy klapka ci drga 2,3 mm bo od tego też to może być.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic476227.html
Poczytaj na bazie ibizy z tym silnikem APQ.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

silmik APQ to jest z wielopunktowym wtryskiem i "POSIADA" silniczek krokowy jak wszystkie inne silniki z platykowym kolektorem ssacy
Patrz foto

Obrazek

[quote="Dziadek13"] to jak nie występuje silnik krokowy [/quote]

jest w tym artykuje napisane wyraznie ze ten silnik ma silniczek krokowy.malo tego rowniez tam napisali ze czyszczenie silnikczka opraz wymiena czujnika temperatury załatwiła sprawe

tualb65 wyczysc przepustnice zaadoptuj ,jak nadal bedzie to samo to czyszczenie silniczka oraz ewentualnie wymiana czujnika temperatury
t
tualb65
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:05

Post autor: tualb65 »

Dzięki za wskazówki- wyczyszczę przepustnicę i sprawdzę co będzie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”