Prosze o porade !!!

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

c
ciunek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2009, 8:51
Lokalizacja: Przemyśl

Prosze o porade !!!

Post autor: ciunek »

Witam.
Przeszukałem forum na wszystkie sposoby i nie znalazłem tego czego szukałem dlatego postanowiłem założyć nowy temat :)

Prośba moja skierowana jest do ludzi którzy maja, bądź mieli kiedyś polówki 6N/6N2 z silnikami 1,9 / 1,4TDI bądź 1,4 16V 100KM. Chciałbym aby napisali mi czego szukać w takich autach, jakie są mankamenty takich samochodów, jakie są plusy i minusy, na co zwracać uwagę przy kupnie itd.
Puki co posiadam golfa III GTI, ale mam zamiar zmienić go na polówkę, dlatego chciałbym dowiedzieć się wszystkiego co istotne i ważne :) Mam nadzieje ze uzyskam pomoc :?: :)
Z góry dziękuje :!: Pozdrawiam Łukasz :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jakakolwiek to będzie polówka 6N czy 6N2 to po pierwsze trzeba zwrócić szczególną uwagę na skrzynię :!: bo to najbardziej delikatny sprzęt w tych autach, siadają często łożyska na wałku głównym w skrzyni biegów, także jak będziesz mieć możliwość to przejedź się tym autem i wsłuchuj się czy skrzynia już nie huczy, huczy na biegach przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem od prędkości 60 km/h w zwyż, dla przykładu mi łożyska poszły po 137 tyś :!: :!: :!: po drugie trzeba też sprawdzić z tyłu skrzyni ten nieszczęsny wybierak bo często przepuszcza simering i cieknie z niego, wymienia się tę część stosunkowo często, jeśli jest jakiś wyciek tudzież mokro pod skrzynią to może być już uszkodzona bo przez niski stan oleju ostatnie biegi cierpią najwięcej, tyle co mogę powiedzieć obiektywnie o polo 6N
nie używałem diesla wiem że są bardzo ekonomiczne, mam 1,4 8V silnik jest żyleta ma bardzo wysoką jeszcze kompresję jak na 150 tyś przebiegu, (14 atmosfer) pali trasa mieszany miasto: 5,8/6,2/8,5 l/100km
Co do 1,4 16V to z wielu opinii wiem że lubi pić olej bo czasem uszczelniacze nie trzymają, tu pasuje sprawdzić czy nie pali za dużo oleju, poza tym silnik ten klekocze jak diesel czasami dużo ludzi narzekało na głośne popychacze zaworowe, pomimo tego ta jednostka jest się wydaje najlepsza bo ma 101 koni ale i niektóre egzemplarze mają 75 koni także zwróć uwagę na oznaczenie silnika. 101 koni mają tylko silniki: AFH, AQQ, AUB, BBZ.Jeśli bym miał brać to tę wersję.
Znajomy ma 6N2 w dieslu 1,4 TDI i sobie chwali, mówi że jak torpeda autko jest i pali jak kosiarka :-D
Co do blachy to bardzo narażone są miejsca takie jak nadkola, dolne miejsca poszyć drzwi oraz progi oraz klapa gdzie przy deszczu wali w nią woda cały czas, klamka też potrafi sparcieć, w polo nie masz ocynku na nadkolach także mogą pojawić się parchy trzeba to dokładnie obadać żeby potem nie wkładać kolejnego tysiaka na blachę.
Także na oględziny zabierz tester lakieru koniecznie :!:
civic r18a2/407 1,6 HDi
c
ciunek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2009, 8:51
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: ciunek »

rat4 Dziekuje bardzo za obszerna i wyczerpujaca odpowiedz :) bede pamietal o tej skrzyni i napewno spisze oznaczen silnikow 16V 100konnych :) jesli chodzi o blache to miernika nie trzeba, ja jestem strasznym pedantemjesli chodzi o samochod i nawet najmniejszy szczegol raczej mi nie umknie ;) ale bede wiedzial gdzie bacznie i wnikliwie zagladac :) Jakby jeszcze jakis posiadacz ktoregos z silniczkow sie wypowiedzial bylbym bardzo wdzieczny :!: :) Pozdro :)
Awatar użytkownika
Grabek-Łańcut
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2009, 10:51
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: Grabek-Łańcut »

sprawdź też koniecznie prowadnice, te polówki w 40% to auta powypadkowe z Niemiec... ciężko będzie ci trafić na świeże zawieszenie, ale przynajmniej sprawdź czy nie są pogięte lub popękane :] chyba nikt by nie chcial zeby mu się auto rozkraczylo na drodze :D :assasin: pozdr. ;)
Obrazek



Obecnie poszukuje jakichś fajnych felg do mojej mashiny <!-- s]
c
ciunek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2009, 8:51
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: ciunek »

wiesz auto powypadkowe raczej bede umial rozpoznac, ja na polo 6N po sprzedazy golfa bede mial w granicach 14tys, na 6N2 troszke wiecej, wiec bede patrzyl raczej na te wszystkie z gornej polki :) o sama bude sie nie martwie, chcialbym zasiegnac opini na temat silnikow, bo w dalszym ciagu nie wiem na ktory sie zdecydowac, choc najbardziej przemawia do mnie ten 1.4 16V 100KM :)
Awatar użytkownika
Grabek-Łańcut
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2009, 10:51
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: Grabek-Łańcut »

1.4 to dobry wybór.... to doskonale połączenie dynamiki z ekonomią także spokojnie bierz w ciemno :P

niemiec to niemiec - psuć sie nie powinien.....
Obrazek



Obecnie poszukuje jakichś fajnych felg do mojej mashiny <!-- s]
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

ekonomia w 1,4 100KM to tylko na trasie w mieście lub z cięższym butem potrafi nieźle łyknąć
Obrazek
c
ciunek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2009, 8:51
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: ciunek »

[quote="savic"]ekonomia w 1,4 100KM to tylko na trasie w mieście lub z cięższym butem potrafi nieźle łyknąć[/quote]

A na jakim poziomie jest spalanie w mieście przy normalnej jeździe :?: ponad 10 litrow czy zmiescil by sie w 10 nawet przy ostrzejszej jezdzie :?: :)

A jak jest z silnikiem 1.4 TDI 75KM w polo 6N2 :?:
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

[quote="ciunek"]A jak jest z silnikiem 1.4 TDI 75KM w polo 6N2 :?:[/quote]
Osobisie nie sprawdzałem ale wszyscy mówią że
Trasa 4,5l do 5l
miasto 5l do 6l
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

16V przy spokojnej jeździe miasto około 8 - 8,5 ale jak dostanie w pióra to i 12 zassa , u mnie mieszana jazda wychodzi na granicy 8-9 l
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”