[6n] 1.6 16v POMOC !! Co to za czujnik ??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

[6n] 1.6 16v POMOC !! Co to za czujnik ??

Post autor: zxxck »

Witam, jak w temacie poszukujemy co to za czujnik (Zdjęcie  poniżej)  oraz za co może być odpowiedzialny ??

Obrazek
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

to zawór układu zmiennej fazy rozrządu, nr oe 036906455A
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Dziękuje za odpowiedz, nie orientujesz się czy uszkodzenie tego czujnika może powodować że samochód nierówno pracuje na wolnych obrotach ? ewidentnie dostaje zbyt dużą ilość paliwa tak do 2tys. obrotów. Chodzi jak porównywalnie jak na ostrym wałku ;/
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

ten zawór steruje wariatorem wałka ssącego. jego uszkodzenie powinno generować błąd 17927. na wolnych obrotach zawór nie działa, bo zmienna faza załącza się dopiero przy 3000 obr/min dając ok. 150 Nm.
Obrazek
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Wiele się wyjaśniło po tym co napisałeś, udało mi się dzisiaj rozwiązać problem jaki gnębi tego AJV . Najprawdopodobniej uszkodzony jest wariator faz rozrządu który po prostu się tłucze i nie działa tak jak powinno ;/ Udało mi się ustalić że wariator będzie pasował z silników o oznaczeniach: AVY, AJC,ARC oraz 1.6 fsi o oznaczeniu BAD. Tylko teraz pytanie gdzie takie coś dostać skoro jest to towar deficytowy ;/ 


A no i jeszcze jedna sprawa, wiązka tego czujnika faz rozrządu podłączona do tej głównej wiązki silnika która mieści się nad wtryskiwaczami czy jest to jakiś osobny przewód ? Ktoś po prostu odłączył tą wtyczkę i za żadne skarby nie mogę jej znaleźć ;/
Ostatnio zmieniony 26 lis 2016, 15:59 przez zxxck, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

z dostępnością tego wariatora będzie problem, nowy kosztuje ponad 2,5 tyś a o używkach można zapomnieć bo jak już wiesz lista zastosowań jest niewielka. aktualny numer oe to 036109088L. sprawdzę jutro u siebie i napiszę dokąd idzie wiązka.
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Okej, coś juz wiem ;) tylko cały czas nie daje mi spokoju po co ktoś dołączył tą wtyczkę i schował :/ cały czas moje podejrzenia skłaniają się do tego że rozleciał się wariator ktoś zablokował mechaniczne czujnik wtyczkę od niego wyrzucił i teraz cały czas chodzi na zmiennej fazie rozrządu.  Na wolnych obrotach strasznie kuleje dostaje ewidentnie zbyt duża ilość paliwa a na wysokich jest ok.  Teraz jeszcze jedno pytanie mierzylem ciśnienie oleju w głowicy i wynosi 1bar czy zablokowanie tego wariatora może powodować spadek ciśnienia w układzie ?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

przewód czujnika wchodzi do wiązki wtryskiwaczy:
Obrazek
jeśli czujnik ma wypięta wtyczkę, komputer powinien wyrzucać jakiś błąd.
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Błędu nie ma wtyczki z kablem do tego czujnika tez nie :/ ktoś maczał już w tym palce tylko jest to zrobione z głową nie robił tego jakiś laik. Miałeś coś więcej do czynienia z tymi silnikami ?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

zxxck pisze:Miałeś coś więcej do czynienia z tymi silnikami ?
niestety nie na tyle by zagłębiać się w temat tego wariatora, w obu gti jakie miałem po prostu działał
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”