Vw polo 6n2 LPG błąd P0171

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

N
Nordmen15
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 23 lis 2016, 15:01

Vw polo 6n2 LPG błąd P0171

Post autor: Nordmen15 »

Witam,  jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Mam VW POLO 6n2 55 kw 1.4 L I 75 KM od około 2 miesięcy mam założony gaz z którego jest mega zadowolony stag qbox.  Od około 2 dni w samochodzie dzieją się dziwne rzeczy a dokładnie to przy dodawaniu gazu przy wyższych obrotach mam wrażenie jakby auto się dławiło a gdy piszę gaz czasami szarpnie autem co normalne nie jest bo wcześniej się to nie działo pomyślałem sobie że to może dlatego,  że zalalem tańszy gaz.  AE od wczoraj wyskoczył mi check.  Pp sprawdzeniu wyszedł mi błąd P0171 i wyczytałem że może to być problem z lambda lecz ostatnio była wymieniana na nową, albo cewka,  albo świece.  I stąd moje pytanie czy myślicie że najprawdopodobniej jest to problem ze świecami? Powiem że świece mam już jakiś czas a po zagazowaniu ich nie zmieniłem a słyszałem, że trzeba.  I właśnie jeśli wymienię świece z kablami to problem ustanie?
m
maciekpse
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:42

Post autor: maciekpse »

w moim 1.4 MPI są dwie sondy lambda, jedna przed katalizatorem ( ma wpływ na mieszankę, po awarii samochód dużo pali ), druga za katalizatorem ( kontrolna );
świece i cewkę bym wykluczył, samochód by przerywał i/lub był słabszy;

System Too Lean, za uboga mieszanka chyba ( kiepski gaz? spaliny nie spełniają normy? );

a tu pozostałe możliwe przyczyny z tego błędu ( pewnie nie wszystkie ):

    Check Mass Air Flow Sensor (G70)
    Check Fuel Pressure Regulation
    Check Fuel Pump
    Check Injectors
    Check Intake System for Leaks
    Check Exhaust System for Leaks
    Check Secondary Air System for Leaks
    Check Vacuum Pipes for Leaks

ja bym stawiał w pierwszej kolejności na kiepski gaz ( pojeździj dłuższy czas na benzynie ), potem sonda lambda za katalizatorem;
nie mam wystarczającej wiedzy, także ktoś mądrzejszy może mnie poprawi
N
Nordmen15
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 23 lis 2016, 15:01

Post autor: Nordmen15 »

Witam ponownie sprawa rozwiązana okazało się, że powinno się wymienić świece oraz kable po zagazowaniu i to dlatego założyłem porządne irydowe więc myślę, że teraz przez długi czas będzie spokój :D dzięki
T
Tedi509
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 13 lis 2016, 12:58

Post autor: Tedi509 »

Podejrzewam ze swiece i kable nic tutaj do rzeczy nie maja. Gdyby tak bylo, to sterownik zarejestrowal by blad bogatej mieszanki ze wzgledu na niedokladne spalanie paliwa w komorze. Obstawial bym jakas nieszczelnosc, ewentualnie rozjechanie map gazu. Kiedy przeglad gazowy byl robiony?
m
modrzyk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: modrzyk »

Ciekawe jak wyglądają mapy gazu i benzyny, czy się pokrywają. Mam AUD z gazem, walczyłem z nim od początku (od zakupu), wyczyściłem reduktor, który wyglądał jak kopalnia albo bardziej jak okolice wierzy wiertniczej (ropy naftowej). Kupiłem na aledrogo kabelek i zgrałem mapy gazu i benzyny. Mam natomiast ten sam problem z lambdą 2 i nie ważne czy na LPG czy na gazie. Nie zawsze działa grzałka i nie zawsze odczyty z sondy 2 są wystarczająco szybkie.
h
henryk 10
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 21 maja 2015, 22:11
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: henryk 10 »

Witam. Podstawą dobrze ustawionej instalacji na LPG jest dobre ustawienie na benzynie.Miałem vw polo 6n 1.0 1996r z gazem i taka była podstawa ustawień.Gdy by świece i kable miały wpływ to wychodziło by to również na benzynie.U mnie był sterownik Bingo M.W jego ustawieniach można było ustawić pracę sondy lamda.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”