[6n2] Regulacja wybieraka .

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

[6n2] Regulacja wybieraka .

Post autor: Jaco- »

Mam pytanie czy jest jakaś regulacja wybieraka skrzyni na linki bo niekiedy wbijam wsteczny , lewarek do końca a słyszę zgrzyt jak puszczam sprzęgło. Wówczas muszę docisnąć lewarek i jest OK.

Może da się coś tam wyregulować. Czytałem o wymianie kasety ale u mnie biegi wchodzą normalnie tylko od czasu do czasu ze wstecznym mam takie cuda.

Skrzynia była wyjmowana bo po zakupie było sprawdzane sprzęgło bo dziwnie się zachowywało. Może mechanik coś źle wyregulował i dlatego tak jest.

To druga skrzynia w tym Polo (wiem to od sprzedawcy ) ale nie wiem czy taka jak poprzednia ETD .
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Jest regulacja ;)
viewtopic.php?f=177&t=37752&start=80 tu masz zdjecie mechanizmu znajdujacego sie przy skrzyni- nietrudno sie domyslic gdzie jest regulacja ;)

PS. przed wbiciem wstecznego wrzuć jedynkę- zgrzytający wsteczny to wspominany na forum problem ;)
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

[quote=""krzychu20""]PS. przed wbiciem wstecznego wrzuć jedynkę- zgrzytający wsteczny to wspominany na forum problem ;)
[/quote] To raczej nic nie da bo u mnie nie chce wejść do końca tak jakby brakowało paru milimetrów na osi.

[quote=""krzychu20""]nietrudno sie domyslic gdzie jest regulacja[/quote] Akurat przeglądałem ten temat przed napisaniem wątku i muszę jakiś kanał znaleźć.

Regulować na luzie czy na którymś biegu?
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

A więc dziś z racji tego że jeździłem po dziecko które było na feriach u rodzinki , przy okazji wjechałem na kanał aby może wyregulować wybierak. Śruba była ustawiona centralnie na środku i gdy wziąłem cięgno do góry przestał mi działać 5 bieg. Gdy wziąłem do dołu nie było już wstecznego. Ustawiłem jak było. Zainteresowałem się też samym tym plastikowym cięgnem. Bo z czopu bez użycia większej siły da się wyczepić. Trudniej już z góry go wyczepić. Może u mnie już czop jest do wymiany? Trochę dziwne że plastikowe cięgno wytarło metalowy czop. Powinno być raczej odwrotnie.

Zastanawiam się czy kupić obie części (czop i cięgno) czy najpierw wymienić czop. Jak odpiąłem cięgno i odwróciłem aby ponownie wpiąć to góra z oporem się zapięła a dół już tak nie. Czyli wychodzi na to ze jednak czop do wymiany.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”