[6n2] Twardy pedał hamulca

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

[6n2] Twardy pedał hamulca

Post autor: tomsson »

Witam

Na włączonym silniku, gdy powciskam kilka razy pedał hamulca (jak przy odpowietrzaniu) robi się on twardy i prawie w ogóle nie hamuje. Czy to jest normalne czy może coś się już zużywa? W lato wymieniłem płyn hamulcowy na zasadzie przepłukania układu nowym (około 1 litr płynu), a więc o zapowietrzeniu raczej nie ma mowy. Generalnie miałem tylko kilka sytuacji, gdzie ta sytuacja mogłaby mi narobić kłopotów i jest to zwykle na wyjeździe z parkingu z galerii (taka spiralna, gdzie się kręci w kółko z dużym spadkiem). Na niej często dotykam hamulec i on potrafił wtedy zrobić się twardy. Może jakimś tropem jest też to, że po dłuższym podstoju, gdy wsiadam do samochodu to pedał hamulca jest twardy jak kamień.

Jak wiadomo hamulce to podstawa, więc stąd moje pytanie.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

Oba zachowania sa normalne. Po prostu wzrasta cisnienie w ukladzie hamulcowym, wiec pedal twardnieje bo musisz przylozyc wiecej sily.
A na wylaczonym silniku nie masz wspomagania hamulca ;) czyli pedal dziala jak 40 lat temu w polo typu 86 :)
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Na wyłączonym to wiem, że normalne jak się naciska, ale on się robi twardy bez dotykania go, po prostu auto stoi np. 2 dni. Miałem poprzednio seata toledo i nie zauważyłem takich zachowań ;). To polo mam już 5 lat i nie jestem pewien czy coś takiego miałem od początku.
Pozdrawiam
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

Jezeli wymieniales plyn hamulcowy, auto hamuje dobrze, to raczej nie ma powodow do obaw. Sprawdz poziom plynu hamulcowego, moze jest go za duzo?
Jak auto stoi, to tak jak mowie, nie ma wspomagania wiec pedal bedzie odczuwalnie twardszy a ''zmieknie" po odpaleniu silnika.
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

standard czyli zapiekające się prowadnice zacisków i/lub klocki w prowadzeniach - masz SDI więc zapewne zaciski VWI i pełne tarcze, a tu warto przy każdej wymianie klocków przesmarować prowadnice zacisków smarem grafitowym, a gdy auto mało jeździ można robić to nawet raz w roku profilaktycznie
dodatkowo warto, ale tylko przy małej wilgotności powietrza, wypięcie podciśnienia z serwa na chwilę po rozgrzaniu silnika

miałem tak u siebie
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”