Wyprzedzenie zapłonu w polo 6N2 1.4 60 KM

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

Wyprzedzenie zapłonu w polo 6N2 1.4 60 KM

Post autor: lenad »

Witam wszystkich.
Mam pytanie jak w temacie . Jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu w polówce 1.4 MPI 60KM na wolnych obrotach? U mnie skacze od 7.5 stopni do 11 stopni. I jeszcze może ktoś mi napisze z którego czujnika komputer bierze dane o wyprzedzeniu zapłonu. Pytam oto gdyż mam problem z dość mocnym szarpnięciem silnika podczas zmiany biegu a dokładniej to jak po zmianie biegu wciskam gaz a silnik tak jakby chciał zgasnąć i nagle wszedł na obroty. Może ktoś miał taki problem i chciałby się podzielić. Może to czujnik podciśnienia w kolektorze?
Z góry wielkie dzięki.
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Normalnie na jałowych obrotach nie zobaczysz kąta wyprzedzenia. Jest jakaś procedura VCDS'em która służyła do tego.
W 6N ośmiozaworowych kąt to było 5 stopni +/- 1 stopień o ile pamiętam.
l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

Post autor: lenad »

Ja to sprawdzałem na interfejsie z androidem i właśnie tak mi pokazywało 7.5 do 11 na wolnych obrotach. A wiesz może który czujnik steruje kątem bo może by go przeczyścił i nóż by pomogło?
r
rysiektr
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 gru 2015, 15:47

Post autor: rysiektr »

[quote=""lenad""]Witam wszystkich.
U mnie skacze od 7.5 stopni do 11 stopni. I jeszcze może ktoś mi napisze z którego czujnika komputer bierze dane o wyprzedzeniu zapłonu. Pytam oto gdyż mam problem z dość mocnym szarpnięciem silnika podczas zmiany biegu a dokładniej to jak po zmianie biegu wciskam gaz a silnik tak jakby chciał zgasnąć i nagle wszedł na obroty. [/quote]

Oblicza na podstawie wskazań czujnika położenia wału i wałka rozrządu.
l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

Post autor: lenad »

To pewnie zabrudzony któryś z tych czujników może trochę przekłamywać a dostać się do czujnika wału to trochę roboty.
r
rysiektr
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 gru 2015, 15:47

Post autor: rysiektr »

Ja bym proponował wszystkie świece przejrzeć najpierw
l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

Post autor: lenad »

Świece w sumie to nie niedawno wymieniałem. Problem z tym jest taki że nie dzieje się to ciągle a tylko czasami.
r
rysiektr
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 gru 2015, 15:47

Post autor: rysiektr »

Podłączałeś VAGa?
Wyrzuca jakieś błędy?
l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

Post autor: lenad »

Tak wyrzuca 17560 Regulacja długo okresowa paliwa 2,rząd cylindrów 1-poniżej wartości granicznej mieszanka uboga ale ten błąd zaczął się pojawiać po wymianie reduktora gazu. Miałem też raz błąd P0300 Dowolny cylinder/kilka cylindrów-stwierdzona przerwa w zapłonie i równocześnie P0304 cylinder 4 - stwierdzona przerwa w zapłonie ale te dwa błędy odnośnie zapłonu pojawiły się raz i nie pojawiają się więcej.
l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

Post autor: lenad »

Witam ponownie.
Chciałem jeszcze raz poruszyć temat szarpania gdyż doszły nowe informacje i większe problemy. Otóż silnikiem szarpie częściej tak jakby brakowało mu iskry. Błąd jaki wyświetla to P0204 zawór dysza wtryskowa 4-niesprawność obwodu prądowego - N33.
Co oznacza to N33? Może mógłby to być wtryskiwacz ale mam też gaz i to samo dzieje się na gazie i benzynie.
Pomóżcie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”