Witam wszystkich.
Mam pytanie jak w temacie . Jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu w polówce 1.4 MPI 60KM na wolnych obrotach? U mnie skacze od 7.5 stopni do 11 stopni. I jeszcze może ktoś mi napisze z którego czujnika komputer bierze dane o wyprzedzeniu zapłonu. Pytam oto gdyż mam problem z dość mocnym szarpnięciem silnika podczas zmiany biegu a dokładniej to jak po zmianie biegu wciskam gaz a silnik tak jakby chciał zgasnąć i nagle wszedł na obroty. Może ktoś miał taki problem i chciałby się podzielić. Może to czujnik podciśnienia w kolektorze?
Z góry wielkie dzięki.
Normalnie na jałowych obrotach nie zobaczysz kąta wyprzedzenia. Jest jakaś procedura VCDS'em która służyła do tego.
W 6N ośmiozaworowych kąt to było 5 stopni +/- 1 stopień o ile pamiętam.
Ja to sprawdzałem na interfejsie z androidem i właśnie tak mi pokazywało 7.5 do 11 na wolnych obrotach. A wiesz może który czujnik steruje kątem bo może by go przeczyścił i nóż by pomogło?
[quote=""lenad""]Witam wszystkich.
U mnie skacze od 7.5 stopni do 11 stopni. I jeszcze może ktoś mi napisze z którego czujnika komputer bierze dane o wyprzedzeniu zapłonu. Pytam oto gdyż mam problem z dość mocnym szarpnięciem silnika podczas zmiany biegu a dokładniej to jak po zmianie biegu wciskam gaz a silnik tak jakby chciał zgasnąć i nagle wszedł na obroty. [/quote]
Oblicza na podstawie wskazań czujnika położenia wału i wałka rozrządu.
Tak wyrzuca 17560 Regulacja długo okresowa paliwa 2,rząd cylindrów 1-poniżej wartości granicznej mieszanka uboga ale ten błąd zaczął się pojawiać po wymianie reduktora gazu. Miałem też raz błąd P0300 Dowolny cylinder/kilka cylindrów-stwierdzona przerwa w zapłonie i równocześnie P0304 cylinder 4 - stwierdzona przerwa w zapłonie ale te dwa błędy odnośnie zapłonu pojawiły się raz i nie pojawiają się więcej.
Witam ponownie.
Chciałem jeszcze raz poruszyć temat szarpania gdyż doszły nowe informacje i większe problemy. Otóż silnikiem szarpie częściej tak jakby brakowało mu iskry. Błąd jaki wyświetla to P0204 zawór dysza wtryskowa 4-niesprawność obwodu prądowego - N33.
Co oznacza to N33? Może mógłby to być wtryskiwacz ale mam też gaz i to samo dzieje się na gazie i benzynie.
Pomóżcie.