[detailing] 1. Opłukanie oraz mycie wstępne

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

[detailing] 1. Opłukanie oraz mycie wstępne

Post autor: Anonymous »

Zaczynamy serie turoriali, dzięki którym będziecie mogli w jak najlepszy sposób zadbać o lakier już od samego mycia :)


1. Opłukanie

Pamiętajcie, że przed przystąpieniem do pracy lakier samochodu i felgi powinny być chłodne; nie myjemy auta w pełnym słońcu, a tym bardziej kiedy lakier jest mocno nagrzany. To może spowodować, że piana, a następnie szampon będą szybko wysychały i nie domyją odpowiednio lakieru, a co gorsza pozostawią trudne do usunięcia zacieki.

Najważniejszym zadaniem podczas mycia wstępnego jest usunięcie jak największej ilości „luźnych” zabrudzeń, które w późniejszej fazie mycia mogą spowodować powstanie zarysowań na lakierze. Jeżeli masz dostęp do myjki ciśnieniowej, powszechnie zwanej „Karcherem” staraj się spłukiwać lakier możliwie jak najdokładniej zaczynając od samego dołu karoserii, progi drzwiowe, nadkola, drzwi, kierując się ku górnym partiom. Zwróć szczególną uwagę na miejsca gdzie może gromadzić się piasek, kurz czy brud i spłucz je szczególnie dokładnie.

2. Mycie wstępne pianą

Ten etap ma na celu zmiękczenie brudu i odspojenie jak największej jego ilości od lakieru. W tym celu warto zastosować pianę aktywną Fruit Snow Foam o neutralnym pH, mamy wtedy gwarancję że produkt nie naruszy wcześniej zaaplikowanego wosku, a przy tym spełni swoją rolę.

PRZYGOTUJ:
- roztwór piany Fruit lub Active, 100ml na 1L ciepłej wody (pianownice mechaniczne),
- przy ręcznych pianownicach (EPOCA, Gloria, Mesto, Kwazar itp.) użyj 40-60ml piany na 1L ciepłej wody.

Mamy do wyboru 2 typy piany.
1. Shiny Garage Perfect Active Foam
2. Shiny Garage Fruit Snow Foam 2015 Neutral pH

Której piany użyć ? Pierwsza piana jest pianą bardziej agresywną, dobrze stosować ja przed woskowaniem lub innymi zabiegami przy lakierze. Druga piana jest neutralna chemicznie więc nie narusza warstwy wosku bądź innego kosmetyku położonego na lakierze.

Pokrywamy samochód pianą od dołu do góry, pozwalając produktowi działać przez kilka minut, następnie spłukujemy lakier zaczynając od dołu i systematycznie idąc ku górze. Ten trik pomoże usunąć najpierw zabrudzenia, które spłynęły z górnych części karoserii nie rozprowadzając ich niepotrzebnie po mniej zabrudzonych elementach.



Jeśli chodzi o pianownice ręczne, najlepiej spisuje się gloria oraz EPOCA 2L.

W razie pytań zachęcam do pisania postów w temacie :)
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

[quote=""ShinyGarage""]Najważniejszym zadaniem podczas mycia wstępnego jest usunięcie jak największej ilości „luźnych” zabrudzeń, które w późniejszej fazie mycia mogą spowodować powstanie zarysowań na lakierze. Jeżeli masz dostęp do myjki ciśnieniowej, powszechnie zwanej „Karcherem” staraj się spłukiwać lakier możliwie jak najdokładniej zaczynając od samego dołu karoserii, progi drzwiowe, nadkola, drzwi, kierując się ku górnym partiom. Zwróć szczególną uwagę na miejsca gdzie może gromadzić się piasek, kurz czy brud i spłucz je szczególnie dokładnie.[/quote]

A czy nie jest tak, że na mokrej powierzchni jak naniesiesz pianę to zamiast zatrzymać się na brudzie i go zmiękczyć spłynie częściowo z elementu? Nie jestem expertem ale pianę raczej powinno się nanosić na suche powierzchnie.

[quote=""ShinyGarage""]Pokrywamy samochód pianą od góry do dołu, pozwalając produktowi działać przez kilka minut, następnie spłukujemy lakier zaczynając od dołu i systematycznie idąc ku górze. Ten trik pomoże usunąć najpierw zabrudzenia, które spłynęły z górnych części karoserii nie rozprowadzając ich niepotrzebnie po mniej zabrudzonych elementach.[/quote]

Tutaj też mam małą sugestię. Robiłbym to odwrotnie. Pianę nanosił od dołu do góry.... a spłukiwał od góry do dołu - zapobiegnie to powstawaniu zacieków.

Oczywiście to moje spostrzeżenia. Ale myślę że tak chciałeś napisać tylko powstała "mała literówka" ;)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Dokładnie, jakos odwróciło mi się to w głowie. Co do nanoszenia piany po myciu wstępnym , to po prostu czekamy aż auto obcieknie z wody w jakiś stopniu :)


Jeśli chodzi o wypracowanie i spłukanie piany, musimy robić to od dołu, z racji tego że piana pracuje pod ciśnieniem. Gdy już wypracujemy piane na całym aucie, wiadome jest ze spłukujemy resztki począwszy od dachu :)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

W przypadku piany aktywnej zarówno nanoszenie jak i spłukiwanie robi się od dołu ku górze. Powtarzane jak mantra. Jak by ktoś miał wątpliwości to polecam lekturę forum http://kosmetykaaut.pl
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

[quote=""adek1983""]...spłukiwanie robi się od dołu ku górze. [/quote]

to źle robisz :crazy: po co od dołu bród ciągnąć na górę gdzie elementy są mniej zabrudzone?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Mycie odbywa się od dołu ale nie na zasadzie podbijania do góry "materiału". Najwięcej piany mamy na dole i dół auta jest najbardziej brudny, więc idzie to na 1szy ogień. Pracując pianą od góry, spłuczemy ją myjąc dach. Czyli piana się za wiele nie napracuje. A z drugiej strony, nie oszukujmy się ze nie myjemy zazwyczaj auta które ma ciężki osad. A jeśli ma , to stosujemy właśnie mycie wstępne i pozbycie się "luźnego" brudu :)

Inna sprawa, brud który zmyjemy z dołu auta nawet idąc do góry nie ma właściwości czepnych, przecież ciągle odbywa się praca piany a na końcu spłukujemy ją od góry z ewentualnym możliwym osadem:)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote=""VWV""][quote=""adek1983""]...spłukiwanie robi się od dołu ku górze. [/quote]

to źle robisz :crazy: po co od dołu bród ciągnąć na górę gdzie elementy są mniej zabrudzone?[/quote]

[quote=""adek1983""]Jak by ktoś miał wątpliwości to polecam lekturę forum http://kosmetykaaut.pl[/quote]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auto Detailing”