Moderatorzy: Global Moderator, Moderator



 Przez ten czas te popychacze napełniają od nowa i przestaje stukać
 Przez ten czas te popychacze napełniają od nowa i przestaje stukać 
Tak właśnie jest. Znacie jakąś książkę, albo stronę gdzie mogę poczytać o silniku? Chciałbym zrozumieć zasadę działania. Popychacze wymienia się od góry czy od dołu silnika?
 Na rysunku który Marcin86c wrzucił  widać w której części silnika sie to znajduje
 Na rysunku który Marcin86c wrzucił  widać w której części silnika sie to znajduje  
 Raczej bym na to nie liczył bo chyba jest to nie do wykonania komputerowoCzy podłączając się komputerem mogę sprawdzić (prócz błędów) jakieś istotne parametry, które pomogą w diagnozie?
 
  
		Procedury serwisowe zalecają wymianę jednego z drugim ale są sytuacje w których popychacze ułożą się do starego wałkaPrzeraża mnie to, że trzeba demontować wałek rozrządu oraz dodatkowo informacja na stronie wysłanej przez Marcina, że powinno się wymienić razem z popychaczami wałek rozrządu.
 
 No i rzecz najistotniejsza jak ten wałek skręcić potem do kupy, aby nie spotkał mi się tłok z zaworem (chociaż podejrzewam, że to jest proste i wystarczy wiedzieć jak)
 
  Tutaj się zgadza bo w 50% przy jednym i przy drugim robi się tą samą robotę.Generalnie i tak miałem zmieniać rozrząd (też nigdy tego nie robiłem) to by było 2 w jednym
Znaczy tak
Z tego co czytam to ludzie mają ten problem i im puka niezależnie czy to jest ciepły czy zimny. A u mnie w temp roboczej działa idealnie. Zalany mam Motul 10W40 (nie pamiętam jaki, ale napewno z normą VW). Olej powinienem wymienić za 4 dni i zastanawiam się czy jest sens bez naprawiania tego.
 Sytuacja w której się znajdujesz przemawia za wymianą tych szklanek gdyż będziesz robił rozrząd jak by nie patrzyć jedno jest przy drugim ale jest ALE. Wszystko zależy od tego jak bardzo jest to dla Ciebie uciążliwe
 Sytuacja w której się znajdujesz przemawia za wymianą tych szklanek gdyż będziesz robił rozrząd jak by nie patrzyć jedno jest przy drugim ale jest ALE. Wszystko zależy od tego jak bardzo jest to dla Ciebie uciążliwe  Koszt wymiany takich szklanek to dość droga sprawa patrząc z perspektywy części eksploatacyjnych samochodu. Myślę że komplet szklanek może kosztować w granicach 150zł pewnie ze 20zł za sztukę + jeżeli ja bym to robił wymieniłbym od razu simering na wałku rozrządu +/- 20zł i popatrzył w jakim stanie jest uszczelka pod pokrywę zaworów jeżeli w kiepskim też do wymiany. Przeliczając koszt takiego zabiegu to +/- 200zł części + robocizna. Czekają Cię wydatki związane również z wymianą rozrządu co tez liczy się z dużym kosztem. Nie trzymanie ciśnienia przez popychacze szklankowe nie są awarią która musi być zrobiona z dnia na dzień jest to awaria z którą można jeździć przez jakiś czas ale radziłbym jednak kiedyś ich wymianę. Wszystko zależy od Ciebie jakim budżetem dysponujesz i ile jesteś w stanie wydać na swój samochodzik..
 Koszt wymiany takich szklanek to dość droga sprawa patrząc z perspektywy części eksploatacyjnych samochodu. Myślę że komplet szklanek może kosztować w granicach 150zł pewnie ze 20zł za sztukę + jeżeli ja bym to robił wymieniłbym od razu simering na wałku rozrządu +/- 20zł i popatrzył w jakim stanie jest uszczelka pod pokrywę zaworów jeżeli w kiepskim też do wymiany. Przeliczając koszt takiego zabiegu to +/- 200zł części + robocizna. Czekają Cię wydatki związane również z wymianą rozrządu co tez liczy się z dużym kosztem. Nie trzymanie ciśnienia przez popychacze szklankowe nie są awarią która musi być zrobiona z dnia na dzień jest to awaria z którą można jeździć przez jakiś czas ale radziłbym jednak kiedyś ich wymianę. Wszystko zależy od Ciebie jakim budżetem dysponujesz i ile jesteś w stanie wydać na swój samochodzik..