[6n2] Pytanie o tylne łożyska

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
zigino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 20 sie 2010, 8:44
Lokalizacja: Kraków

[6n2] Pytanie o tylne łożyska

Post autor: zigino »

Witam, mam pytanie odnośnie łożysk z tyłu, ponieważ miałem pewien problem mianowicie z tarciem przy skręcaniu w miarę ostro w lewo okazało się, że któraś felga z tyłu jest prawdopodobnie krzywa czy coś bo po założeniu innych felg tarcie ustąpiło, muszę sprawdzić cały komplet czy nie są krzywe felgi dodam, że dźwięk pojawił się dopiero po zmianie z zimowego kompletu ok tygodnia temu oczywiście na zimowych tarcie nie występowało, a w tamtym sezonie letnim nie słyszałem takiego tarcia. Mam jeszcze może i głupie wrażenie ale jak jadę ok 30-60 km/h to mam dziwny dźwięk tak jakby "pociąg" jechał po szynach oczywiście na komplecie zimowym nie słyszałem tego za bardzo a dźwięk kojarzę z poprzedniego sezonu letniego lecz nie wiedziałem co to ani też nie miałem kogo się zapytać czy to NORMALNE...
Przy zmianie na inny komplet felg na tył przy okazji zajrzałem do bębnów zobaczyć co w trawie piszczy zakręciłem łożyskiem z prawej strony i nawet się kręciło po założeniu bębna i koła zakręciłem raz jeszcze i koło się kręci po czym wyhamowuje i mam wrażenie jak bym usłyszał ten dziwny dźwięk jak z "pociągu"(przy kręceniu samym łożyskiem nie usłyszałem nic ale może za wolno się kręciło), Po lewej stronie gdy złapałem za łożysko chodziło opornie, nie da się zakręcić tak żeby chwilę się pokręciło po 2 sec się zatrzymuje, trzeba użyć trochę siły w porównaniu do prawej strony, po założeniu bębna zakręciłem i również opornie prawie w ogóle samo się nie toczy a z założonym kołem zakręci z 1-2 obroty i się zatrzyma..

Czy łożyska są do wymiany?
Czy jest to trudne do wykonania samemu?
Czy lepiej oddać do warsztatu aby ewentualnie wymienili owe łożyska?
Czy coś z ew. łożyskami mogło się stać przez jeżdżenie na krzywej feldze?
Czy koła lepiej sprawdzić w komplecie czy tylko te z tyłu?
Słyszałem, że jest wersja z ABS i bez ABS jak to sprawdzić które mam?
Czym może być tajemniczy dziwny dźwięk jak z "pociągu"?

Dziękuje z góry za zainteresowanie
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Jaki masz przebieg?
Skoro się nie kręci to należy je wymienić.
Można wymienić samemu nie jest to trudne.
Mogłeś uszkodzić łożysko podczas jazdy na krzywej feldze.
Lepiej sprawdz komplet kół.
Czy podczas hamowania ostro koła sie blokują, czy pedał odbija? Jeśli odbija to masz ABS.
Dzwięk może być z łożyska.
Awatar użytkownika
zigino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 20 sie 2010, 8:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zigino »

a nie, no to tak ogólnie to mam ABS, ale myślałem (głupio, ale myślałem) że z przodu jest tylko abs a z tyłu nie ma bo są bębny ;/ :D
Dzięki za odpowiedź, a ew na jaką firmę tych łożysk zwrócić uwagę?

aha, mam 120 000 km
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Z tyłu też jest ABS. Trochę krótko wytrzymało to łożysko:-/. Polecam coś lepszego typu SKF. Jaki masz silnik?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

1.0MPI... w profilu ma wisane
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Pamietaj, że nie wymienisz samego łożyska, musisz kupic cala piaste (w niej jest lozysko). Zebys sie nie zdziwil co do ceny. Dobrej jakosci 250-300 zl/szt
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zigino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 20 sie 2010, 8:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zigino »

wiem właśnie, że to jest piasta z łożyskiem i do ceny przywykłem.. trudno jak trzeba to trzeba ;/ ale jestem wstanie sam to wymienić czy lepiej warsztat? Dzięki wielkie za odpowiedź
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote="zigino"]wiem właśnie, że to jest piasta z łożyskiem i do ceny przywykłem.. trudno jak trzeba to trzeba ;/ ale jestem wstanie sam to wymienić czy lepiej warsztat? Dzięki wielkie za odpowiedź[/quote]

Masz jakieś pojęcie o mechanice? Jeśli tak to sobie z tym poradzisz, pewnie na forum jest instrukcja.
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Jestes w stanie sam. Jak sie nic tam nie zapieklo to reka dasz rade sciagnac, a jak zapieklo to pomogłem sobie sciagaczem do chyba lozysk z trzema ramionami. Podejrzewam, że mlotkiem tez sie to da zbić.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zigino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 20 sie 2010, 8:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zigino »

Trochę odgrzewam temat, ponieważ własnie dziś wymieniłem te łożyska z tyłu wszystko piękne i ładne :) zadowolony z Bardzo prostej wymiany jadę na jazdę testową i...?!

.
.
.

COŚ TRZE DALEJ!

.
.
.
Wymieniłem 2 łożyska więc, to na pewno nie one :P trą mi przy skręcie w lewo. Mam wrażenie, że po wymianie jest nawet trochę gorzej tzn. głośniej i w ogóle jak jechałem prosto za pierwszym razem to już mi tarło..... z wymiany jestem zadowolony bo autko lepiej mi się teraz toczy :) poprzednie miały już 14 lat więc nie żałuję, ale dźwięk tarcia nadal jest, co mnie za przeproszeniem już Wkur**a

Macie jakieś pomysły co to może być?
Może kurna bęben gdzieś trze? albo okładziny albo już sam nie wiem.

Nigdzie nie widzę żadnego wytarcia (a już trochę jeżdżę z tym tarciem więc powinno się wytrzeć)więc ciężko mi powiedzieć nadal co to...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Zdejmij beben i obejrzyj dokładnie go. Wydmuchaj tez caly ten syf po okladzinach. Mi tez tarlo na zakretach. Meczylem sie tym w zimie. Odkercilem, obilem bebny z rdzy i wydmuchalem pyl i bylo lepiej (ale dalej minimalnie na zakretach tarlo). Teraz przestalo trzec i czekam na zime czy problem bedzie znowu.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zigino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 20 sie 2010, 8:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zigino »

Zrobiłem to wszystko w trakcie wymiany łożysk. wytarłem wszystko, sprężonym powietrzem wydmuchałem cały pył,syf,resztki rdzy itp papierem przetarłem okładziny wszystko wyczyściłem.

Dodatkowo zaraz po napisaniu tego posta wyżej, wkurzyłem się i poszedłem ściągnąć jeszcze raz bęben i wyczyściłem go z całej rdzy zgrubień itd. (na wiertarkę założyłem taką mini szczotkę drucianą i przejechałem wszystko bardzo dokładnie, aż zaczął delikatnie lśnić) później oczywiście wytarłem wszystko i wydmuchałem powietrzem z pyłu itp.. po założeniu trze dalej .. mam co prawda pewną teorię na to, ale jutro sprawdzę to dopiero.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”