[9N] Brzęczyk, sygnał włączonych świateł

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

[9N] Brzęczyk, sygnał włączonych świateł

Post autor: tomn222 »

Witam,

Ostatnio pojawił mi się dziwny problem. Jednego dnia nie działało oświetlenie po otwarciu drzwi kierowcy - wszysto było OK po otwarciu innych. Brzęczyk od pozostawienia włączonych świateł działał.

Dzisiaj natomiast działa oświetlenie po otwarciu drzwi kierowcy, ale nie działa sygnał dźwiękowy po pozostawieniu włączonych świateł z wyciągniętym kluczykiem i otwartymi drzwiami...

Co to może być?
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

pewnie ci padł centralny zamek jak u mnie ,raz sygnalizuje otwarte drzwi ( kontrolka)a raz nie ,jak są światła włączone to po wyjeciu kluczyka nie sygnalizuje , i nie da rady otworzyć z kluczyka drzwi jak masz to samo do centralny ,idzie to rozebrać i sprubowac mikrostyki wymienić albo kupić nowy ASO 620 zł ewentualnie używke ale to gwarancji nie masz jak to długo pochodzi .Takie jest moje zdanie ale na 100% głowy nie dam obciąć :grin:

Wielu ma takie problemy to taka bolączka polówek
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

Post autor: tomn222 »

Z tym, że z centralnym nie mam żadnego problemu. Normalnie otwiera i zamyka.

Nie działa tylko sygnał od świateł :-( czy na to jest jakiś bezpiecznik?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Pada krańcówka otwartych drzwi. Tu jest manual jak się do niej dostać niestety trzeba zamek wyjąć. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=457148 Jest on niby do golfa ale w polo jest tak samo tylko inaczej wyciąga się sterowanie szybami (trzeba po prostu wyjąć do góry) reszta tak samo. Naprawiłem dwa zamki jeden w passacie b5 gdzie kupiłem zamek od anglika. Pasuje od golfa 4,bory,passata b5 ,polo 9n (pewnie 9n3 też). Zamek od anglika ma jedną zaletę i wadę. Zaleta jest taka że strona kierowcy dla nas to strona pasażera w angliku i jest mniej zmęczona no i od anglika tańszy. Wada jest taką że trzeba rozbierać zamek i łączyć siłownik zamka (nasz plastikowy) z metalowym zamkiem samym w sobie z anglika. U siebie w polo wymieniłem krańcówkę na nową z allegro. Oba już śmigają 3 miesiące.
Lenistwo drogą do postępu
t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

Post autor: tomn222 »

O kurczę to grubsze rozbieranie auta... Tak nie lubię wnętrza demontować.

A może to być jakiś problem z modułem komfortu? (Chciałbym uniknąć rozbiórki :-P)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Spróbuj zatrzasnąć zamek bez zamykania drzwi (poruszać "zapadką" co zamyka drzwi) jak w tym momencie zapali się światło to na 100% to.
Lenistwo drogą do postępu
t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

Post autor: tomn222 »

Śmieszna sprawa. Światło działa już dobrze. Dzisiaj poruszyłem zapadką od zamka i zauważyłem, że jakby się zacinała, tzn. nie otwiera do końca i jak popchnę ją ręką daj do końca to brzęczyk się włącza.

Ręcznie ustawiłem zapadkę w pozycji zamkniętej i klamką otwierałem i tak kilka razy. W końcu już włącza się sygnał o światłach :-P zobaczymy jak długo wytrzyma.

Jak można usprawnić ten mechanizm że nie otwierał się do końca. Zamków się chyba nie smaruje jakoś specjalnie. Czy pozostaje tylko wymiana na nowy?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zamki się smaruje co jakiś czas jak każdy mechanizm
smar w sprayu do zawiasów będzie odpowiedni (tylko nie wd40 bo to nie smar)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jak zaczęło działać to na chwilę. Smarowanie czasem pomaga ale na krótko. Zresztą nie jesteś w stanie posmarować bieżni (bez wyjęcia zamka) po której ślizga się krańcówka a tam się zaciera i ściera ją plastik o plastik bieżni.
Lenistwo drogą do postępu
t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

Post autor: tomn222 »

Dobra chyba macie racje, że smarowanie nic nie daje... :(

Czy można kupić tą krańcówkę bez wymiany centralnego zamka? W sensie czy jest fizycznie możliwe wymontowanie złej i zamontowanie dobrej np. z bitej polówki? Trzecia sprawa to czy 6N2 jest szansa, że będzie pasować?
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

z tego co mi mówił mój elektryk to trzeba cały centralny wymontować mnie tez to czeka, jest gdzieś tu na forum manual z wyciągnieciem tego
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=457148 Proszę bardzo co prawda do golfa ale w polo jest identycznie. Tylko panel ze sterowaniem szyb po prostu się wyciąga do góry. Co do wymiany na allegro są mikro-styki pasujące. Ja jeden zregenerowałem poprzez wymianę tylko górnej części mikro-styku. A do ojej octavii kupiłem cały zamek od anglika Passata b5 za 40 pln z przesyłka ( Leon. polo 9n/9n3, Octavia 1 ,passat B5 golf4, bora mają ten sam zamek). Przełożyłem sam metalowy zamek i działa. Z anglika są tańsze i mniej wypracowane bo tam to jest strona pasażera. Tylko trzeba zamki rozdzielić i połączyć nasz stary siłownik centralnego z metalowym zamkiem od anglika. Bo inaczej nie chce działać centralny.
Lenistwo drogą do postępu
t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

Post autor: tomn222 »

A ma ktoś może kod tej części? Pojadę do salonu Skody i zapytam ile u nich nowe kosztuje. Często mają ponad połowę taniej niż VW. :P
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Raczej będą mieli cały zamek. Właśnie to mnie wq.... . U mnie np ciekła pompa tandem (paliwa plus podciśnienia). Potrzebowałem uszczelki pod dekiel. Odpowiedź serwisu nie ma proszę kupić całą pompę za 1650 PLN. Kupiłem cała w intercarsie za 750 PLN do tego nie gównianą LUK-a a Boscha (jest większa ale było miejsce) .
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

centralny w ASO kosztuje około 650 zł
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”