[6N1] Smarowanie silnika 1.0 AER.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
Ricardo-53

[6N1] Smarowanie silnika 1.0 AER.

Post autor: Ricardo-53 »

Witam.
Dotyczy: VW Polo 6N1 1.0 z silnikiem AER. (98r)
Mam problem z smarowaniem wałka rozrządu (nie dochodzi olej),
czy ktoś się spotkał z taką sytuacją ?
Podejrzewam że problem pojawił się po wymianie oleju + filtra.
Coś się przytkało, wałek rozrządu starł się od 1 – 2 mm.
na dwóch czopach łozyskujących.

Chciałbym dokładnie przeczyścić kanałek olejowy,
Głowice mam zdemontowaną więc z góry mam dostęp.
Pytania:
- gdzie jest drugi koniec kanałku olejowego prowadzącego do głowicy (wałka rozrządu),
w filtrze oleju, czy w pompie oleju, czy może łączy się z innym kanałkiem ?
- czy ktoś może opisać w punktach jak płynie olej z miski olejowej do wałka rozrządu?
- może ktoś posiada schemat / przekrój układu smarowania silnika AER 1.0 ?

Pozdrawiam. Rico.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

na początku to sprawdź czy miska olejowa nie jest wgnieciona, najlepiej ją zdejmij i sprawdź stan smoka bo to on może być zapchany a nie kanaliki olejowe.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote="Ricardo-53"]Podejrzewam że problem pojawił się po wymianie oleju + filtra.[/quote]
jaki olej i filtr?
smok tez warto sprawdzić
R
Ricardo-53

Post autor: Ricardo-53 »

- Olej Castrol 10W/40, teraz na zmianę kupiłem Mobil 10W/40
- filtr to Filtron, już kupiony Mann

- Niemam kanału w związku z tym pytanie,
czy jest problem ze zdjęciem miski olejowej
w Polo 6N1, 1.0, 98r. z silnikiem AER.
W internecie znalazłem kilka opisów
wymiany uszczelki i miski olejowej,
ale dotyczyły one innego modelu Polo
lub z innym silnikiem.

Będe wdzięczny za wszelką pomoc,
ponieważ po zatarciu sie wałka
(kompletnie zniszczone dwa czopy lożyska
+ dwa miejsca ułożyskowania w głowicy)
kupiłem inną kpl. sprawną głowice + uszczelkę + olej + filtr,
ale obawiam sie powtórki z rozrywki. :oops:
n
norbert
Początkujący
Początkujący
Posty: 148
Rejestracja: 07 gru 2011, 20:16
Lokalizacja: J-w

Post autor: norbert »

Sprawdź sobie luz na pompie oleju bo może jest już za mało wydajna. Jaki przebieg silnika??
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

bywa ze filtrona zasysa i przez to brak obiegu oleju, ja zawsze kupuje mann lub bosch, a teraz mam knehta
R
Ricardo-53

Post autor: Ricardo-53 »

Silnik ma przejechane 200 tyś. km,
ale do tej pory nie było problemów z ciśnieniem oleju.
Przedmuch mały był, troche oleju od czasu do czasu dolałem,
ale ogólnie z autkiem nie było problemów, do teraz. :-(

Z otrzymanych rad wnioskuję że:
- głowicę mogę śmiało zamontować
- potem najlepiej podjechać do jakiegoś warsztatu
w celu sprawdzenia ciśnienia oleju czujnikiem zegarowym.
- jeżeli kontrolka oleju się nie będzie świecić to na krótkim
odcinku z silnikiem nie powinno się nic stać.
- gdy kontrolka oleju nie zgaśnie, to sprawdzić smok + pompe oleju.
- czy w 6N1, 1.0, z silnikiem AER demontował ktoś miskę oleju,
da rade ją wyjąć bez kanału?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

moja teoria jest następująca i zawsze wymiany oleju przeprowadzam wg kilku zasad. Więc zapewne samochodem poruszałeś się na krótkich odcinkach, auto było zawsze niedogrzane, olej zalewany był wątpliwej jakości, często była "przestrzelona" wymiana oleju, wymiany przeprowadzane na zimnym silniku. Często zdarza się że lekko wgnieciona miska olejowa blokuje przepływ oleju, uniemożliwiając zassanie przez smok.

1. jeśli silnik pracuje w trudnych warunkach tj np jazda na krótkich odcinkach, rzadko dogrzewany, częste rozruchy to olej powinno się wymieniać częściej jak zaleca producent
2. przed wymianą oleju zastosować płukankę silnika ale nie z tesco itp tylko cenionych producentów jak LiquiMoly, Pro Tec
3. wymieniamy rozgrzany olej - zyskujemy większe prawdopodobieństwo że spłynie większość szlamu
4. zawsze stosować olej sprawdzony, wysokiej jakości - w tym momencie najbardziej polecany na naszym forum jest Valvoline MaxLife 10w40
5. stosować filtry wysokiej jakości jak MANN, Bosch itp, ja od 2 wymian stosuję filtr Simota z który ma polepszony przepływ oleju i posiada magnes wyłapujący opiłki metalu

może moje propozycje są nad wyraz przesadzone ale stosuję je w kilku samochodach i nie ma z nimi najmniejszych problemów.

[quote="Ricardo-53"] Niemam kanału w związku z tym pytanie,
czy jest problem ze zdjęciem miski olejowej
w Polo 6N1, 1.0, 98r. z silnikiem AER.
W internecie znalazłem kilka opisów
wymiany uszczelki i miski olejowej,
ale dotyczyły one innego modelu Polo
lub z innym silnikiem.[/quote]

problemu nie powinno być, ja bym proponował jakiś najazd żeby uprościć sobie pracę, w polo silniki mają prawie tę samą konstrukcję więc można powiedzieć że instrukcje są uniwersalne, następna rzecz to to że pod miską nie ma uszczelki, jest silikon wysokotemperaturowy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”