[6N2]Znów to drżenie kierownicy przy hamowaniu!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
buli
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2012, 16:29

[6N2]Znów to drżenie kierownicy przy hamowaniu!

Post autor: buli »

Witam. Niestety jak w temacie. Podczas hamowania strasznie drży kierownica. Wiem że było już 100razy ale chciałem zapytać o jeszcze jedna rzecz, której na forum nie znalazłem. Miałem już niestety ten problem. Stare tarcze przetoczyłem i pomogło na jakieś 3tyg. Myślałem ze przegrzałem tarcze i zdecydowałem się na nowe zarówno tarcze jak i klocki. Przy okazji wymieniłem też elementy zawieszenia(końcówki drążków, sworznie i gumy). Tym razem był spokój jakieś 3 m-ce. Oddałbym tarcze na gwarancję ale niestety paragon wyrzuciłem. Założyłem te tarcze na tokarkę i po pomiarze czujnikiem zegarowym wyszło bicie 0,04mm. Przetoczyłem, powierzchnie styku wyczyszczone, znów 2 tyg spokoju(!). Końcówki drążków i sworznie już są do wymiany(po 10tys. km!). Zastanawiam sie czy to nadal mogą być te tarcze? Może piasty krzywe? Czy da się jakoś zmierzyć czy są proste?(czujnikiem zegarowym? pomiar będzie miarodajny?) Trochę się rozpisałem ale nie chce mi się już w tym non stop grzebać, pasowałoby też coś pojeździć :)
Awatar użytkownika
danielek_88
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: danielek_88 »

Kolego zobacz czy tulejki na których dokręca się zacisk do jarzma się lekko przesuwają. Chodzi mi o te w gumowej osłonie. Ja miałem podobny problem z biciem i właśnie jedna z tych tulejek była zapieczona. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu problem jak ręką odjął :D
Pozdrawiam ;]
Obrazek
b
bialyyy1215
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 06 sty 2014, 12:01

Post autor: bialyyy1215 »

tulejki lub tzw. pływaki warto sprawdzic zapiekac sie lubia a nie moga.
Awatar użytkownika
gulczas783
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 494
Rejestracja: 20 gru 2010, 22:45
Lokalizacja: Poręby Dymarskie

Post autor: gulczas783 »

buli miałem ten sam problem. Myślałem, że mam krzywe tarcze to wymieniłem je na nowe wraz z klockami. Wyczyściłem tłoczki, przesmarowałem itd. Niestety nie pomogło. Dopiero kiedy pojechałem na przegląd wyszło, że końcówki kierownicze, drążek kierowniczy, łącznik stabilizatora i kilka gum na wahaczach mam do wymiany. Kiedy mechanik mi to wszystko wymienił jak ręką odjął. Wibracje podczas hamowania zniknęły ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”