[9N3] dwa problemy pompa vacum i wspomaganie kierownicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
krzypaw
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 10 cze 2009, 14:29

[9N3] dwa problemy pompa vacum i wspomaganie kierownicy

Post autor: krzypaw »

Mam polo 1.4 tdi silnik BNVjuż długo bo z 5 lat będzie, ostatnio wynikły dwa problemy.
1. Twardniejące hamulce, problem opisywany na forum, poczytałem i u mnie niestety jest nmieszczelność na pompie vacum, ta rurka która jest skierowana w stronę kabiny luźno lata i syczy koło niej, nie znalazłem nigdziue schematu czy opisu jak to się rozbiera. Prosił bym o podpowiedź jak to rozebrać i uszczelnić ?? Może ktoś to robił, jakiś patent ??


2. Rano jak samochód stoi na dworze całą noc, szczególnie kiedy jest zimno, nie działa wspomaganie kierowniocy, mam wspomaganie elektrohydrauliczne. Problem jest od około 2 lat i tylko zimą, byłem u mechaniora i stwierdził że jest uszkodzona deska rozdzielcza i nie zaświeca się kontrolka od ładowania, a przez to nie wzbudza olternatora i nie ładuje i dlatego rano jest za mały prąd na pompę od wspomagania. Czy da się coś z tym zrobić, czy to faktycznie może być ten problem.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Co do wspomagania to masz urwany lub urywający się przewód od alternatora. Typowy problem w 1.4 TDi. Nie żadne uszkodzenie deski rozdzielczej (moja rada to nie jeździj do tego mechanika z problemami elektryki bo praktycznie każde polo 1.4 tdi ma lub miało ten problem) Urywa się na kostce zamocowanej na obudowie rozrusznika gdzie kable idzie potem na podłużnice. Niestety trzeba odkręcić płytę pod silnikiem i patrzeć od spadu. A co do padającej pompy vaccum to niestety wymiana najlepiej na Boscha bo z nią nie ma problemów.
Lenistwo drogą do postępu
k
krzypaw
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 10 cze 2009, 14:29

Post autor: krzypaw »

Hej. Co do problemu ze wspomaganiem to faktycznie oba kabelki od wtyczki przy rozruszniku urwane. Po przylutowaniu kabelków problem znikł.
Tu jest trochę opisu problemu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1459015.html



Co do pompy vacum to próbopwałem ją zreanimować sposobem z tego linka
http://forum.vw-passat.pl/threads/13771 ... -pompy-VAC
zobaczę co z tego wyjdzie.

Mogę poprosić ew. o numer tej pompy bosha która będzie pasowała do mojego auta, bo jak będę szukał uyżywki to lepiej wiedzieć konkretnie jaka ma być.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Nr jest ten sam 038 145 209 ważna jest literka na końcu. Im bliżej Z tym nowsza wersja części w tym wypadku pompy A najstarsza. I teraz wiem na pewno literka Q i M oznacza pompe boscha. Zresztą różnicę widać gołym okiem bo ich budowy są całkiem inne ale spokojnie można je z sobą zamieniać. Przy wymianie należy zakupić nową uszczelkę pod nią.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”