[9n3] Napięcie do podgrzewanych lusterek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

[9n3] Napięcie do podgrzewanych lusterek

Post autor: ikris »

Witajcie,
Po wciśnięciu przycisku ogrzewania tylnej szyby, tylna szyba ładnie grzeje, ale z lusterkami jest problem. Zdjąłem obudowę, zmierzyłem napięcie i się okazało, że jest 1,5V. Po przekręceniu gałki wskazania grzania, napięcie 0. Jaka prawidłowa powinna być wartość?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Napięcie powinno być 12V lub wyższe. Tylko załącza się gałką sterowania lusterek (przełączając w pozycje grzania). Lusterka grzeją 10 min po tym czasie się wyłączają (można czas zmienić adaptacją). Do załączenia potrzebny jest sygnał że alternator ładuje (silnik musi pracować). Maty możesz sprawdzić omomierzem zdrowa mata ma w okolicach 12 ohm.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

Przy zapalonym silniku sprawdzałem napięcie, które tak mało wyniosło. Po przekręceniu gałki rosło i malało. Omomierzem niestety nie sprawdziłem maty.
Co może być przyczyną takiego napięcia?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Padnięty przekaźnik np.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

A gdzie one są i który musiałbym sprawdzić?
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Przekaźnik znajduje cie za włącznikiem świateł ,jest głęboko schowany musisz odkręcić plastik nad nogami i wypiąć najprawdopodobniej moduł BSI aby ci nie przeszkadzał nie wiem dokładnie ,który to.Jest tam ich pare 3 może nawet 5.Możesz też spróbować dostać się wytrzaskując plastik do bezpieczników odkręć puszkę odchyl i spróbuj się dostać.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

Ok, przekaźnik sprawdzić miernikiem? Jaką wartość powinien wskazywać zdrowy przekaźnik?
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

taką jak akumulator ;) 12v na zapalonym silniku 14v.Daj napięcie i zobacz czy cyka.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

jak reguluje gałkę od lusterek w poz L P lub grzanie lusterek to właśnie cyka, ale rzeczywiście może nie być w pełni sprawny.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

To że cyka nie znaczy że całkiem dobry sprawdź czy jak cyknie to masz napięcie 12V lub wyższe na po obu stronach styku. Tylko nie pomyl i nie mierz na cewce lub zewrzyj drutem styk przekaźnika wsadź i sprawdź napięcie na lusterkach.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

czy to te przekaźniki?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=455383

który może odpowiadać za to ogrzewanie lusterek?R8, R9 czy R10?
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

Znalazłem przekażniki, które mają numery 53, 100, 109, 456, 53, 489 i jeszcze jeden, ale ciężki dostęp do odczytu.
Teraz tak:
- czy mam wszystkie wypinać i testować? a może tylko trochę wysunąć, aby siedział a nóżki wystawały i wtedy testerem?
- wszystkie powinny mieć 12V lub więcej na wyjściu?
- każdy ma 4 nóżki? w którą mam się wpinać miernikiem podczas testów?

Skomplikowane... :/

Druga sprawa odnośnie bezpieczników. Wg schematu vw, podgrzewanie lusterek to bezpiecznik gniazdo nr 8. Na schemacie są dwa gniazda 8. U mnie bezpiecznik podgrzewanie lusterek 5a, jest wpięty tylko w jedno gniazdo nr 8, drugie pod nim jest puste....
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Dotknij palcem i ruszaj gałką poczujesz ,który ci cyka.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

I wtedy mam go całkowicie wyciągnąć do testów?
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Wyciagnij.Zmostkuj ten przekaźnik (dla zielonych zmostkowanie czyli np wlaczenie zarowki omijajac przelacznik)TZN wsadz tam kabel w odpowiednie piny aby uruchomic grzanie bez przekaznika ,ktory sluzy jako zabezpieczenie przepalenia sie wlacznika podgrzewania lusterek.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”