Montaż szklanek w 86C2F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

C
Corwyn
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2009, 23:20

Montaż szklanek w 86C2F

Post autor: Corwyn »

Witam. Mam pytanie, czy byłby ktoś w stanie opisać bądź zamieścić fotki bądź szkice (będę bardzo wdzięczny) wymiany szklanek w polo 86C2F.

Dziękuję i czekam na jakieś info

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
PatrykG40
Początkujący
Początkujący
Posty: 161
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:38
Lokalizacja: DolnyŚląsk(DLW) Lwówek Śląski

Post autor: PatrykG40 »

Jaki masz silnik w swoim polo? Ale one z zewnątrz wyglądają podobnie..
Więc po kolei najpierw musisz odkręcić filtr powietrza jeśli masz talerz...następnie odsłaniasz rozrząd i delikatnie luzujesz koło zębate na wałku, potem kręcąc wałem ustawiasz na znakach fabrycznych i zrzucasz pasek. możesz już całkiem wykręcić koło... potem odkręcasz 3 śruby mocujące pokrywe zaworów i masz na wierzchu wałek a pod nim szklanki.(ważne zapamiętaj w jakiej pozycji był wałek przykręcony i uważaj żeby już nim nie przekręcać bo możesz zawory pokrzywić i potem w takiej samej pozycji musisz go przykręcić!!!!) następnie zaznacz sobie zapłon jak jest ustawiony i luzując 2 śruby na 10 możesz wyjąć aparat zapłonowy...i na końcu stopniowo luzujesz bodajże 10 nakrętek na 11 klucz... pamiętaj żeby nie wykręcać odrazu do końca tylko luzować stopniowo żeby wałka nie skontowało... no i po tym wszystkim to już proste bierzesz i wyciągasz je palcami.... :oki:
C
Corwyn
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2009, 23:20

Post autor: Corwyn »

Jest to silniczek 1.3 na monowtrysku 55km (chyba AAV). Dzięki wielkie za pomoc. Jakoś niedługo się za to wezmę. Przy pracy silnika słychać cykanie, to raczej szklanki właśnie, prawda?
Awatar użytkownika
PatrykG40
Początkujący
Początkujący
Posty: 161
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:38
Lokalizacja: DolnyŚląsk(DLW) Lwówek Śląski

Post autor: PatrykG40 »

najprawdopodobniej to właśnie szklanki....
m
marbino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 12 gru 2008, 9:51

Post autor: marbino86 »

najpierw sprawc poziom oleju w silniku moze jest za niski , i na jakim oleju smigasz?
C
Corwyn
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2009, 23:20

Post autor: Corwyn »

Olej (15W40), filtr oleju i panewki korbowodowe były wyminiane 3 dni temu. Olej świeżo zalany na idealnym poziomie.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Ponoc ze szklanki nie lubia mineralnych oleji przez co szybko zaczynaja cykac
Obrazek
C
Corwyn
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2009, 23:20

Post autor: Corwyn »

Silnik ma przejechane 179 tys. km. za jakieś 5 tys. będę robił rozrząd, czy szklanki wytrzymają do tego czasu? Wtedy wymienię jedno i drugie, było by mniej roboty.
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Jeden kolega na starym forum zamieścił manuala jak wymienić szklanki, a paska i koła zębatego nie musisz ściągać wystarczy zablokować pasek plastikową obejmą zeby się nie zsunął a wałek podeprzeć klockiem lub kawałkiem drewna od strony aparatu zapł. i można działać.
KONI
C
Corwyn
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2009, 23:20

Post autor: Corwyn »

[quote=""Wy3""]Jeden kolega na starym forum zamieścił manuala jak wymienić szklanki[/quote]

A miałbyś jakiś link do tego manuala?
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

nie mam niestety a stare archiwum chyba szlak trafił.
KONI
k
kryniu85r
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kryniu85r »

proponuje wymienic odrazu simmering na walku rozrzadu koszt 15zł , bo po co robic pozniej cos 2 razy ,u mnie byl juz luzny a jak zalozylem nowy to ekstra sie trzyma
5,6 Pb /100km
P
Pawel6N
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 02 lip 2009, 19:00

Post autor: Pawel6N »

[quote=""Corwyn""]Jeden kolega na starym forum zamieścił manuala jak wymienić szklanki, a paska i koła zębatego nie musisz ściągać wystarczy zablokować pasek plastikową obejmą zeby się nie zsunął a wałek podeprzeć klockiem lub kawałkiem drewna od strony aparatu zapł. i można działać.[/quote]
Ja pisałem ten opis ;) Nie posiadam niestety zdjęć z tej operacji, które były tam dołączone... Z pamięci jednak tak to robiłem:
1. odkręcamy pokrywę zaworów.
2. odkręcamy podpory wałka i ustawiamy je na gazecie w takiej samej kolejności; to ważne, ponieważ podpory mogą być przytarte odpowiednio do wałka.
3. odkręcamy osłonę paska rozrządu (o ile dobrze pamiętam).
4. spinamy opaską zaciskową ("trytytką" ;)) pasek rozrządu z kołem wałka coby się nie zsunął.
5. odkręcamy aparat zapłonowy.
6. po tym wszystkim wałek (z tego co pamiętam) powinien już bardzo łatwo dać się podnieść od strony aparatu; podnosimy go więc podpierając jakimś kołkiem dla przykładu.
7. wyciągamy stare szklanki palcami; z ostatnimi dwoma będzie trochę zabawy, ale po kilku próbach wyjdą na pewno.
8. szykujemy jakieś naczynie, do którego wlewamy trochę oleju, w którym maczamy nowe szklanki.
9. wkładamy nowe szklanki na swoje miejsce zaczynając od drugiej od strony koła; następnie pierwszą od strony koła oraz wszystkie pozostałe; taka kolejność sprawiła mnie najmniej problemów ;) oczywiście przy tych pierwszych trzeba się trochę nagimnastykować.
10. opuszczamy wałek i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności; pamiętajmy, aby dokręcić podpory wałka z odpowiednią siłą (nie za mocno), żeby nie usłyszeć po odpalaniu dźwięku zamęczonego byka "wwwyyyyyuuuuuuuu uuuuu uu u".
11. dopijamy kolejne piwo i odpalamy auto ciesząc się z całkowitej ciszy :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”