Mały wyciek i plamy na parkingu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Mały wyciek i plamy na parkingu

Post autor: axit »

Zaobserwowałem plamy pod samochdem co skłoniło mnie do looknięcia pod podwozie i oto co zobaczyły me pike oczęta.

BTW
1. co padło lub zaraz padnie (jaka uszczelka)
2. Potrzebny do tego profi warsztat czy dam rade sam w kanale
3. koszta części.

pierwszy widok
Obrazek

drugi

Obrazek
t
tajpej

Post autor: tajpej »

uszczelnienie wybieraka skrzyni biegów na forum był podany numer simeringa i samemu bez problemu to zrobisz :grin:
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Poczytaj
viewtopic.php?f=17&t=4641&p=36893&hilit=wybierak#p36893
Olej do skrzyni G 052 726 A2
oring uszczelniacz 24x7x15
a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: axit »

oring uszczelniacz 24x7x15[/quote]

oring jest standardowy do każdego silnika ?
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Ja miałem podobny problem czyli mokrą skrzynię i również myślałem że to zimering ale przy wymianie sprzęgła okazało się że czujnik prędkości w skrzyni się obluzował (odkręcił)a znajduje się on nad wybierakiem wystarczyło dokręcić i sucho.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

podepnę się pod pytanie o ten felerny simering....
wymieniłem go rok temu mniej więcej i ostatnio patrze i mokro pod skrzynią....czy to tylko rok wytrzymuje ten simering?
sam nie wiem...u was też po roku wraca sytuacja z przed wymiany? może kupiłem jakąś podróbkę?
jakieś sugestie?
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote="rat4"]podepnę się pod pytanie o ten felerny simering....
wymieniłem go rok temu mniej więcej i ostatnio patrze i mokro pod skrzynią....czy to tylko rok wytrzymuje ten simering?
sam nie wiem...u was też po roku wraca sytuacja z przed wymiany? może kupiłem jakąś podróbkę?
jakieś sugestie?[/quote]

Albo źle wsadzony, albo porysowałeś wybierak przy wkładaniu.
Chyba ,że faktycznie kupiłeś marną podróbkę. Ja kupowałem simmering w aso od wymiany (4lata) suchutka skrzynia
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

a ten oring uszczelniacz 24x7x15 jest uniwersalny do wszystkich skrzyń 6N? bo moje Polo to 1.9D 1996
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Dziś kupiłem taki simering w ASO koszt 29,90 zł ładnie pojechana cena zobaczymy ile wytrzyma ten ze znaczkiem VW AUDI.. :butcher:
taki sam nieoryginalny wytrzymał rok kosztował 6 zł :blush2:
kod części jakby ktoś potrzebował:
085 301 227 / CFW A33 / 15/24/7

Tak przy okazji zapytałem o inne części oryginalne i szczęka mi troszkę opadła:
np. przegub zewnętrzny 740 zł
czujnik ABS 340 zł
akumulator oryginalny 44 Ah 365 zł (producent Varta)
łożysko tył 750 zł
ogólnie to kosmos :shock: , albo ja za mało zarabiam (to drugie to na pewno) :banghead:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Witam ja tez mam delikatnie mokra skrzynie no ale nie tak jak kolega na fotkach powyzej i przy okazji wymiany uszczelniacza chce wymienic olej w skrzyni powieccie ile wchodzi tam oleju???
RUMAK
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

max 3,5 litra jak na moje oko tam weszło, olej przekładniowy o specyfikacji: 75W90 (zalecany) lub 80W90.
civic r18a2/407 1,6 HDi
a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: axit »

Całkowita ilość oleju w skrzynce przekładniowej: około 3,1 dm3
wg Sam naprawiam Tł. Sławomir Polkowski strona 323
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

może ktos dokładnie opisać jak wymienić ten uszczelniacz? bo ja próbowałem wczoraj ale mi sie nei udało(nawet nie moge popuścić korka żeby spuścić ten olej ze skrzyni tak mocno trzyma(próbuje odkręcić to śrubą 17 z dwoma skontrowanymi nakrętkami zespawanymi do śruby) wczoraj ukręciłem tą śrube nawet :eek: no to myśle zrobić tym drugim sposobem że odkręca sie tą małą śrubke(1 na zdjeciu) ściąga sie ten cały mechanizm z tej srebrnej rury(chyba y wybierak) i w miejscu (2 na zdjęciu) tam jest ten uszczelniacz? i musze go wydłubać zsunąc z tej srebrnej rury i założyć nowy? dobrze myśle? cięzko go wyciągnac/wydłubać?
http://img3.imageshack.us/img3/323/28905164.jpg
a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: axit »

1. Wyczyść miejsce okolic simeringa
2. odkręć srubę oznaczona u ciebie jako "1"
3. młoteczkiem "odbij" elemt w któym jest ta śruba - może ciężko schodzić
4. korek spustu i korek wlewowy znajdują się od strony kierowcy są to 17 IMBUSOWE
BTW korek spustowy widać prawie od razu, korek zalewowy jest jakieś 15 cm wyżej nad pół osią bliżej tyłu samochodu TEŻ 17 IMBUS
5. odkręcasz spustowy łapiesz olej (AHA odkręcenie może wymagać trochę siły)
6. po tym jak spukałes już element nachodzący na wałek (BTW niewim jak to się nazywa ) przystępujesz do wydłubywania simeringa
7. wydłub DELIKATNIE żeby nie porysować tej powierzchni. U mnie wyszedł szybko bo juz go niewiele było
8 dobierz sobie rurkę (najlepiej wcześniej mając simreing w ręce) bo później będziesz nią pobijał w simeging żeby wszedł - jak będzie w miarę długa to się nic nie stanie / oczywiście żeby ci tam wlazła.
9. przy końcowym wbijaniu simeringa możesz użyć łyżki żeby sobie pomóc wbić go na miejsce.
10. po wbiciu simeringa tak ze licuje się z powierzchnią obudowy zakręcasz korek spustowy.
11. Zalewasz przez wlewowy około 3,0 /3,2 L oleju aż ściekonie albo jak chcesz towsadź palec i sprawdź czy już jest - u mnie wlazło 3.0 i jest niewiele poniżej poziomu korka.
12 zakręć kore
13 składasz resztę do kupy
14. czyścisz wszystko jakąś szmatą lub lepiej np "brejklinerem " żeby w razie czego zobaczyć skąd cieknie dalej.

Technik podejścia i siły uderzeń lub wydzierania dobierzesz sam jak ci najwygodniej.


BTW szczelną skrzynię mam i ja :yahoo:

BTW wlazło 3.0 oleju, ale przy spuszczaniu zeszło tylko ..... 1,2 Litra
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

no super opis tego teraz wiem z czym to sie je :yahoo: , powinieneś umieścić to w dziale manuale do polo. a jeszcze apropo "wydłub DELIKATNIE żeby nie porysować tej powierzchni" chodzi by nie porysować tego srebrnego wybieraka co wchodzi do skrzyni? ostatnio na niego patrzyłem to nie jest idealnie płaski i równy tylko ma delikatne małe szramki porysowania ale moze nie będzie sie już lało jak wymienie ten simering.Mało tego cały ten simering mam zaklejony czerwonym silikonem hehe(mechanik poprzedniego właściciela miał taki patent), a "przy końcowym wbijaniu simeringa możesz użyć łyżki żeby sobie pomóc wbić go na miejsce." to rurką nie wbije go do końca? on sie mi będzie sunął po tej rurze no nie? chodzi Ci o taką obiadową łyżke :-D ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”