Z tym objawem jeżdzę już ponad rok bo spalanie jest w normie. Jedyne na co się mogę uskarżać to to że czuć spaliny gdy auto np. stoi w miejscu na zapalonym silniku (wydech jest szczelny - to zapach wydobywający się z tłumika końcowego) . Druga sprawa jest taka, że przy niższych temperaturach powietrza ciągne za sobą biały ogon spalin (jakby dużo wody w paliwie...) O ile może się to wydawać normalne jak samochód jest 'zimny' to w moim przypadku objaw ten nie ustępuje (albo ustępuje w niewielkim stopniu) nawet gdy auto się nagrzeje ...
I tutaj pytanko, co mogę sprawdzić po podłączeniu auta pod VAG i w jakich nastawach ? Możliwe że szwankuje sonda lambda ? zbyt bogata mieszanka ? stąd tak czuć spaliny ?
Podejrzewam, że samo paliwo które lałem przez ponad rok nie jest najlepszej jakości (Auchan) , ale ostatnie 3000km robiłem tylko na paliwie z BP i objawy takie same...
A samo spalanie na tym samym poziomie, nie zauważyłem podwyższonych wartości
Dzięki za jakieś rady co można by sprawdzić .
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie
zobacz czy Ci płynu chłodniczego nie ubywa i czy po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego nie czuć spalin, jeśli tak to plus biały dym oznaczają przepalenie uszczelki pod głowicą
Odnośnie płynu chłodniczego to jutro wymieniam pompę wody bo od 2 tygodni ubywało mi płynu . Dzisiaj to zdiagnozowałem .
Jutro jeszcze spojrzę na uszczelkę.
Zawsze obstawiałem że to coś z sondą Lambda, jednak nie wiem czy sam mogę to sprawdzić.
Co ciekawe pół roku temu na badaniu tech. facet pytał mnie na jakiej stacji tankuje, bo też mi zwrócił uwagę na podniesione te wartości z odczytu spalin..
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie
[quote=""Bielo""]szczerze to na forum już musisz w wyszukiwarce poszukać bo ktoś kiedyś też wrzucał zdjęcie i wartości :scratch:[/quote]
Będę próbował. Dzieki
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie