[6N] Twardy pedał sprzęgła

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
Rangers76

[6N] Twardy pedał sprzęgła

Post autor: Rangers76 »

Witam
Mam pytanie. Odkąd mam Polo twardy jest pedał sprzęgła. Biegi wchodzą chyba ok bo nie mam z kim porównać (no może poza wstecznym trochę zawsze chrupnie). Mnie to nie przeszkadza ale żonkę boli noga. A ja mam już dość jej narzekania :)
U mojego szwagra w Polo 1.1 sprzegło chodzi leciutko. Od czego to zależy?
Co mogę zrobić? Trzeba wymienić sprzęgło? Linkę?
w
wbr98wa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:51

Post autor: wbr98wa »

na 100% linka sprzęgła, przerabiałem to u siebie, uważaj teraz na mocowanie pedału sprzęgła, jak lnika chodzi cięzko lubi się tam wyginać blacha od linki i przez to sprzegła nie idzie dobrze wyregulować.,
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

ja z tymi 100% bym nie był pewny, ale to najwyżej kolega Ci zwróci koszt :D temat sprzęgła przerabiany miliard razy na forum, radzę poczytać a wszystko stanie się jasne
w
wbr98wa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:51

Post autor: wbr98wa »

no tak na 100% nikt nie jest pewien.
Odłącz linkę od skrzyni i zobacz jak chodz, wówczas bedziesz wiedział...
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

ok spróbuję
thx
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Mi sprzęgło też chodziło twardo. Pewnego razu jak padła tarcza wymieniłem kompletem. Zmiana ogromna nie wymieniając linki, podejrzewam że to wina docisku - twarde sprężyny.
Obrazek
T
Tony
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 339
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:37
Lokalizacja: WF

Post autor: Tony »

prawdopodobnie sprzgło ale jeszcze przyczyna moze byc łapa sprzegła tak zwane widełki sterujace łozyskiem oporowym.nazbierało sie syfu i przez to tez moze pedal cieżko chodzic, w taki sposb linka sprzegła moze sie urwac
V ZLOT   PKP  2010
VI ZLOT  PKP  2011:
I MIEJSCE W TURNIEJU PIŁKI NOZNEJ.GRUPA MAZOWIECKA

Grupa Mazowiecka -Stara gwardia
Smigałem: Polo 6n2 sdi , 6n2 gti ,Golfik 4 ,  9n 1.9TDI     
:  Audi A6 C6 3.2 Fsi .Audi Q7 4.2. Hyundai I 30 1.4
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

a jakie są koszty sprzegła (kompletu) i jego wymiany? (coby machanik za mnie nie zdarł)
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Samo sprzęgło (komplet) to koszt około 300zł w górę zależy jakiej firmy, może być LUK lub droższe np. SACHS a robocizna... hmhm myślę ze za mniej niż 150zł nikt tego nie zrobi. Wiadomo trzeba ściągać całą skrzynie więc jest przy tym trochę zabawy.

I jak by gość już to robił to proponuje nasmarować elementu widocznie na dole pod tym linkiem:
viewtopic.php?f=25&t=40762
Obrazek
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

Mam prośbę
Napiszcie plis jak odpiąć linkę od sprzęgła.
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

Ja mam nową linke SASH i pedał cięzko chodzi dalej. Do tego jeszcze skrzypi. Na forum jest manual na temat zmiany tulejki i panewki przy skrzyni biegów gdzie wchodzi linka. Wg mnie to jest tego wina a nie linki.
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

[quote="Rangers76"]Napiszcie plis jak odpiąć linkę od sprzęgła.[/quote]

Jak z samo-regulatorem to ścisnąć go mocno i ściągnąć z dźwigni.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Ja poszukałem i za valeo dałem 260zł (jakieś pół roku temu) i jest miękkie, można powiedzieć, idealne i nic nie skrzypi (linka wymieniona na trw ponad rok temu i sprawuje się bez zarzutu). Piszę to bo naczytałem się na forum jak to komplet sprzęgła które było montowane na pierwszy montaż (właśnie valeo) jest złe, niedobre i w ogóle, a zamienniki linek wszystkie co do jednej padają od razu.. Może miałem szczęście :piwo:
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Co do zamienników linek mam linkę sachs i skrzypi normalnie na pedale czuć stukanie i skrzypienie
dzwięki wydobywają się z samo-napinacza, a co dziwnego na zapalonym silniku skrzypienie się nasila a na sucho jakby ustaje. jestem zdesperowany i chyba kupię ori linkę. Dodam że sprzęgło było wymienione 10 kkm temu na valeo a linka ma 3 miesiące bo stara była szmelc, nowa może ze 3 tygodnie chodziła ok i zaczęła skrzypieć w samo napinaczu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”