[6n] Cała prawda o 1.4 16V AFH

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gregory.sc
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 25 lut 2012, 18:51
Lokalizacja: Stettin

[6n] Cała prawda o 1.4 16V AFH

Post autor: gregory.sc »

Witam
Panowie, jakie jest Wasze generalne zdanie o w/w silniku?
Pytam bo rozmawiając tu i tam opinie są skrajne, ale mało uzasadnione.
Na "-" słyszałem, że to nie ciekawy wybór bo silnik nie udał się VW [ale co się nie udało to już nie wiadomo...], że tuleje cylindrów się szybko zużywają a są niewymienne, że olej wciąga jak smok itp, itd...
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Tak samo mozna by pisac o ajv,bo tez bardziej awaryjne sa.Kazda 16v napewno nie miala latwego zycia.Tym bardziej w polo,gdzie te silniki pokazywaly znaczny pazur.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

gregory.sc gdyby były takie kichaste to producent by ich nie homologował do sportu, a tylko 1.4 16v i GTI miały homologacje FIA rajdową. Dlaczego? Bo jak wiadomo sport to reklama a jaką reklamą byłoby auto z rozpadającym się silnikiem.

przem_polo słusznie prawisz, są to najmocniejsze wersje więc ktoś kto je kupuje planuje korzystać z ich osiągów i je depta. A w takich warunkach szybciej coś poleci niż przy delikatnej jeździe.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

[quote="Skfarek"]
przem_polo słusznie prawisz, są to najmocniejsze wersje więc ktoś kto je kupuje planuje korzystać z ich osiągów i je depta. A w takich warunkach szybciej coś poleci niż przy delikatnej jeździe.[/quote]
do tego powinno iść w parze równie dobre traktowanie polo podczas napraw, niestety niektórzy kupują takie auta depczą ostro a oszczędzają na serwisie...
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote="kolo"]do tego powinno iść w parze równie dobre traktowanie polo podczas napraw, niestety niektórzy kupują takie auta depczą ostro a oszczędzają na serwisie...[/quote]
To napewno nigdy nie jest dobre rozwiazanie.Kupujac afh,czy ajv trzeba liczyc sie z tym,ze czesci sa duzo drozsze.Musza byc tez trwalsze/dobrej jakosci,bo to nie samo co jazda 60KM.Np do aex rozrzad z robocizna kosztowal mnie ok350zl to w przypadku ajv cena bedzie dwa razy wyzsza(czeci tez duzo lepszej jakosci).
Gregory afh wcale nie bedzie duzo tansze w utrzymanio niz ajv(gti).
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
gregory.sc
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 25 lut 2012, 18:51
Lokalizacja: Stettin

Post autor: gregory.sc »

O homologacji FIA nie wiedziałem, taki fakt przemawia zdecydowanie na +
Co do eksploatacji to sobie zdaję sprawę z ewentualnych kosztów.
Od wieków stosuję części z górnej półki dzięki czemu, odpukać, auta w moim posiadaniu odwdzięczają się bezawaryjną jazdą.
Pytanie techniczne -> co ile km wymienia się rozrząd w AFH?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote="gregory.sc"]co ile km wymienia się rozrząd w AFH?[/quote]pierwsza wymiana po 90.000, każda kolejna co 60.000. do wymiany jest pasek, napinacz, rolka prowadząca oraz pompa wody.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”