Witam forumowiczów.
Niedawnymi czasy kupiłem polówke za wstydliwe pieniążki.
Początkową diagnozą (piszczenie podczas jazdy) było łozysko oporowe. W tym celu położyłem się pod samochód i wyciągnąłem skrzynie.
Okazało się, że dotychczas siedziała w nim skrzynia z 1991 roku(wybite na obudowie) o oznaczeniu 8N. Prawdopodobnie pochodzi od GOLFA mkII.
Niestety wyrwany kawałek obudowy spowodował wylanie praktycznie całości oleju i skrzynia pracowała jakiś czas na sucho.
Po rozbiórce skrzyni:
-synchronizatory w porządku, łożyska ciche i bez latania,
- duży uszczerbek w obudowie przy przegubie po lewej stronie - domniemam że mogło coś wpaść między przegub, a skrzynie, bo wgniecenie jest do wewnątrz.
Przed chwilą kupiłem skrzynię CWU od kolegi z forum i w następnym tygodniu wrzucam świeżą skrzynke.
Moje pytania:
Jakie łożysko oporowe użyć? Nie miałem styczności z oryginałem a tylko z tym starym z golfa. Silnik AEA skrzynia CWU.
Naprawiać tą starą skrzynie 8N? Dojrzałem że były również w Polo 1.0.
Z góry dzięki za pomoc, myślę, że wątek dość specyficzny więc może sie komuś przydać.
Pozdrawiam