[9n] Brał olej i wywala błedy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bochum80
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 sty 2010, 20:03

[9n] Brał olej i wywala błedy

Post autor: bochum80 »

Witam
Silnik 1.4 16V BBZ (101KM)
Aktualnie po wymianie uszczelniaczy zaworów (w tym tygodniu) - prawdopodobnie po przegrzaniu silnika - od zakupu trzy lata i sukcesywne powięszające się zużucie oleju
Cały czas pali się kontrolka spalin oraz sporadycznie EPC, błędy sprzed wymiany uszczelniaczy jeszcze nie wykasowane.
Błędy:
16786 Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin zbyt duży przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16825 System kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17961 Czujnik ciśnienia paliwa/atmosferycznego - zakres/zła funkcja
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17912 Nieszczelność układu ssącego
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Czy dobrze kombinuję że lamba do wymiany i EGR do czyszczenia/wymiany??
Dziękuję za info:)
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

jeśli chodzi o EGR to raczej mogę potwierdzić. Miałem te sam błąd - ten pierwszy. Skończyło się wymianą EGR, bo czyszczenie nic nie dało. Na forum jest manual w moim wykonaniu na ten temat. Masz tam wszystko o adaptacji, samej wymianie oraz samym zaworze. Numer części, producent idp.

Co do pozostałych, nie pomogę.

BTW. Ile Ci pożerał oleju przed naprawą uszczelniaczy? Kopcił? Bo mój pożera ok 1,5L/15 000km pełnego syntetyka 5W50. ALe to tylko na trasie powyżej 3500 RPM. Ale nie kopci, a spaliny na przeglądzie ma ok.

Pozdrawiam
b
bochum80
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 sty 2010, 20:03

Post autor: bochum80 »

[quote=""Witek6935""]jeśli chodzi o EGR to raczej mogę potwierdzić. Miałem te sam błąd - ten pierwszy. Skończyło się wymianą EGR, bo czyszczenie nic nie dało. Na forum jest manual w moim wykonaniu na ten temat. Masz tam wszystko o adaptacji, samej wymianie oraz samym zaworze. Numer części, producent idp.

Co do pozostałych, nie pomogę.

BTW. Ile Ci pożerał oleju przed naprawą uszczelniaczy? Kopcił? Bo mój pożera ok 1,5L/15 000km pełnego syntetyka 5W50. ALe to tylko na trasie powyżej 3500 RPM. Ale nie kopci, a spaliny na przeglądzie ma ok.

Pozdrawiam[/quote]
Dzieki za info
Co do spożycia oleju było na poziomie około 4l w ciągu ostatniego roku (około 20tys km - jazda mieszana żony - raczej bez szaleństw) - także sporo. Łepał olej już wcześniej, ale nie w takich ilościach - zaczałem się martwić jak parę razy pojawiła się kontrolka spalin - jednak jak ja się przejechałem dynamicznie do tej pory gasła- teraz już nie :( - podejrzewa że EGR jak i sonda zawalone olejem jak ta lala.
Na uszczelniaczach luz rzędu 1-1.5mm na srednicy i twarde - więc raczej znalazłem winowajce.
Przy okazji wymieniony rozrząd, olej, filtry i świece.
EGR'a postaram się wyczyścić, nie wiem czy jest sens z sondą lambda - niech żonka jeszcze trochę pojeździ dynamicznie to może ją ruszy - nadzieja matką głupich :P
b
bochum80
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 sty 2010, 20:03

Post autor: bochum80 »

Dzisiaj po weekendowym moczeniu EGR'a w benzynie ekstrakcyjnej zamontowałem zaworek, wykasowałem błąd (był tylko ten od EGR'a) i zobaczymy co to da :)
Oleju już nie wsysa więc jest nadzieja :blind:
b
bochum80
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 sty 2010, 20:03

Post autor: bochum80 »

I po dwóch tygodniach jeżdżenia na wyczyszczonym EGR'ku brak błędów i zauważalnego zużycia oleju - więc "TFU TFU" przez lewe ramię - powinno być OK :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”