Dwa pytania dotyczące tylnej klapy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
Buli fan VW
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 02 gru 2008, 15:15

Dwa pytania dotyczące tylnej klapy

Post autor: Buli fan VW »

Witajcie!

W moim Polo tylna klapa nie prezentowała się dobrze. Rdzawy pryszcz, delikatne wgniecenie i ruda przebijająca się od strony gumowych zderzaków na rantach - obraz nędzy i rozpaczy. Nabyłem inną, w cenie lakierowania starej. Jest znacznie ładniejsza, niestety nie idealna ale to temat na inne rozważania. A teraz konkretnie:

1.Z racji tego, że moja nowa klapa jest bardzo zdrowa aż korci mnie, żeby zabezpieczyć jakoś dolne krawędzie zgrzewu od wewnątrz. Myślałem nad czymś w rodzaju Fluidolu lub innego preparatu, który uchroni to miejsce przed korozją a jednocześnie nie wypłynie w postaci tęczy po każdym myciu. Co możecie mi polecić?

2.W nowej klapie jest 3 światło stop. Ponieważ mój krążownik nie posiadał seryjnie tego dodatku (model 95) muszę pociągnąć przewód od lampy zespolonej. I tu moje pytanie? Czy ktoś zna jakiś mało inwazyjny sposób na przeciągnięcie tego przewodu pod podsufitką i pokryciem tylnego słupka? A jeżeli nie ma to jak odpiąć tylną część podsufitki?

Serdeczne dzięki za wszelkie rady.

PozdraVWiam!
Der Volkswagen. Da weiss man, was man hat.
B
Buli fan VW
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 02 gru 2008, 15:15

Post autor: Buli fan VW »

Odpowiedzi nie uzyskałem ale skoro już założyłem ten temat to odpowiem sobie sam - komuś może to kiedyś pomoże:)

A zatem:

Ad.1 Nowo nabyte drzwi rozebrałem z zamka i klamki. Otwory zalepiłem taśmą malarską i odkurzyłem wnętrze klapy.
Do konserwacji użyłem środka Tectyl marki Vavoline. Bardzo fajna sprawa - na bazie ropy naftowej, miękki. Wysycha w ciągu 4 godzin, choć wysycha to nieprecyzyjne okreslenie - po tym czasie po prostu przestaje pachnieć. Tworzy on jednak fajną lepką powierzchnię więc mam nadzieję, że ochroni moją klapę na długo:)

Ad.2 Przeciągnięcie kabla jest bardzo proste, choć wymaga nieco cierpliwości. Ja użyłem do tego dłuższego, sztywnego kabla instalacyjnego. Po jego wyprostowaniu odpinamy gumową przelotkę między nadwoziem a pokrywą bagażnika i wsuwamy przewód jak najbliżej tylnej części słupka. Kiedy przebijemy się w dół - podpinamy kabel, który chcemy przeciągnąć do drutu i ciągniemy całość w dół. Gotowe. Dodam jeszcze iż aby podłączyć to wszystko elegancko użyłem kostki z Golfa IV 1J i wpiąłem się po prostu do wkładu lampy tylnej zespolonej. Zacisk BR to plus dla świateł stop.

PozdraVWiam!

PozdraVWiam!
Der Volkswagen. Da weiss man, was man hat.
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”