[9N3] 'Niesprawność w układzie wydechowym - Polo IV 2008

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
Lady_K
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 paź 2011, 7:08

[9N3] 'Niesprawność w układzie wydechowym - Polo IV 2008

Post autor: Lady_K »

Pomocy:)

Nie wiem, od czego zacząć, więc opiszę całą historię samochodu:)

Polusiem wyjechałam z salonu w Sylwestra 2008:) Nie minęły 24 godziny a ja już dzwoniłam po assistance - 3 razy, dopóki Autopremium w Poznaniu się nie zlitowało i nie wymieniło mi rozrusznika. Przez półtora roku nie miałam potem problemów (oprócz skradzionego koła i kołpaków, ale to akurat nie wina samochodu), aż do zeszłej zimy. Najpierw popękały rurki od spryskiwacza (płyn zamarzł), potem zaczął wyciekać płyn chłodniczy. Polo ustawione było w trybie serwisowania longlife, więc w ciągu tych niecałych 3 lat tylko raz wołał o przegląd - zrobiłam w ASO. W sierpniu tego roku zdecydowałam się na założenie instalacji gazowej. Przy okazji zrobiłam przegląd w 'zwykłym' warsztacie. Dwa tygodnie temu popsuł się czujnik temperatury silnika - wentylator od chłodnicy cały czas chodził, rozładował mi się akumulator, znów naprawa w ASO... Po wyjechaniu z serwisu Polo zaczęło wołać o przegląd - był już robiony, ale nie w ASO, więc zignorowałam klucz na wyświetlaczu. W sobotę wylatywałam na urlop z Berlina. 70 km od Berlina zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka - niepsrawność w uładzie wydechowym. Dojechałam do Berlina, zostawiłam samochód i poleciałam na wakacje. W niedzielę jednakże wracam i trochę się obawiam o powrót do Poznania :)

Po pierwsze - czy bezpiecznie jest jeździć kiedy ta kontrolka się pali? Po drugie - czy te problemy z układem wydechowym mogą być spowodowane gazem? Po trzecie - czy jest możliwość, że wcale nie ma problemów z układem wydechowym, tylko Polo wariuje, bo myśli, że ma nie zrobiony przegląd?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi:)
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 9:28 przez Lady_K, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mexx
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 09 paź 2011, 15:50
Lokalizacja: SosnoVWiec

Post autor: Mexx »

Jeździć dalej, czasem jak zalejesz kiepskie paliwo to się może zapalić, możesz też pojeździć trochę, aby utrzymac min. 3000obr, powinno pomóc.
Obrazek
L
Lady_K
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 paź 2011, 7:08

Post autor: Lady_K »

Okazało się, że kontrolka zapaliła się od gazu - w ASO skasowali 320 PLN i kazali wyregulować instalację. W zakładzie regulującym instalację skasowali 50 PLN i powiedzieli, że za to, co zrobiło ASO skasowaliby 80 PLN :rotfl:

Kontrolka zdążyła mi się zapalić już drugi raz, u gazowników skasowali mi ją za darmo... Czekam, aż się znów zapali ha ha ha ha ha...

No, ale jak kogoś nie stać na benzynę, to musi się pogodzić z różnymi gazowymi przygodami:D

Dzięki za odpowiedź, Mexx :)
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Pieniądze zaoszczędzona na gazie przeznaczyłaś na ASO ;)
Proponuje znaleźć tańszy zamiennik ASO czyli warsztat z kumatym mechanikiem.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

I będzie Ci się zapalać jeszcze nie raz. Druga sonda lambda pewnie wykrywa problem z katalizatorem. Jeśli tak to prawidłowo powinnaś go wymienić. Niestety przy LPG potrafią szybciej się sypać. Niestety nie jest tani...

Czy ASO powiedziało Ci dokładnie co to za błąd?

J
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”