Wymiana paska rozrządu. 76k km?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Wymiana paska rozrządu. 76k km?

Post autor: SkoreK »

Witam,
nie długo jadę za granicę samochodem. W czym problem? No więc autko ma już 76k km z hakiem, rocznik 98, 1.0 aer 50km. Pasek rozrządu nie był jeszcze chyba wymieniany, a ponoć powinno się wymieniać co 60-90k. Nie chcę, żeby w trasie coś się rozleciało ze starości :P Pytanie, czy muszę wymieniać również pompę wody (chcę uniknąć nadmiernych wydatków bo i tak nie mam kasy a sam pasek z rolką i wymianą trochę kosztuje)? Czy takie coś będzie pasować do mojej Poli wpiszcie w szukaj CT 846 K1. I czy mam rozumieć, że ten kpl tzn. pasek + rolka, to to jest pasek + napinacz? Pomóżcie :)
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

Jeśli Pasek nie był nigdy wymieniany, to powinieneś to zrobić, bo ze starości może nie wytrzymać chociaż ori pasek długo pociągnie. Jak masz tylko tyle kilometrów zrobione i jest to pewny przebieg, to odpuść sobie tą pompę wody, no chyba że szwankuje. Jak chcesz wymienić pasek, to nie kupuj najtańszego gówna.... takie minimum to chociaż bosch i wymień rolki i napinacz.
W 350zł powinieneś się zmieścić ze wszystkim. Zadzwoń do kilku warsztatów i zapytaj o cenę. A najlepiej jak byś miał jakiegoś znajomego mechanika, co zrobi Ci taniej.
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

Pasek + rolki Contintech + napinacz Ruville = ok 320zł + robocizna. Ile taka robocizna może wynieść? kolo 200-250 spokojnie nie? Drogo drogo, chyba będzie trzeba pojechać innym środkiem transportu, bo obawiam się, że może pęknąć, różnie to bywa, a szczęściem nie szastam :roll:
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Niestety rozrząd to dosyć kosztowna sprawa ale następuje rzadko więc jest do przełknięcia :grin:
Wymień razem z pompą bo koszt wymiany pompy =koszt wymiany rozrządu więc szkoda płacić 2 razy za to samo a takie oszczędności często bywają krótkoterminowe.
Ja zakładałem u siebie pasek conti +napinacz ina+pompa ruville i wyniosło ok.600 z robotą.
Ale to było parę lat temu choć ceny nie powinny się zmienić jakoś znacząco
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

To w takim razie trzeba będzie tak zrobić, tzn wymienić bo i tak mnie to czeka :( Jakieś konkretne modele polecacie? Czy brać po prostu firmy conti/ina/ruvielle, które internetowy sklep IC mi wyrzuci w wynikach? Skąd mam wiedzieć czy np. pasek Conti z rolkami CT 846 K1 będzie pasował, a taki wynik mi sklep wyrzuca. Muszę jak najszybciej to załatwić, bo 27 jakoś bym jechał.

Edycja:

Co myślicie o
Pasek + rolka (kpl.) Contitech CT 846 K1 w intercars 183zł
Napinacz INA 531 0252 30 w intercars 125zł
Pompa wody Topram Hans Pries HP108 265 w intercars 186zł lub
Pompa Hepu P541 w intercars 206zł <-- tu się zastanawiam, czy pompa naprawdę jest konieczna, problemów z chłodzeniem nie mam, a auto ma prawdziwe 76k km
Ostatnio zmieniony 11 cze 2011, 17:11 przez SkoreK, łącznie zmieniany 1 raz.
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote="SkoreK"]320zł[/quote]
Ja za tyle wymienilem rozrzad z robocizna i czesciami(caly rozrzad i pompa wody).Czesci 200-250 i robocizna 150zl.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote="SkoreK"]Pompa wody Topram Hans Pries HP108 265 w intercars 186zł[/quote]

W przypadku pompy postawił bym na jakąś sprawdzoną markę:Ruville,SKF,Hepu
co do Topran panuje opinia że należy omijać je szerokim łukiem chociaż sam nie miałem z tą firmą styczności :grin:

Rolka = rolka napinacza,napinacz czyli to co potrzebujesz.

Spróbuj popytać po warsztatach ile wyjdzie taka wymiana rozrządu z ich częściami,mają duże zniżki w hurtowniach więc często wychodzi taniej niż sam kupował byś części.

A kompletny rozrząd z wymianą za 300 zł to chyba trochę za tanio :niewiem: choć w wawie ceny pewnie trochę wyższe
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

Bez pompy wyszło by mnie z robocizną 510-520zł, z pompą 730! zł :O. Co myślicie o zestawie z mojego postu wyżej? Powinno wszystko współgrać? Technicznie nie wiem jakie Polo ma w tej kwestii parametry, więc ufam temu, jakie części intercars pokazuje po wybraniu mojego silnika :(
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Coś drogo ja za kompletny zapłaciłem 450 zł z wymianą pasek gates rolka ina pompa skf
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

Jak chcesz jeszcze zaoszczędzić, to zrób tak: Jakiś Twój znajomy albo rodzina z pewnością ma garaż, weź go na jeden dzień, rozbierz sobie sam autko dogadaj się z jakimś mechanikiem, że podjedzie do Twojego garażu wymieni Ci rozrząd a Ty już poskręcasz sobie autko. Ja tak robiłem i razem z robocizną wyszło mi jakoś 340zł ale ten mechanik, to był mój znajomy.
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

SkoreK
A przypadkiem w swoich obliczeniach nie policzyłes 2x napinacza? bo po ostatniej (czwartej)edycji swojego posta masz tak:[quote="SkoreK"]Pasek + rolka (kpl.) Contitech CT 846 K1 w intercars 183zł
Napinacz INA 531 0252 30 w intercars 125zł
Pompa wody Topram Hans Pries HP108 265 w intercars 186zł lub
Pompa Hepu P541 w intercars 206zł[/quote]

Powinno być:
Pasek + rolka (kpl.) Contitech CT 846 K1 w intercars 183zł
Pompa Hepu P541 w intercars 206zł
+ jakieś 200 za wymianę i to daje 600 zł na dobrych częściach.
A pompę wody wymienia się profilaktycznie bo następny raz do rozrządu zajrzysz za 90 kkm czyli za parę lat
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

Nie byłem właśnie pewien czy ta rolka z kpl. Contitech to jest właśnie ten "napinacz" :D nie znam się na tym, a nikt mi nie wyjaśnił hehe. Jeden kolega zasugerował:
takie minimum to chociaż bosch i wymień rolki i napinacz.
Odebrałem więc, że rolka z kpl. a napinacz to co innego :) Czyli mam rozumieć, że wystarczy kpl. Contitech + pompa wody, ewentualnie pasek Contitech za 40zl + napinacz(rolka) INA za 125zł + pompa? Bo coś czytałem, że jest rolka napinacza, rolka "transportowa?".
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

W twoim silniku nie ma rolki prowadzącej
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

Czyli panowie brać pasek Contitech za 40zł, rolke/napinacz INA za 125, pompe wody hepu 206 + robocizna i to wszytsko?

Dzięki za wszelkie odpowiedzi, człowiek cały czas się uczy :)
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

hmm. Osobiscie bym wymienil te graty ale dziwne jest to ze autodata podaje ze pierwsze sprawdzenie rozrzadu powinno byc po 60 tys mil a kolejne co 20 tys mil. I co dziwne nie wymaga sie okresowej wymiany rozrzadu. Jesli ktos sam robi sobie w garazu to ja bym wymienil tylko sam pasek i po sprawie. Ja tam co pewien czas w swoich autach poprostu sprawdzam jak wyglada rozrzad i co sie tam dzieje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”