Szereg pytań :)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
pr0
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 08 mar 2011, 16:50

Szereg pytań :)

Post autor: pr0 »

Witam wszystkich forumowiczów! Niedawno kupiłem białą 6KV 1.6 55kW w fajnym stanie z przebiegiem 160 000km którą w najbliższym czasie spróbuję się pochwalić w dziale ze zdjęciami aut z forum :)

Mam z nią parę problemów, drobiazgi, jednak przez moją pedantyczność nie dają mi spocząć ;)

1. Lekkie falowanie obrotów zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Auto nigdy nie miało LPG. Zakres ok. 50 obrotów częstotliwość raz na 2 sekundy. Tak naprawdę nie zauważalne, ciężko wyczuć. Widać to na obrotomierzu i słychać gdy ściszymy radio. Ponadto delikatnie drga. Czy to wina świec?

2. Na drugim biegu niezależnie czy przyspieszam czy jadę z puszczonym pedałem gazu lekko wyje przy 1200 - 2000 obrotów. Dzieje się to tylko na tym konkretnym biegu przy określonej prędkości obrotowej silnika. Nic nie wiem o oleju w skrzyni biegów i jego ewentualnej wymianie. Czy właśnie pada mi skrzynia?

3. Gałka zmiany biegów kręci się w przedziale 15' w prawo i lewo. Kupiłem zestaw naprawczy z allegro za 10 zł bo ponoć wyrobiło się jakieś łożysko (możliwe to?).

4. Po puszczeniu kierownicy auto jedzie na wprost z kierownicą przekręconą o ok. 20' w prawo. Dodatkowo walnięta jest prawdopodobnie pompa wspomagania (działa, ale czasem wyje jakby ocieranie się gumowych elementów kiedy auto jedzie z bardzo małą prędkością lub stoi). Co tu może się dziać?

5. Nie działająca klima - lampka AC pali się a sprężarka załącza ale leci powietrze jak ze zwykłej dmuchawy. Nie wiem kiedy był wymieniony czynnik ale sprawdziłem ciśnienie w układzie gdzie powinien być i było wysokie. Jechać nabić?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi i wszelkie sugestie :)

Prawdopodobnie mój temat powinien znaleźć się w dziale "Usterki". Jeśli jest tu administrator/moderator, bardzo proszę o przesunięcie tematu do działu "Usterki". Z góry dziękuje i przepraszam!
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="pr0"]Prawdopodobnie mój temat powinien znaleźć się w dziale "Usterki". Jeśli jest tu administrator/moderator, bardzo proszę o przesunięcie tematu do działu "Usterki". Z góry dziękuje i przepraszam![/quote]
temat jest w dobrym dziale. gdyby było inaczej, nie zaakceptowalibyśmy go wcześniej :)
Awatar użytkownika
pr0
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 08 mar 2011, 16:50

Post autor: pr0 »

Trochę się zdziwiłem bo temat gdzieś uciekł zaraz po tym jak post został przeze mnie zedytowany. Dostałem potwierdzenie na mail, że wszystkie jest ok a po 15 minutach... gdzieś zniknął :| Pomyślałem, że wylądował na śmietniku bo bardziej pasuje do działu usterki (niby 6N to całkiem inna konstrukcja ale tam przekopiowałem jeszcze raz identycznego posta [może być dubel jeśli jakiś modek zatwierdził]).

Co do tematu, dodam, że używałem szukajki ale nic ciekawego nie znalazłem dlatego zdecydowałem się na założenie odrębnego tematu. Było trochę o klimie i spróbuję najpierw napełnić a potem się martwić :)

Mam nadzieje, że mimo przeciwności losu szybko zdobędę niezbędnych 10 postów i stanę się pełnoprawnym użyszkodkiem forum :grin:

PS: Ostatnio będąc na trasie chciałem dojechać do mojej ulubionej stacji paliw. Nie zapalała się rezerwa jednak zaniepokoiłem się, że wskazówka sięga równo stanu spoczynkowego... Zatankowałem 44,43 litrów PB95 na statoil :o Czy wszystkie 6KV z przed liftingu nie miały kontrolki rezerwy?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Ad. 1
Tu baty dla ciebie bo o tym to encyklopedie można napisać z postów na forum.
Ad. 2
Możliwe że łożysko w skrzyni huczy. jak coś to jest to spory wydatek. Mimo że dużo jest opinii żeby kupować druga skrzynie sprawną, to ja jestem zdania że lepiej dołozyć troszkę kasy i zregenerować swoją skrzynię. Nigdy nie wiesz co kupisz.
Ad. 4
Możliwe że pada pompa wspomagania. ale tak na "oko" stwierdzić się nie da. A to że kierownica jest w złej pozycji, to albo źle ustawiona zbierzność kół, lub źle założona kierownica.
Ad. 5
Jechać sprawdzić szczelność, ilość czynnika chłodniczego, odgrzybić. raz do roku taki zabieg powinno się przeprowadzić. u mnie klima chłodziła całkiem sprawnie.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

[quote="pr0"]PS: Ostatnio będąc na trasie chciałem dojechać do mojej ulubionej stacji paliw. Nie zapalała się rezerwa jednak zaniepokoiłem się, że wskazówka sięga równo stanu spoczynkowego... Zatankowałem 44,43 litrów PB95 na statoil :o Czy wszystkie 6KV z przed liftingu nie miały kontrolki rezerwy?[/quote]
Ja mialem licznik bez tej kontrolki, ale sie zepsul i trafil mi sie z kontrolka, ale dopiero zaswiecila jak wsadzilem tam zarowke. Byl temat o tym poruszany nie raz.

Odnosnie klimy, to moze kompesor nie nabija cisnienia. Grzeje Ci sie chlodnica od klimy? Moze zawiesil sie czujnik cisnienia.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
pr0
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 08 mar 2011, 16:50

Post autor: pr0 »

Usterki zdiagnozowane i:

1. silniczek krokowy, przepustnica mimo 170 000km bardzo czysta a nie była czyszczona w ciągu ostatnich 5 lat.
2. ???, póki jeździ nie będę dłubać
3. zestaw pomógł
4. źle ustawiona kierownica
5. dziura w zbiorniczku
co do rezerwy to jeszcze nie wiem :)
k
kolek_blade
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:43
Lokalizacja: Bogatynia / Wrocław

Post autor: kolek_blade »

[quote="pr0"]Usterki zdiagnozowane i:
...
2. ???, póki jeździ nie będę dłubać
...[/quote]

Ja bym radził jednak wysupłać trochę kasy i sprawdzić skrzynie. Tak jak kolega wyżej napisał - lepiej swoją skrzynie biegów naprawić (zregenerować) niż kupować inna używaną. Mi posypało się łożysko przy 70000km - w serwisie zrobili za 1200zł (upartość taty żeby w serwisie robić). Myślę że dobry fachowiec weźmie za to ok. 700zł. A jak będziesz tak jeździł to może Ci się posypać skrzynia kompletnie i wtedy będzie gorsza robota.
Awatar użytkownika
pr0
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 08 mar 2011, 16:50

Post autor: pr0 »

hmm... Ten dźwięk nie jest jakoś przesadnie uciążliwy ale występuje. Sporadycznie gdy puszczę gaz na 2 biegu w przedziale 1500-2000 leciutko poszarpuje ze 4-5 razy. Ktoś z 3city musiałby do mnie wpaść i przejechać się moim Polo i ewentualnie ocenić problem. Aktualnie jestem po zbieżności, kupnie i prostowaniu jednej z felg i chwilowo pieniędzy brakuje nawet na samą diagnostykę skrzyni. Studencki budżet nie rozpieszcza :grin: W każdym razie auto jest w coraz lepszej kondycji :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”