[6n/6n2] Czyszczenie przepustnicy a adaptacja

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

[6n/6n2] Czyszczenie przepustnicy a adaptacja

Post autor: ragiern »

Witam!
Jako, że nigdy nie czyściłem przepustnicy, a czeka mnie to już wkrótce, mam do Was kilka pytań.
1) Czy istnieje jakaś szansa, że po jej odkręceniu nie będę musiał wykonywać adaptacji? (AEX)
2) Są jakieś problemy lub zagrożenia związane z przeprowadzaniem adaptacji?
3) Trudna jest do przeprowadzenia?
4) Jakie warunki trzeba spełnić, by się powiodła?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

1.istnieje,ja u siebie w gti nie musialem wogole adaptowac
2. czesto powodzi sie ona dopiero po kilku probach
3. bardzo prosta szczegolnie ze sa dokladne manuale
4. opisane w manualu

generalnie ja po czyszczeniu jeszcze w poprzednim 6n bylem zadowolony bo auto nie gaslo po wysprzegleniu, ale za to przy gaszeniu silnika tak jakby nim delikatnie szarpie
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

[quote="ragiern"]Witam!
Jako, że nigdy nie czyściłem przepustnicy, a czeka mnie to już wkrótce, mam do Was kilka pytań.
1) Czy istnieje jakaś szansa, że po jej odkręceniu nie będę musiał wykonywać adaptacji? (AEX)
2) Są jakieś problemy lub zagrożenia związane z przeprowadzaniem adaptacji?
3) Trudna jest do przeprowadzenia?
4) Jakie warunki trzeba spełnić, by się powiodła?[/quote]
Ja u siebie w AEX po czyszczeniu przepustnicy musiałem wykonać adaptację bo obroty trochę szalały i ciężko byłoby jeździć...
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Dzięki za odpowiedź. :)

Wyczytałem gdzieś, że czasami nie trzeba podpinać się pod kompa, gdyż wystarczy przejechać się w kilkukilomterową trasę. Jest to prawdą?

Ja muszę przeczyścić przepustnicę, bo po kilkugodzinnym (całonocnym) postoju mam problemy z rozruchem silnika. Gdy już ruszę jest wszystko OK. Nawet po 5-6 h nie ma kłopotów z zapaleniem.
Czyściłem ją bez odkręcania i objawy ustępowały, ale po około tygodniu znów wracały. :(
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote="ragiern"]Wyczytałem gdzieś, że czasami nie trzeba podpinać się pod kompa, gdyż wystarczy przejechać się w kilkukilomterową trasę. Jest to prawdą?[/quote]
najszczersza prawda nieraz juz po kilku km jest ok
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote="Paffcio"]najszczersza prawda nieraz juz po kilku km jest ok[/quote]
Byłoby super! Ja VAG-iem nie dysponuję, a kumpel który go ma, jeszcze czegoś takiego nie robił. ;)
Dlaczego trzeba czasami kilkukrotnie przeprowadzać adaptację? W czym tkwi problem?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Jeszcze ponoć można robić adaptację na postoju bez kompa. Ściągasz klemy z akumulatora i zwierasz je na 30 sekund. Odpalasz silnik i nie dotykasz gazu. Czekasz aż się nagrzeje do momentu załączenia wentylatora. Gasisz. Odpalasz. I tak kilka razy gasisz i odpalasz (w tym gdzie czytałem było to 5 razy). Voila. Czy działa ten sposób - nie wiem.
Obrazek
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote="sabled"]Jeszcze ponoć można robić adaptację na postoju bez kompa. Ściągasz klemy z akumulatora i zwierasz je na 30 sekund. Odpalasz silnik i nie dotykasz gazu. Czekasz aż się nagrzeje do momentu załączenia wentylatora. Gasisz. Odpalasz. I tak kilka razy gasisz i odpalasz (w tym gdzie czytałem było to 5 razy). Voila. Czy działa ten sposób - nie wiem.[/quote]
Niezły hardcore. :) Jak wszystkie "normalne" metody zawiodą, to z niej skorzystam. ;)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
K
Kon.radek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2009, 8:54

Post autor: Kon.radek »

Niestety opcja z odłączaniem aku nie działa, było już o tym:)
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Powiem Wam, że przed chwilą wróciłem z garażu, gdzie czyściściłem przepustnicę. Wbrew moim obawom po ponownym jej zamontowaniu okazało się, że adaptacja wcale nie musi być robiona. Obroty trzymają się równiutko we właściwym zakresie, a silnik odpowiednio reaguje na przyciśnięcia pedału gazu. :)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

ragiern
a nie mowilem xD
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Miałeś rację! ;)
Mimo wszystko chyba jednak podjadę podpiąć Polówkę kontrolnie pod VAG-a, bo w międzyczasie się okazało, że mój kumpel właśnie zakupił kabel. Być może wyskoczą jakieś dziwne błędy, o których nie wiem. :)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
K
Kon.radek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2009, 8:54

Post autor: Kon.radek »

Nie chodzi o to, że nie trzyma obrotów. W moim w tej chwili po wciśnięciu sprzęgła obroty lecą w górę by po sekundzie opaść. Zwróć na to uwagę.
Awatar użytkownika
Sanchez
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 29 lis 2010, 12:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sanchez »

w moim AEX była potrzeba adaptacja, słabo reagował na pedał gazu, szczególnie puszczenie - zawieszał się
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Raz trzeba, raz nie. zależy to od wielu czynników. Ale nigdy nie zaszkodzi adaptacja.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”