1.0 AEV parę pytań.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

1.0 AEV parę pytań.

Post autor: Katoo »

Witam posiadam 1.0 AEV na mono wtrysku, i kieruję pytanie do osób posiadających ten silnik ale nie tylko.

1.Jakie macie spalanie? Ostatnio po wymianie sondy lambda, termostatu i czujniku cieczy z 13,5l spadło na 7,1 na mieście (dodam że dopiero uczę się jeździć).
2.Czy auto też wam tak muli w granicach 1000-2500tyś? Dopiero po wyżej 2500tyś obrotów czuję że auto żyje, ostatnio jak dla picu ścigałem się z kumplem miał tico 800cm + gaz to przegrałem z kretesem i nie miałem szans:(
3.Auto po rozgrzaniu na wolnych obrotach spada do 800 i na postoju cała skrzynia mi drży;/

Rozumiem to że to mały silnik tylko 45koni i że trza go butować ,ale staram się jezdzić ekonomicznie. Jak myślicie zamiana z mono na pełny wtrysk raczej nie opłacalna bo 1.0 na pełnym wtrysku to tylko 10koni ,a trza dużo wymienić.

Przeniosłem do odpowiedniego działu.

Toto
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote="Katoo"]Rozumiem to że to mały silnik tylko 45koni i że trza go butować ,ale staram się jezdzić ekonomicznie. Jak myślicie zamiana z mono na pełny wtrysk raczej nie opłacalna bo 1.0 na pełnym wtrysku to tylko 10koni ,a trza dużo wymienić.
[/quote]

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby zamontować 1.6 AEA na monowtrysku koszty wymiany o wiele mniejsze niż na pełen wtrysk.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

A jak wygląda sprawa z wiązką elektryczną , komputerem,z wtryskiem? Jeżeli już był poruszany taki wątek to prosiłbym o linka, jak szukałem to nic takiego nie znalazłem.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Bielo
Swój
Swój
Posty: 863
Rejestracja: 25 paź 2010, 17:48
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Bielo »

ja tylko dodam, że to auto będzie mulić w zakresie obrotów od 1000 do 2500 obr/min bo nie ma tyle Nm momentu, żeby zwinnie przyspieszało, także tym się nie przejmuj i przyzwyczaj się do tych 45 KM mocy :oki: 1.4 AEX też się budzi po przekroczeniu tej granicy.
Obrazek
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

Ad.1 spalanie 5,6 jazda 80 - 110 km/h , bez mulenia .Cykl mieszany , miasto , trasa
Ad.2 Zaczyna żyć przy 3000
Ad3.na biegu jałowym 900 obrotów , żadnego drżenia
Co do wymiany Silnika , jak masz zdrowy , jeździ to po co wymieniać chyba że masz kompleks z tego powodu ,. Pozdro
Silnik 1.0 AEV 33KW .
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

O 7,1 a 5,6 to jednak różnica :) jak to osiągnąłeś? Jakieś konkretne modyfikacje czy po prostu eco driving?
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Katoo"]O 7,1 a 5,6 to jednak różnica jak to osiągnąłeś?[/quote]
Napisał kolega że to cykl mieszany. Więc nic dziwnegi że tyle wyszło. Przy normalnej jeździe w mieście te twoje 7 litrów to dobry wynik. To że auto ma 1.0 pojemności to nie znaczy że będzie palił niewiadomo jak mało. Niestety te silniczki lubią łyknąć palwa.
Gdybyś poszperał wcześniej, dowiedziałbyś się że lepiej wziąć 1.4 60KM bo spalanie podobne.
Awatar użytkownika
tomas26
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:22

Post autor: tomas26 »

Mam osobiscie Polo 1.0 37 Kw +LPG niby porażka na tym silniku ale z doświadczenia wiem ze jak będziesz miał zabrudzona Przepustnice to może nie mieć takiego kopa i w tedy warto ja przeczyścić i za adoptować przez kabelek VAG (ja używam VCSD ) , a kiedy wymieniałęś świece i kabelki ,filtr paliwa,czy tez filtr Powietrza.
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

[quote="Katoo"]O 7,1 a 5,6 to jednak różnica :) jak to osiągnąłeś? Jakieś konkretne modyfikacje czy po prostu eco driving?[/quote]
Staram się jeździć ekonomicznie , bez zbędnego zamulania oczywiście , Pozdro.

tomas26 ile kosztowała cię instalacja i jaką instalacje wybrałeś myślę o zamontowaniu, bo mam dość tych złodziejskich cen!

Dzieki za nagrodę poprosze jeszcze jedną
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2011, 21:23 przez WhitePolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Filtry ,płyny zostały wymienione na początku marca, oprócz filtra benzyny trudno się do niego dostać wiec na razie odpuściłem ale to do wpłaty tylko. Świec nie wymieniałem bo są sprawne i kable też ,przepustnice już czyściłem ale kabelkiem nie sprawdzałem (nie posiadam) . Ja już zakupiłem częściowo instalację Bingo-M (zdemontowałem z auta w TG komputer na recyklingu ,a wiązkę zakupiłem też w TG z silniczkiem. Łącznie ok.100zł za samą elektrykę, na razie pauza bo oponki trza zakupić).
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

Na zimówkach jeździj , ja tak robie nie mam letnich :)
Awatar użytkownika
tomas26
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:22

Post autor: tomas26 »

co do instalacji to już była i jest firmy Landi renzo bo ostatnio wymieniałem reduktor i niestety posiadam metalowy kolektor :( i nie obeszło się bez walki z LPG bo wcześniejszy nie dbał.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

[quote="WhitePolo"]Na zimówkach jeździj , ja tak robie nie mam letnich :)[/quote]

Zimówek szkoda mam 6mm od poprzedniego właściciela , a mam zamiar kupić też wąskie ale 14" .
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Cześć, od maja 2010 jestem posiadaczem tego samego modelu co Ty,też myślałem że będzie mało palił, ale prawda jest taka że w zeszłe lato palił mi ok 8L tylko miejska jazda, zmiana biegów przy 3000-3500, na trasie ok6L, natomiast zima to szok, w grudniu nawet 11,2L. Kupiłem drugi taki sam model ale z silnikiem 1.3 ADX i to samo spalanie w zimę, na trasie 5,4L. Po wymianie termostatów w obu samochodach spalanie spadło chyba o jakiś litr. Teraz tj. w kwietniu AEV pali ok 8,2L. Wierz mi, że te 45km to trochę mało, jak się przesiadłem z maluszka to było super ale jak mam teraz dwie polówki i ta ADX ma 55km to przyznam, że jak nią jadę to czuję dużego kopa :-) no ale co tam zwinniejszy model dałem Żonce ;-) niech ma kobita. Co do eco drivingu to nie bawię się w to bo jeżdżąc ciągle do max 2500obr robiła mi się biała maź pod korkiem oleju, a jak dostawał kopa to maź znikała, oczywiście wpływ na to ma także to że mam krótkie odcinki do pracy bo ok 6KM, i autko nie umiało się zagrzać. Jeśli chodzi o obroty to mój AEV po rozgrzaniu do 90st pracuje na 750obr i chodzi cichutko bez drgań, ale ADX praxcuje na 800obr i drży, nie wiem co jest tego powodem, jedyna różnica to taka że AEV było od nowości serwisowane w ASO i kupiłem je od znajomych, jestem drugim wł. a autko ma przebiegu 198tyś, ADX było ściągane z Niemiec i nie wiem którym jestem właścicielem bo licznik chyba był wymieniany. Chyba nie ma sensu tego modelu butować, pozostaje pogodzić się z przegraną z Tico lub wymienić VW na tico i szaleć na skrzyżowaniach :-) Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

siwekk nie zanudziłeś:) mam jeszcze jedno pytanko czy u ciebie też tak głośno chodzi monowtrys? Bo u mnie tak głośno klepie ,nie sa to zawory bo po chwili się wyciszają , a jak ściągnę pokrywe filtra to dopiero go słychać. Dziękuje za odpowiedzi:)
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”