[9n] tuleja tylna wahacza przedniego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

[9n] tuleja tylna wahacza przedniego

Post autor: misiek89 »

Ja wiem że temat był już dziesiątki razy wałkowany na naszym forum, ale...

Właśnie grzebię w Etce chcąc ustalić numer części i wychodzi na to że nie można zakupić samej tulei tylko trzeb kupić całą konsolę? :shock: Potwierdza to ktoś? Zna ktoś numer części, tulei tylnej wahacza przedniego montowanej w 9n?

Na naszym forum ludzie polecają tuleje od ibizy cupry, Audi A2 i Skody Octavii. Bo są niby solidniejsze, ale z drugiej strony mówią że jest strasznie twardo. Jak z tym jest na prawdę? ;)
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

turzol
przeczytaj jeszcze raz mój post ze zrozumieniem.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
z
zoltrix3
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zoltrix3 »

Witam!

Założyłem tuleje od ibizy, cupra. Jest twardo i nieprzyjemnie. Choć auto prowadzi się pewniej.
Podobno niedawno tuleje do polo 9n zostały poprawione, nieco wzmocnione. Tak twierdził pracownik serwisu seata.
Przy kolejnej wymianie założę oryginalne VW.
--
http://www.rajskiesiedlisko.pl
Gospodarstwo Agroturystyczne w Wielkopolsce
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

6Q0 407 183A - numer oryginału.
Mam założone pełne tuleje od ibizy cupry , zawieszenie jest bardziej sztywne , ale podczas jazdy przy obrotach ok 1000 -1500 silnik dostaje wibracji - opony 185/60/14.
Mam zamiar założyć spowrotem oryginalne , przynajmniej nie było wibracji.
Mam nadzieję że pomogłem rozwiązać problem.
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

To chyba już trzeci temat dotyczący tych tulei. Misiek trzeba było się podpiąć pod stare tematy. :acute:
Te tuleje od cupry są twarde i moim zdaniem nie nadają się do 1.4TDI do zwykłej eksploatacji. W benzynkach nie powinny występować wibrację. Moje odczucia są takie że jeździ się na nich twardziej i lepiej czuje się auto, mniej nurkuje przy hamowaniu i przy ostrym ruszaniu ale bez utraty komfortu. Zmieniam je lada dzień na serię.
Obrazek
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Trzy dni temu byłem w serwisie skody i zamontowano mi wzmocnione tuleje(mają cztery gumowe ramiona a nie dwa) firmy febi.Zajeło to mechanikowi 1,5 h i wcale nie demontował konsoli,miał specjalny ściągacz do montażu,wymienił też gumy na stabilizatorze.Jazda jest stabilniejsza i nie jest wcale za twardo.Auto prowadzi się stabilniej w zakrętach jak i na prostej przy bocznym wietrze.
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""krzysztof65""]Trzy dni temu byłem w serwisie skody i zamontowano mi wzmocnione tuleje(mają cztery gumowe ramiona a nie dwa) firmy febi.[/quote]
Ile zapłaciłeś za samą wymianę w serwisie? Tuleję już mam :D
Obrazek
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Szczerze mówiąc to napaliłem się na te od cupry, ale jak mówicie że twardo na nich jest i silnik dostaje wibracji to chyba założę takie jak powinny być czyli oryginalne VW.

Wolę chyba jednak bardziej komfortową jazdę kosztem częstszej wymiany.

[quote=""krzysztof65""] zamontowano mi wzmocnione tuleje(mają cztery gumowe ramiona a nie dwa) firmy febi.[/quote]
od jakiej to Skody są? Fabii? masz może numer katalogowy części? ile za 1 szt. płaciłeś?

[quote=""krzysztof65""]wymienił też gumy na stabilizatorze[/quote]
jakie miałeś objawy zużycia tych gum? ile za sztukę płaciłeś?
Może przy okazji wymiany tulei też sobie je wymienię ;)

[quote=""irekk""]6Q0 407 183A - numer oryginału.[/quote]

a orientujesz się może jaka cena za sztukę?

A może zamiast oryginalnej tulei poszukać jakiś lepszych zamienników?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

krzysztof65 jaki miales przebieg ze Ci wymienil facet gumy stabilizatora?

Z tym sciagaczem to prawda, nie trzeba zbieznosci ustawiac. Samemu jestem w fazie robienia takiego sciagacza. Sruba M8, 2 pierscienie odpowienidej srednicy, nakretki i jazda.

Od sierpnia 2008roku bodajze VW wprowadzil nowy zamiennik tulei, maja 4 ramiona, sa wzmocnione w porownaniu do oryginalu., ale nie sa pelne jak od Cupry. Cupra to sportowe auto. Nie wszystko do wszystkiego sie nadaje. W dodatku cupra ma metalowa obudowe a zwykle sa plastikowe choc w katalogu czesci wystepuja jako elemetn metalowo gumowy ale to jest element plastikowo gumowy (BYNAJMNIEJ Z WYGLADU). Ja kupilem orygnalne z rabatem w ASO za 37zł sztuka. Bez rabatu kosztowaly 43zł. W skodzie podobnie, zlotowka roznicy. Tulei pod Vin nie trzeba dobierac. Co innego klocki, ale to raczej chdozi o numery PR wyposazenia.
Seat ma tansze tuleje bo wzmocnione do Cupry kosztuja 43zł tyle co standardowe do VW, ale jak ktos nie robi wyscigowki z Polo to niech zalozy te unowoczesnione oryginalne tuleje. Skad mechanik wiedzial ze to sa tuleje FEBI to nie wiem. Nie ma na nich zadnego znaczka, chyba ze ja nie widze, albo mowimy o mechaniku nie w ASO.

W ASO w moim miescie wymiana tulei kosztuje 150zł za stronę, czyli razy 2. W internecie mozna kupic gotowe sciagcze do tulei za cene od 110 do 150zł.
Jesli chodzi o male tulejki wahacza, przednie to nie wystepuja w ASO zamienniki. Jedynie z acala konosla, wiec to jest element praktycznie malo zuzywalny a jesli juz to mozna dostac te male tuleje firmy febi lub delphi.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""cruz""]Z tym sciagaczem to prawda, nie trzeba zbieznosci ustawiac.[/quote]
jak nie demontujesz konsoli no to wiadomo że się obejdzie bez robienia zbieżności.

[quote=""cruz""]Od sierpnia 2008roku bodajze VW wprowadzil nowy zamiennik tulei, maja 4 ramiona, sa wzmocnione w porownaniu do oryginalu.,[/quote]
koleś w sklepie ASO VW powiedział mi że już tylko wyłącznie 4 ramienne sprzedają, 2 ramienne już nie produkują.

[quote=""cruz""] a zwykle sa plastikowe choc w katalogu czesci wystepuja jako elemetn metalowo gumowy ale to jest element plastikowo gumowy (BYNAJMNIEJ Z WYGLADU).[/quote]
potwierdzam.

[quote=""cruz""] Ja kupilem orygnalne z rabatem w ASO za 37zł sztuka. Bez rabatu kosztowaly 43zł.[/quote]
ja dałem 44,27zł

[quote=""cruz""]Tulei pod Vin nie trzeba dobierac.[/quote]
tu się z Tobą nie zgodzę, kupując podawałem numer VIN

[quote=""cruz""]Nie ma na nich zadnego znaczka[/quote]
znaczek VW jest, hehe :-D

[quote=""irekk""]6Q0 407 183A - numer oryginału.[/quote]
ja tam na swoich całkiem inny numer widzę.

Te nowe oryginalne tuleje wydają się być bardziej wytrwałe od tych starego typu, zobaczymy jak sobie poradzą na naszych drogach.

A tak one wyglądają:
ObrazekObrazekObrazek
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""misiek89""]koleś w sklepie ASO VW powiedział mi że już tylko wyłącznie 4 ramienne sprzedają, 2 ramienne już nie produkują.[/quote]

Ja kupiłem tuleje Lemfordera starego typu też o tym numerze 6Q0 407 183A mają datę produkcji 10.04.10. Zaufałem marce zobaczymy ile wytrzymają. ;)
Obrazek
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Gaweł a gdzie kupowałeś? Wojtanowicz czy Motorpol?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Alledrogo ale dziwię się że Febi wprowadza poprawione tuleje ,a inne marki nic z tym nie robią. Jeżeli Febi robiło tuleje na pierwszy montaż to może VW wymusił na nim poprawienie konstrukcji.
Ktoś wie jaki producent robił tuleje na pierwszy montaż?
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Misiek, nie musiales komentowac tego ze juz tylko 4 ramienne produkuja. Przeciez to napisalem, ze od kilku lat jest nowy zamiennik. Zamiennik w sensie ze kolejna tuleja pofabrycznej a nie ze do wyboru 2 czy 4 ramienne.

Co do doboru pod VIN, to absolutnie sie nie zgodze ze trzeba dobrac po VIN. Sam przerabialem to i wiem, ze moglem kupic tuleje bez VIN, co innego klocki. Jednakze dla pewnosci i spokoju sprzedawcy sprawdzają po VIN.

Ja kupilem w ASO tuleje i przyszly z oznaczeniem 1K0 407 183 E i wcale nie są to tuleje do golfa V, bo ten ma zupelnie inne. Produkcja Spain, 14 maj 2010. Wygladaja dla mnie jakby słoniowi z ... wylecialy. Co do wprowadzanie wiekszeg wypelnienia, to mysle ze to jest poprostu poprawka konstruktorow. Czesto tuleje trzeba bylo wymieniac przy 70tys km, a dwa ze mocniej bujalo na koleinach z 2 ramiennymi.

Te numery czesci to trzeba z przymruzeniemoka na nie patrzec, bo pod tym samym numerem moze przyjsc zupelnie inna czesc niz na obrazku w ETCE (np nit doo glosnika nie jest nitem aluminiowym, tylko specjalna czarna nakretka do blachowkretu), jak rowniez numery sie zmieniaja, niektore wychodza z produkcji i sa tez czesci ktore nie ulegly zmianie a maja inny numer. Tak samo z klockami dziwna sprawa, bo niewiadomo czym sie roznia rozne numery miedzy soba. Dla przykladu ATE, ktory jest bliski VW, robi klocki 13.0460.7117.2, gdzie zobaczymy w katalogu on-line w tech-docu w zakladce OEM kody oryginalow, dla ktorych te ATE sa zamiennikiem. Niestety obilo mi sie o oczy ze jeden z kodow tam, pasuje do Octavia 2 z wieksza tarcza niz polo. Dla przykladu mowiac o oznaczeniach tulei przytocze oznaczenie klockow. po VIN w aso do mojego silnika: 1J0 698 151D, klocki ktore zamowilem sobie rzekomo oryginalne za cene 2x mniejsza niz w ASO to: 1k0 698 151A. Ten drugi numer, jak i moj oryginalny są na zakladce OEM klockow ATE ktore wyzej podalem. Widac tez ze 1k0 raczej swiadczy o jakims okresie wejscia do produkcji, czy cos w ten desen, a reszta jest oznaczeniem wlasciwym, a koncowka modelem.

Jest mi ktos w stanie wytlumaczyc,czemu popularne klocki do Fabii i Polo ATE ktore wyzej podalem, sa zamiennikiem do naszych aut i zastepuja cala serie numerow VW? nawet ta 1k0, ktora jest tez do golfa i jetty?
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”