Dzwiny osad na bagnecie pomiaru oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rafisoltys
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 202
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Dzwiny osad na bagnecie pomiaru oleju

Post autor: rafisoltys »

Witam,

Kontrolowałem w swoim autku dzisiaj poziom oleju i na bagnecie zauważyłem taki dziwny osad o kolorze podobnym do majonezu. Oleju było trochę mało, więc dolałem około 0,4 litra. Ostatni raz olej sprawdzałem 2 tys km temu. Dodam też, że płynu chłodniczego też trochę mi ubywa. Po ok 4 miesiącach przyszło mi dolać trochę ponad 1 litr, ale tym że jest go mało to się nie przejmowałem, bo żadnych objawów nadmiernego grzania nie okazywał w końcu zima jest.

Taki osad jest normalny ?
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Jak dla mnie uszczelka pod głowicą
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
rafisoltys
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 202
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rafisoltys »

Ile kosztuje taka uszczelka ?

Czy jeszcze coś warto zrobić (wymienić) biorąc się za wymianę uszczelki ?

Mając podstawową wiedzę i narzędzia da się zrobić to samemu ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

70 zł uszczelka pod głowica 120 - 150 zł wymiana
mi jeszcze dodatkowo wymienił 3 uszczelki przy okazji
Awatar użytkownika
tom82
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 15 gru 2009, 16:30
Lokalizacja: Wrzosowa

Post autor: tom82 »

Ten osad to przyczyna niedogrzanego silnika. Zapewne robisz krótkie trasy teraz zimą i przez to motor nie zdąży sie zagrzać, podobny osad może wystąpić również pod korkiem wlewu oleju. Lekarstwo jest proste zrobić sobie dłuższą wycieczkę żeby maszyna się zagrzała i problem powinien zniknąć.
Awatar użytkownika
rafisoltys
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 202
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rafisoltys »

[quote="tom82"]Ten osad to przyczyna niedogrzanego silnika. Zapewne robisz krótkie trasy teraz zimą i przez to motor nie zdąży sie zagrzać, podobny osad może wystąpić również pod korkiem wlewu oleju. Lekarstwo jest proste zrobić sobie dłuższą wycieczkę żeby maszyna się zagrzała i problem powinien zniknąć.[/quote]


Tak się właśnie składa, że przez cały poprzedni tydzień codziennie robiłem trasę 100 km postój 8 godzin i powrót 100 km.
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Jak dla mnie osobiście z tym majonezem to bujda, że wystarczy przegonić, może w jednostkowych przypadkach pomoże ale ja często robię bardzo krótkie trasy np 2-3km, czasami nawet po 1000m na zimnym i majonezu jak nie było tak nie ma. Poza tym u Ciebie są standardowe objawy nieszczelności uszczelki pod głowicą. Kolego, zależy jakie masz pojęcie mechaniki, ja sam bym się za to nie zabierał zwłaszcza, że koszty nie zabijają.
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
r
ra-v
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2011, 16:48

Post autor: ra-v »

Przy starszym Polo Fox-ie przy anemicznej jeździe takie coś się nie dzieje, więc z tą piana to raczej bujda.

Natomiast przy silniku 1043 z gaźnikiem webera też pojawiła się piana i jakiś wyciek przez korek wlewu oleju - przyczyna to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą (było widać jak normalnie powoli wycieka, później był brak mocy), i coś jeszcze (zawór? jakieś stuki były). I silnik się nie grzał, a wręcz przeciwnie - chyba miał duży przedmuch.
c
chojnas
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 26 mar 2011, 8:05

Post autor: chojnas »

Z tego co opisujesz to stawiam na uszczelkę. Ja osobiście miałem taki problem w swojej 6N1, tyle że nie brała wody.
Wina leżała w tym że zmieniłem olej mineralny texaco na lotos. Korek wytarłem z masełka "tak nazywają to mechanicy" i więcej się nie pojawił.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”