kontrolka pasów/poduszki? nie chce zgasnąć.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

kontrolka pasów/poduszki? nie chce zgasnąć.

Post autor: darkc »

Ostatnio naprawiałem oświetlenie zegarów (sprawdzałem tylko bezpieczniki ale nie wymieniałem i pokrętło ściemniacza) i teraz zauważyłem że lampka pasów ciągle się świeci. Tzn po zapłonie zapala się na chwilę, gaśnie jak wcześniej, ale po chwili zapala się znowu i nie gaśnie. Na kompie nie ma błędów (sprawdzałem na 3 programach). WTF??
Kiedyś gasła nawet zanim zapinałem pasy! czyli chodzi o poduszkę? jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za poduszkę? bo na rozpisce takiego nie widzę...
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Ta kontrolka w przypadku pasów powinna samoczynnie gasnąć - jest to przypominacz niepołączony z czujnikiem.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

o ile dobrze kojarzę to w 6N2 nie było kontrolki niezapiętych pasów , jakimi programami sprawdzałeś błędy ? bo np. PolskiVAG nie zawsze wszystko pokazuje , a co do bezpiecznika od jaśków to go niema , jeszcze raz przeskanuj moduł airbag napewno tam siedzi babol i jeśli jest to sensor 6Q0 909 605 możliwe że został uszkodzony (błąd 65535) , a tak jak pisałem nie wszystkie programy go pokazują
Obrazek
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

[quote="savic"]o ile dobrze kojarzę to w 6N2 nie było kontrolki niezapiętych pasów , jakimi programami sprawdzałeś błędy ? bo np. PolskiVAG nie zawsze wszystko pokazuje , a co do bezpiecznika od jaśków to go niema , jeszcze raz przeskanuj moduł airbag napewno tam siedzi babol i jeśli jest to sensor 6Q0 909 605 możliwe że został uszkodzony (błąd 65535) , a tak jak pisałem nie wszystkie programy go pokazują[/quote]

W 6n2 jest pomarańczowa kontrolka niezapięty pasów (mruga po przekręceniu kluczyka). Sama gaśnie i nie ma wpływu na zapięcie pasów.

Co do skanowania airbagów to można tym uszkodzić sensor (program powinien wyświetlić ostrzeżenie).
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 18:25 przez Tomek001, łącznie zmieniany 1 raz.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

zwracam honor luknąłem w książkę i faktycznie jest taka kontrolka (w wykonaniu dla niektórych krajów - u mnie nie świeci)
Obrazek
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

hej, dzięki savic, że użyłeś sformułowania "moduł" - ja odruchowo włażę w Engine:) i dopiero mnie oświeciło
sprawdzę więc jeszcze raz
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

kanał 15 airbag - tylko tak jak pisano wcześniej jeśli jest to 6Q0 909 605A istnieje możliwość uwalenia tego sensora poprzez samo połączenie się z nim , nie jest to regułą ale się zdarza (o ile jest jeszcze żywy)
Obrazek
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

no to kiepsko, bo nie przeczytałem całej wypowiedzi Tomka.
vwtool nie chciał polączyć z airbag (sterownik nie odpowiada)
potem vag-com: ten mnie ostrzegł właśnie o tym.

to co właściwie da się zrobić? jak sprawdzić / wykasować błąd? to w ogóle możliwe?
Czy chodzi tu o sensor, który uwalnia poduszkę? (czyli jeżdżę "bez poduszki"?)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="darkc"]to co właściwie da się zrobić? jak sprawdzić / wykasować błąd? to w ogóle możliwe?[/quote]
Ale przez VAG-COM połączyłeś się ze sterownikiem, czy zrezygnowałeś z obawy??

Jeżeli sterownik jest już uwalony to raczej wymiana. Niby można wykasować babola, ale chyba nie w przypadku tego felernego modułu.
I TAK teraz tak jakbyś nie miał jaśka.
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

jak vag-com mnie ostrzegł - to zrezygnowałem.

skąd mieć pewność, że ma się akurat ten feralny numer modułu??

czytam gdzieś na forum golfa, że można dostać się do niego używając nowszych programów - np VCDS 704.1 i nowszych, próbował ktoś?...
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

teoretycznie one nie wysypują tego stera , możesz zczytać numery wystarczy tylko zdemontować osłonkę plastikową z prawej strony pedału gazu siedzi on zaraz za nią
czaja
można uleczyć 65535 - to jest "tylko" błąd sumy kontrolnej - przy zamykaniu komunikacji parę bajtów leci w kosmos bardziej wtajemniczeni edytują wsad , a ci mniej poprostu wgrywają nowy koszt około 100PLN
darkc
jeśli nie chcesz w nim dłubać to podjedź do jakiegoś elektyka niech obada sprawę skasuje pewno koło 5 dych ale będziesz spokojniejszy , a jeśli samemu chcesz spróbować to co do samego połączenia ze sterownikiem spróbuj POLSKIM VAGIEM - dużo mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia tylko tak jak pisałem on czasami nie widzi 65535 ale reszte ewentualnych błędów skasujesz jeśli PLVAG nie pokaże błędu (jest szansa że będzie to 532 - zbyt niskie napięcie - wnioskuję po tym iż szperałeś po bezpiecznikach) to wtedy można spróbować VAGCOMEM on napewno go wykryje oczywiście nie życzę Ci tego babola , ile jest jaśków w autku ? jeśli dwa to mniejszy problem z ewentualną wymianą sensora
Obrazek
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

Vag-com mnie ostrzegał, polski-vag próbował się połączyć, ale po 5 sekundach próby zrezygnowałem. W ogóle nie mogę dostać się do modułu - może to i lepiej. Niestety do nowszych programów diagnostycznych potrzebny profesjonalny kabelek:(:(

hm, jak mówiłem zaczęło się to po naprawie ściemniacza, a wtedy sprawdzałem bezpieczniki na włączonym zapłonie metodą "lampkową" więc napięcie mogło faktycznie spaść... Wiec chyba muszę jednak to fachmana:(

jaśki są chyba 4, bo na boku fotela mam znaczek 'airbag'...
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Powiem tak. Jeżeli koszt nowego wsadu do sterownika Airbag, to około 100zł. i tak jak savic napisał, że nawet tego strasznego babola można usunąć, to ja bym zaryzykował połączenie przez VAG-COM. Dlaczego? ano dlatego że w 6n2 d4ri0 (Darka) tez się baliśmy tego babola a jednak nic się złego nie stało. Nizależnie czy sterownik jest uwalony czy nie, udając się do fachmana wybulisz kasę.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Jeżeli do godziny 17 zadeklarujesz się, że o 19 pojawisz się w Arkadii na spocie to wezmę kompa i kabel to poradzimy coś. Narzędzia też wezmę to można będzie rozebrać i zobaczyć numer fizycznie. Tylko proszę o jasną deklarację.
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Już kiedyś namawiałem Darka na to aby zawitał na spocik. ale bezskutecznie. a ma bardzo blisko :piwo:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”