Chip za 300zl

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

l
lisek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:55
Lokalizacja: Poznań - Piatkowo

Chip za 300zl

Post autor: lisek »

Witam, odrazu mowie ze nie wiedzialem gdzie dac ten temat a ten dzial wydawal mi sie najbardziej neutralny...

Co prawda juz nie jezdze polowka chociaz nadal ja mam ale kupilem sobie lupacza 1.2 TDI po przesiadce z 120konnej laguny niestety brakuje mocy... znalazlem cos takiego na allegro... http://allegro.pl/chiptuning-vw-lupo-1- ... 27145.html

Prosze o opinie ale tylko osoby ktore mialy z tym doczynienia... nie chce sluchac opini w stylu "za 300zl chip to nie chip" "moj kolega kolegi" itd chce jasne odpowiedzi co o tym sadzicie moje zdanie jest naprawde narazie na plus tego wszystkiemu kolesiowi jakos ufam po pierwsze patrzac na duza ilosc komentarzy pozytywna... rozmaiwajac kolega ktory cos podobnego zalozyl i spalanie ma nizsze niz mial... i kolega z forum lupo ktory od dwoch lat jezdzi z tym w silniku 1.4TDI i mowi ze na chwilke to scignol i juz nigdy tego nie bedzie sciagal... Zadaje tutaj pytanie bo po pierwsze ktos moze sie zainteresuje tak jak ja a po drugie sluzy to tez do silnikow 1.4 TDI polowkowego wiec moze ktos to ma zalozone...

Dziekuje za wszelkie odpowiedzi
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Jak za wszelkie to po kolei:

Bełkot o dymieniu na początku mnie rozwalił, na początku gość pisze tylko o zmianie dawki paliwa, potem na dole nagle o zmianie ciśnienia doładowania. Wszystko sprawia wrażenie sklejonego nagle do kupy z kilku zebranych tekstów.
"Przewaznie krazy opinia ze chiptuning musi polegać na:
Pierwszy etap- zhamowanie pojazdu celem sprawdzenia czy jednostka nepędowa posiada parametry fabryczne
Drugi etap-zgraniu oryginalnego programu ze sterownika ecu
Trzeci etap-obrobka softu
Czwarty etap-wgranie softu do sterownika ecu
Piaty etap-kolejne zhamowanie pojazdu zeby sprawdzic jakie parametry uzyskalismy po modyfikacji"

W jaki sposób nie hamując auta ten cudowny tjuner oceni stan silnika?
Zgranie softu jest rzeczą dobrą bo jak coś się popierniczy to jest do czego wrócić.
Jak bez hamowania auta sprawdzisz efekty tego chiptuningu?

PS. jakoś pod jego aukcjami nie znalazłem ani jednej pozytywnej opinii?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

chip za 300 zł :) sorry ale kopie kopi chipów to gówna
często jest tak w chipach do wszystkiego i do niczego że na poczatku jest poprawa a później spadak i zaczynają się problemy
od tego gościa bym nie kupił tej kości bo najpierw że czarne jest czarne a później wciska że czarne jest białe :D
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

Mimo , że temat jest z początku roku postanowiłem napisać.Daj sobie spokój z chipem. Znajdz jakiegoś fachowca, który zmieni Ci program. Ja mam zmienione z 70 na 90 bez żadnego chipa. Spalanie mi się zmniejszyło z 5l do 4.5 a jeżdżę naprawdę dynamicznie (mimo,że temat stary chciałem odpowiedzieć, bo kupywanie "chipów" z allegro to marnowanie kasy i niebezpieczeństwo dla silnika) I jak? zamontowałeś chipa?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""wojtek6992""]Ja mam zmienione z 70 na 90 bez żadnego chipa.[/quote]

A co masz zrobione w motorowni??
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Napisal, ze ma zmieniony program. Wiekszosc ludzi jak mowi czip to tez mysli o zmianie map, a nie o czipie jako kostce wpinanej w tajne miejsce :grin:
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

dzieki, zalapalem.
Tak chips pod konkretne auto to najlepsze co mozna zrobic. Kość jak kość czasami trzeba bylo wymienić w niektorych silnikach by dalo sie zrobic program ale to nie istotne.
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

[quote=""varales""]Witam.

Ja również szukałem informacji czy coś może zdziałać taki CHIP i Magnetyzer

http://allegro.pl/chip-tuning-25-km-vol ... 74853.html
http://allegro.pl/mega-paka-magnetyzery ... 33126.html

Nie znam się tak dobrze na budowie samochodu oraz montażu! Ale czy te 2 bajery nie będą sobie Przeszkadzać?
Czy Powinna być róznica widoczna w samochodzie (VW Polo 1.4 Benzyna)
Czy ktoś to posiada? Posiadał?

Jakieś skutki uboczne? :eek:[/quote]

Chłopcze to jest marnowanie pieniędzy uwierz mi, te magnetyzery nic nie dają :) A co do chipa, są różne opinie. Ja mam zmieniony program z 70hp na 90 hp ale będę zmniejszał bo polo idzie na sprzedaż. Za program zaplaciłem 800zł. A chip? hahaha w zyciu bym nie kupił takiego przez allegro
b
berthold61
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 26 sie 2012, 11:48

Post autor: berthold61 »

to ja coś od siebie napiszę mimo że stary temat ale do rzeczy parę lat temu miałem audi 80 1,9 tdi na przepływce pierburga i wiadomo mało mocy więc zamówiłem zaprogramowane epromy (kości) wylutowałem oryginały w ich miejsce wstawiłem podstawki (szybka wymiana stare-nowe) i powiem szczerze że auto to nie to auto było pracowało dobrze dymu żadnego nie było szło równiutko i nie zauważyłem jakiś dziwnych innych objawów często naginanych przez innych często nie wiedząc nic tylko powtarzających jedne a te same bzdety ,autem jeżdziłem jeszcze 1,5 roku i je sprzedałem wraz z tymi ori epromami w schowku i może z rok temu spotkałem gościa w tym audi i powiedział że nawet nie próbował zamieniać bo po co skoro elegancko mu jeżdzi
Awatar użytkownika
LineeK
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 01 lip 2009, 15:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LineeK »

Jeżeli rozważania były na temat chipa wpinanego w czujnik temperatury paliwa jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/chiptuning-vw-lupo-1- ... 64774.html

to miałem okazję testować to cudo i nie warto, Owszem, samochód jest żwawszy ale tylko dlatego że dostaje więcej paliwa (a gdzie odpowiednie doładowanie aby wzbogacić mieszankę?). Spalanie dużo większe: przed montażem mogłem zrobić 800km na zbiorniku, po założeniu 670km ledwo. Dym: niewiele większy. Mam to gdzieś w garażu więc mogę wrzucić fotki, rozkręcić, oddać za dobre piwo.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

z powodu zamylenia temperatury w dieslu nie podleje ci wiecej paliwa. Diesle nie maja mieszanki. Nic sie tam nie miesza- powietrze z paliwem! W dieslu prz tego typu grzebani nie ma prawa przybyc nawet pol konia. Jak wypniesz ta wtyczke od czujnika temp to ECM bedzie widzial jak dobrze pamietam -22 albo -27 bo to max jaki moze pokazac i mocy nie przybedzie.
Trzeba podlac paliwem oraz przypompowac powietrza a tu jedynie zmiana mapy w silnikach tdi pomorze. Nawet jakbys jakos recznie napompowal poiwetrza czy cos w tym stylu to i tak by nie przybylo mocy bo sa ograniczenia sa w mapach na podstawie chocby pryzkladowo przeplywomierza czyli MAF. Podpompujesz 0.2 bara wiecej i juz ci umniejszy ilosc paliwa bo ECM na to zareaguje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”