problem z nagrzaniem silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wiewior
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 30 gru 2010, 20:04

problem z nagrzaniem silnika

Post autor: wiewior »

Witam, piszę na tym forum pierwszy raz więc jak zrobiłem coś źle to sory :blush2:
Kupiłem niedawno polo z 1991 roku cupe z silnikiem 1.3 do pokonywania zimowych zasp w drodze do pracy i od początku mam problem z niedogrzanym silnikiem, na zasłoniętej całkowicie chłodnicy złapie zaledwie 70 stopni i to po przejechaniu 15 km, maksymalną temperaturę na długim postoju miałem 80 stopni, co za tym idzie mam bardzo słabe ogrzewanie,o dużym spalaniu już nie wspomnę :shock: mechanika samochodowa nie jest mi obca więc próbowałem to ogarnąć, wymieniłem termostat na nowy, zalałem nowym płynem, odpowietrzyłem i dalej bez zmian, generalnie nie przeszkadzało by mi to ale mam już dosyć skrobania szyb od środka. ostatnio zrobiłem prowizoryczną opaskę którą ściskam górny wąż od chłodnicy, kiedy ścisnę wąż tak na 90% to auto zaczyna łapać 90 a nawet 100 stopni i w środku grzeje rewelacyjnie ale po długim staniu w korkach zaczyna się przegrzewać i ciężko zbić temperaturę. Dodam że wskaznik temperatury i czujnik są na pewno dobre , przeszukałem wyszukiwarkę ale żadnych konkretów nie znalazłem, więc proszę was o pomoc bo wy wiecie najlepiej :) gdyby to był ford nie prosił bym o pomoc ale w VW jestem świeżak. Pozdrawiam
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Musisz kupić nowy termostat najlepiej firmy Wahler, przed montażem sprawdź w gorącej wodzie czy się otwiera
Obrazek
Awatar użytkownika
Pimpek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 349
Rejestracja: 16 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: Pimpek »

adam czytamy ze zrozumieniem :butcher:


[quote=""wiewior""]mechanika samochodowa nie jest mi obca więc próbowałem to ogarnąć, wymieniłem termostat na nowy,[/quote]

A chłodnica jest OK? Może spróbuj ją wyjąć i przepłukać, może jest gdzieś zawalona i nie ma pełnego przepływu?
Potrzebujesz pomocy w doborze opon lub felg? Pisz na PW lub na gadu.

Ślesin \'09 Najstarsze Polo Zlotu

Obrazek

"Mam zawieszenie za które ten samochód lubi mój dentysta i silnik za który u
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Pimpus nie ucz mnie :)
Wiem co pisze, tu jest pewna wina termostatu który nie trzyma, cóż nowy możne być ale nie trzyma.
Chłodnica gdyby była zabita to pewnie by się grzał nawet bez termostatu
Obrazek
Awatar użytkownika
kolyada
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 05 sty 2011, 16:16
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: kolyada »

Może też być, że za wcześnie się otwiera i silnik zanim się rozgrzeje to płyn zaczyna iść przez chłodnicę. Ja mam już czwarty termostat zamontowany i każdy działa inaczej, a najlepsze że ani jeden prawidłowo a parametry według producenta mają takie same.
r
raynor
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 08 lip 2010, 14:49

Post autor: raynor »

Witam. Kupilem nowy termostat wahler i gotowalem go w wodzie wg instruckji w innym watku. Problem w tym ze pin/igla wysunela sie podczas gotowania tyle ile powinna tyle ze teraz nie cche sie spowrotem schowac. Probowalem uzyc sily zeby sprobowac samemu wcisnac ta koncowke do srodka ale nie daje rade. Czy to znaczy ze termostat sie zablokowal i musze wrocic do sklepu po nowy?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”