[9n] Termostat Polo 1,4 tdi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
Vipdanek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 15 wrz 2010, 15:36

[9n] Termostat Polo 1,4 tdi

Post autor: Vipdanek »

Samochód ciężko się zagrzewa na małych obrotach gdy dojdzie do 90 stopni po wolniejszej jeździe znowu temp. spada podejrzewam termostat że przepuszcza nie wiem czy wymiana jest skomplikowana czy da się samemu wymienić w którym miejscu się znajduje może jest już jakiś temat wymiany krok po kroku ja szukałem nic nie znalazłem proszę pomóżcie dziękuję za odp
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

O ile się nie mylę to termostat w Polo 9N jest przymocowany do bloku silnika od przodu po lewej stronie . Tzn. po otwarciu maski z lewej strony , stojąc przodem do silnika powinien być widoczny przykręcony do bloku silnika plastikowy króciec , połączony z gumowym wężem idącym do chłodnicy (między filtrem oleju a alternatorem). Pod nim powinien znajdować się termostat.
Wymiana nie powinna być skomplikowana. Odkręcasz plastikowy króciec , wylewa sie trochę płynu z układu chłodzenia i masz termostat. Przed montażem sprawdz czy nie masz uszkodzonej obudowy , którą odkręciłeś (wyłamane gniazdo w której opiera się termostat to częsta bolączka w 6N).
Mam nadzieję że pomogłem.
b
brati85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 27 sie 2010, 13:05
Lokalizacja: Kraków i okolice

Post autor: brati85 »

W miom maluszku mam podobny problem. Ale te samochody chyba "tak mają”. Kupiłem autko jak miało 11 tausenow przebiegu i od początku przy minusowej temperaturze powoli sie nagrzewa i przy spokojnej jezdzie potrafi temperatura spadac ponizej 90 stopni. Moj braciszek ma identyczne Polo tylko z 2006 roku i podobnie mu sie zachowuje. Problem po czesci rozwiazałem zasłaniając dolną kratke w zderzaku. I jest troche lepiej.
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Zanim zabierzesz się za wymianę termostatu to radzę przeczytać ten temat: viewtopic.php?f=21&t=25651 . Ten silnik wolno się nagrzewa na mrozie i przy włączonym ogrzewaniu stojąc w korku można szybko zbić temperaturę z 90 stopni do 70 i mniej.
Obrazek
V
Vipdanek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 15 wrz 2010, 15:36

Post autor: Vipdanek »

zaobserwowałem że podczas jazdy poniżej 2000 obrotów w minusowych temp. bardzo słabo się zagrzewa wystarczy przekroczyć obroty 2000 i już ładnie się grzeje do 90stp jak obroty schodzą poniżej znowu się wychładza tak do 60stp tak więc na razie po przeczytaniu tematu myślę że te typy tak mają dam sobie spokój na razie z wymianą termostatu może faktycznie lepiej przytkać trochę chłodnicę
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Przy 70 C chłodnica powinna być zimna (szczególnie górny przewód prowadzący do niej)jeśli nie jest to termostat przepuszcza.
Lenistwo drogą do postępu
C
Cysterna
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 wrz 2010, 13:42

Post autor: Cysterna »

To jest w koncu diesel:) Naturalne, ze podczas minusowych temp powoli się nagrzewa, czesto stojac w duzym korku temp spada z 90st do 70 bądz jeszcze nizej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”