1,3 GT 3f traci wolne obroty po złapaniu temperatury

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

1,3 GT 3f traci wolne obroty po złapaniu temperatury

Post autor: Porthos »

Usterek ciąg dalszy ;)

Silnik po odpaleniu chodzi ładnie na ssaniu, po pewnym czasie słychać jak schodzi ze ssania...trzyma ładnie wolne obroty, ale wraz ze wzrostem temperatury obroty zaczynają spadać, aż kompletnie nie ma wolnych, czuć benzyne po rozgrzaniu na wolnych. Jutro wymienie niebieski czujnik, ale jestem ciekaw czy może to być wina nieszczelnego układu wydechowego - poprzedni właściciel wywalił pierwszy tłumik i strasznie ryczy :/
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

Odpowiadam sam sobie :

to był czujnik - na starym nie mrygała dioda temperatury po przekręceniu kluczyka - teraz na nowym kontrolka ładnie mryga ;)
Potwierdze dopiero jutro - teraz trzeba zmienic akumulator ;P
C
Changeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Changeman »

Zmieniaj niebieski czujnik ja mialem problemy z odpaleniem jak odpalil to sie dusil a tylko jak zalapal temmperature chodzil normalnie i odpalal tez bez problemu. aha nie musisz szukac koniecznie czujnika z 3f ja wsadzilem z silnika AAU i chodzi pieknie :D Pozdro
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

No i lipa ! :/

Wymieniony czujnik - nic

wymienione świece - lipa

wymienione przewody - lipa

po swiecach wyraźnie widać że silnik jest zalewany :/
Jak jest chłodny wszystko ładnie...po nabraniu temperatury traci wolne i zaczyna się krztusić

Wydech jest szczelny - może to poprzez brak tego tłumika w który wkręca się sonde lambda ?

Albo lambda padła ?

Macie jakieś pomysły ?
C
Changeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Changeman »

W moim nie ma kata a nie dzieja sie takie cyrki. Napisz od paczatu Ile ma obrotow na ssaniu? Ile jak zejdzie ze ssania? sprawdz czy na rozgrzanym po dodaniu gazu strzela w wydech? czy smierdzi benzyna z wydechu na zimnym na cieplym? sprawdz kompresje zobacz w jakim stanie sa przepustnice czy brudne jak brudne to wyczysc dokladnie. Moze jakis inny czujnik walniety. Nie wiem. Moze ktos ma jeszcze jakies pomysly wymieni jakie czujniki kolega ma sprawdzic
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

No i dalej zalewa go na wolnych:
świece - nowe NGK trzyelektrodowe
kable - nowe
przepustnica - wymieniona
przewody podciśnieniowe - podłączone prawidłowo
czujnik niebieski - założony nowy
filtr węglowy - wymieniony
puszka filtra powietrza - wymieniona


sonda lambda - wydaje mi się że działa: po jej odłączeniu silnik ma ładne wolne obroty, ale strzela podczas próby jeżdzenia - dławi się, prycha :/....po ponownym podłaczeniu silnik ładnie się wkręca, ale na wolnych obrotach chwile postoi i zaczyna kopcić na czarno

dodam że silnik jest zdrowy - be problemu osiąga 160km/h - więcej nie jechałem bo trzeba zrobić zbieżność, ale wydaje mi się ze bez trudu podejdzie pod 175-180
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

Czy zapchana odma może mieć wpływ na wolne obroty ?
Zdjąłem wąż od odmy z pokrywki przepustnicy i silnik trzyma ładne wolne obroty bez zalewania.
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

Pozwól, że wtrącę się z moim pytaniem. Chciałbym, aby mi również mrugała lampka i chodziła wskazówka temperatury - w tym celu, jak rozumiem, najlepiej zacząć od wymiany niebieskiego czujnika. Czy do jego wymiany trzeba cokolwiek wylewać/spuszczać, jak np. przy wymianie czujnika w chłodnicy?
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
C
Changeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Changeman »

Ja sciagalem ten czujnik jak polo bylo zalane plynem i troche popuscil plynu, ale niewiele zalozylem sprawny czujnik i auto jezdzi normalnie:D Pozdro
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

Ciąg dalszy walki :)

Jade na sprawdzenie kompresji -wydaje mi się że zawory nie są dobrze ustawione - może nie byc luzu i przez to zalewa go na wolnych ...

W 1,3 3f luz zaworowy ustawiany jest za pomoca płytek , hydraulicznie, czy wkrętami ?
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote=""Pavulon""]Pozwól, że wtrącę się z moim pytaniem. Chciałbym, aby mi również mrugała lampka i chodziła wskazówka temperatury - w tym celu, jak rozumiem, najlepiej zacząć od wymiany niebieskiego czujnika. Czy do jego wymiany trzeba cokolwiek wylewać/spuszczać, [/quote]
od zegara jest czarny czujnik :arrow: znajduje się on koło niebieskiego
nietrzeba spuszczać płynu :arrow: trzeba tylko na zimnym silniku wymieniać :arrow: może tylko niewielka ilośc płynu uciec
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote=""Porthos""]W 1,3 3f luz zaworowy ustawiany jest za pomoca płytek , hydraulicznie, czy wkrętami ?[/quote]
zawory są hydrauliczne

już kupiłeś tak polo
czy od niedawna ci sie tak dzieje :?:
układ wydechowy niema nic do tego
ile ci pokazuje obrotomierz obr na ssaniu i na ciepłym :?:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

[quote=""BALON""][quote=""Porthos""]W 1,3 3f luz zaworowy ustawiany jest za pomoca płytek , hydraulicznie, czy wkrętami ?[/quote]
zawory są hydrauliczne

już kupiłeś tak polo
czy od niedawna ci sie tak dzieje :?:
układ wydechowy niema nic do tego
ile ci pokazuje obrotomierz obr na ssaniu i na ciepłym :?:[/quote]

już takie kupiłem...znaczy się kupiłem które nie jeździło, teraz powoli doprowadzam ją do ładu.

Po zdjęciu odmy z czapki przepustnicy wolne obroty są bardzo ładne - może długo stać i nie ma problemu, jedynie silnik jest słabszy - tak przynajmniej mi się wydaje
Czy może to być zapchana odma ?

na ssaniu jest coś około 1500obr, potem jak się rozgrzeje pokazuje około 800obr/min
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote=""Porthos""] potem jak się rozgrzeje pokazuje około 800obr/min[/quote]
to trzymią sie te obroty tak :?: :arrow: tylko go zalewa i gaśnie :?:
jest tam LPG :?:
ja bym zaczął od podmiany przepływki :arrow: jajlepiej jakijeś pewnej :mrgreen:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Porthos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Porthos »

[quote=""BALON""][quote=""Porthos""] potem jak się rozgrzeje pokazuje około 800obr/min[/quote]
to trzymią sie te obroty tak :?: :arrow: tylko go zalewa i gaśnie :?:
jest tam LPG :?:
ja bym zaczął od podmiany przepływki :arrow: jajlepiej jakijeś pewnej :mrgreen:[/quote]

Nie ma w nim lpg
przepływke przekładałem na pewną, tak samo przepustnice, kable, swiece, filtr powietrza jest nowy.

Ale ciekawostka - gdy zdejme odme z czapki przepustnicy samochód trzyma ładnie obroty i nie zalewa go. odma idzie do jakiejś membrany do której podłączony jest kabel idący do listwy wtryskowej - jutro to przełoże ze steilcheka
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”