Przede wszystkim witam ponownie na forum, przed zmianami byłem tutejszym zarejestrowanym "częstobywalcem", poźniej jednak odwiedzałem Was jako 'gość'. Ale do rzeczy, wiem, że to jest forum o polach, moje pytanie natomiast dotyczy lupo. Mianowicie: osobiście jeżdże polówką 1.0 AER, do miejskiej jazdy w zupełności to wystarcza, powiedziałbym nawet, że odpowiednio używany silniczek jest w miarę dynamiczny i ekonomiczy. Więc poleciłem go bratu, a on kupił sobie lupo z takim silnikiem. Wsiadam do tego lupo, chce jechać a tu normalnie jakbym stał w miejscu w porównaniu do mojej poli ( a logicznie rzecz ujmując to powinien być jeszcze żwawszy ze względu na mniejszą masę). Na luzie silnik się kręci bez problemów, oporów na kołach nie ma, sprzęgło jeszcze ma długi żywot przed sobą. I tu moje pytanie: czy ktoś się może orientuje czy te lupki mają jakieś inne skrzynie czy co? A jak wszystko jest to samo to czemu ten tak słabo ciągnie, co mogło paść?
Dziwne, chyba VW skrzyni o innych przełożeniach by nie pakował do 1.0 :scratch: może poprzedniemu właścicielowi skrzynka padła i jest z innego silnika o dłuższych przełożeniach. Sprawdzić możesz jeszcze filtr powietrza i paliwa oraz czy wydech nie przytkany, chociaż podejrzewam, że to już zrobiliście.
Do filtra paliwa nie zaglądaliśmy (ale gdyby z tym był problem to wydaje mi się że na luzie nie kręciłby chyba tak dobrze), olej, filtr oleju i powietrza wymieniony, wydech cały też bo już korodował miejscami. Skrzynie porównywałem z zewnątrz 'na oko' i wyglądają tak samo, ale właśnie nie wiem jak się mają przełożenia w środku.
Ja mam inna hipoteze a mianowicie przewody i swiece. Skutkiem starych przewodow i swiec jest slaba iskra przez co samochod jak napisales ma "mula". Zacznij od przewodow i swiec. FIltr powietrza wystarczy przedmuchac sprezarka i dalej sie nadaje do uzytku, niestety filtr paliwa trzeba wymienic. Pozdro.
Witam
To może ja coś pomoge ponieważ posiadam takową polówkę 1.0 AER 98r i nie spodziewaj się po tym silniku cudów jak sam wiesz u mnie jest tak jak fabryka napisała 145 km.h max do misata spokojnie daje rade 100km.h osiagam przy ok 3,4 tys obr/min autko żwawo przyspiesza dopiero od ok 2,6 tys obr/min a najlepiej sie jedzie przy zmianach powyżej 3 tyś oczywiście nie ma co przesadza bo pow 4 tyś staje się lekko głośnawy. Jak miaęłm zawaloną przepustnice to też mi tak zamulało..
Jedna z przyczyn które moze spowodować takie objawy to złe ustawienie zapłonu. Kilka stopni moze zrobić niezłego muła a będzie chodził równo i bez szarpania. Weź lampę stroboskopowa i zobacz, albo podjedź do mechanika. Prawidłowe wartości to chyba 6 stopni+/- 1, ale najlepiej sprawdzić dla danego modelu silnika.
Vag czesto pokazuje wyprzedzenie zaplonu na ok 18 stopni. Przyspiesz sobie troche zaplon. Popusc aparat i obroc go zgodnie z ruchem wskazowek zegara. Ja osobiscie nigdy nie jezdzilem na lampe ustawiac zaplon. Wiem ze teraz pojawia sie glosy ze robie zle itd ze szkodze silnikowi. Ale Panowie wprawne ucho doslyszy czy pojawia sie spalanie stukowe podczas jazdy czy nie. Ja Sobie tak regulowelem zaplon i jest ok, Polowka jest rzwawa i pali mi w miescie ok 8 litrow.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Dzięki za zainteresowanie tematem, już odnoszę się do wypowiedzi. Filtr oleju, powietrza i olej wymieniony, wydech cały też, do filtra paliwa nie zaglądaliśmy. Nie znam się aż tak dobrze, ale wydaje mi się że gdyby iskra była słaba to i na luzie miałby jakieś problemy, może nie za każdym razem ale co jakiś czas by słabiej zakręcił, a tu jest bez żadnych problemów. Ale trzeba będzie się temu przyjrzeć oraz zapłonowi.
[quote="Matelko"]Witam
To może ja coś pomoge ponieważ posiadam takową polówkę 1.0 AER 98r i nie spodziewaj się po tym silniku cudów jak sam wiesz u mnie jest tak jak fabryka napisała 145 km.h max do misata spokojnie daje rade 100km.h [/quote]
Jak już pisałem w pierwszym poście sam mam pole z takim silnikiem więc porównanie mam.